Podľa MEMO 98 v televíziách naďalej dominuje Gašparovič

Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií.

BRATISLAVA. Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií STV, TV Markíza, TV Joj a TA3, ktorý uskutočnil od 6. do 15. marca.

Podľa analýzy venovali televízie kandidátom počas prvých desiatich dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Gašparovičovi z toho patrilo súhrne 12 minút 26 sekúnd, z toho viac ako dve tretiny tvorili informácie o ňom ako kandidátovi, zvyšný priestor získal ako prezident. Najviac sa objavoval na obrazovke TA3, pričom prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi.

Druhou najviac prezentovanou kandidátkou bola Iveta Radičová. V súhrne všetkých médií to bolo 9 minút a 2 sekundy, čo predstavuje 19,7 percenta (pred kampaňou to bolo 31,8 percenta). Podobne ako Gašparovičovi, aj jej venovala najväčší priestor TA3 - viac ako polovicu zo všetkých spravodajských informácií na jej adresu. Treťou najmedializovanejšou kandidátkou bola Zuzana Martináková so 6 minútami 25 sekundami, čo predstavuje 14 percent (pred kampaňou to bolo 10 percent). Najviac o nej informovala TV Markíza (2 minúty 31 sekúnd). Naopak, najmenej odznelo v súhrne všetkých médií o Dagmare Bollovej (4 minúty 1 sekunda) a Milanovi Sidorovi (3 minúty 43 sekúnd), čo predstavuje pre každého z nich priestor na úrovni osem až deväť percent.

Celý monitoring MEMO 98 je na internetovej stránke.

STV prezidentských kandidátov odignorovala
Slovenská televízia na rozdiel od súkromných televízií vo svojom spravodajstve kandidátov takmer úplne odignorovala - počas prvých desiatich dní oficiálnej kampane im venovala iba tri príspevky, súhrne na menej ako štyri minúty. Vyplýva to z monitoringu MEMO 98, ktorý uskutočnili v celoplošných televíziách STV, TV Markíza, TV Joj a TA3 od 6. do 15. marca.

Televízie venovali kandidátom počas prvých dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Na rozdiel od STV priniesli súkromné televízie zaujímavé formáty so snahou systematicky informovať o všetkých kandidátoch. Najväčšie množstvo informácií o adeptoch na prezidentské kreslo poskytla svojim divákom TV Markíza, v ktorej odznelo takmer 40 percent informácií zo všetkých televízií. Ako ďalej uvádza MEMO 98, Markíza zároveň ukázala najvyrovnanejšiu prezentáciu kandidátov. Súkromné televízie vykreslili kandidátov prevažne pozitívne.

MEMO 98 označuje spôsob informovania o kandidátoch na obrazovke STV za podobné sklamanie ako pri posledných prezidentských voľbách v roku 2004. "Rozhodnutie umožniť kandidátom vlastnú prezentáciu len vo forme vopred nahraného 30-minútového (a jedenkrát opakovaného) rozhovoru s moderátorom možno vnímať len ako potvrdenie alibistického prístupu STV," uvádza sa v analýze. Príspevkom chýba kreativita a sebavedomie, viditeľná je rezignácia na poslanie verejnoprávnosti.

MEMO 98 Slovenskej televízii vyčíta, že opätovne ako pri kampaniach v minulosti nekonfrontovala kandidátov v spoločnej diskusnej relácii. Namiesto toho si zvolila pohodlnú nenáročnú formu, ktorá nikoho nezvýhodní, ale tiež nepritiahne divákov. "Presun polovice kampane na druhý program, navyše v časovom bloku, ktorý nie je považovaný za prime time, je prinajmenšom rovnako diskutabilné – STV tým vlastne zámerne marginalizovala kampaň a samotný význam volieb," uvádza ďalej monitoring.

Na rozdiel od STV sa všetky monitorované súkromné televízie snažili obohatiť svoju klasickú programovú schému a zatraktívniť ju divákovi. V prípade TV Markízy išlo napríklad o mimoriadnu volebnú diskusiu Na telo, ďalšie televízie využili existujúce modely na organizovanie diskusií a rozhovorov s prezidentskými kandidátmi - De Facto na TV Joj či relácie V Politike a Téma dňa na TA3. Všetky súkromné televízie zvolili identický spôsob výberu diskutujúcich na základe predvolebných preferencií. V praxi sa to premietlo do spoločných diskusií dvoch skupín kandidátov - Dagmara Bollová, Milan Melník, Milan Sidor a Ivan Gašparovič, Zuzana Martináková, František Mikloško, Iveta Radičová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 146
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 779
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 870
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 686
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 259
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 129
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 857
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 730
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 371
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 278

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parlamentné voľby v Česku 2017, Voľby

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Nivy zatvoria. Pozrite si, kde vystúpite v Bratislave z autobusu

Novú stanicu chcú postaviť do troch rokov.

SVET

Zomrela dedička L'Oréalu, najbohatšia žena sveta

Zásluhy Liliane Bettencourtovej sa ocitli v tieni afér.

Neprehliadnite tiež

Domov

Žitňanská chce, aby polícia vysvetľovala, prečo nekoná. Poslanci váhajú

Ak vyšetrovatelia či prokuratúra podrobnosti nepovedia, musia to zdôvodniť. Mimovládne organizácie možnosť odmietnutia znepokojila.

Domov

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvanie

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

Domov

Na severe a východe Slovenska môže miestami intenzívne pršať

Meteorológovia vydali hydrologickú výstrahu 3. stupňa pre okres Tvrdošín.

Domov

Má tu veľkú základňu, hovoria o Uhríkovi v Nitre. Súperi kandidatúru extrémistu zľahčujú

V Banskobystrickom kraji kandidáti zisťujú preferencie pravidelne, v Nitre je zatiaľ ticho.