SME

Podľa MEMO 98 v televíziách naďalej dominuje Gašparovič

Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií.

BRATISLAVA. Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií STV, TV Markíza, TV Joj a TA3, ktorý uskutočnil od 6. do 15. marca.

Podľa analýzy venovali televízie kandidátom počas prvých desiatich dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Gašparovičovi z toho patrilo súhrne 12 minút 26 sekúnd, z toho viac ako dve tretiny tvorili informácie o ňom ako kandidátovi, zvyšný priestor získal ako prezident. Najviac sa objavoval na obrazovke TA3, pričom prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhou najviac prezentovanou kandidátkou bola Iveta Radičová. V súhrne všetkých médií to bolo 9 minút a 2 sekundy, čo predstavuje 19,7 percenta (pred kampaňou to bolo 31,8 percenta). Podobne ako Gašparovičovi, aj jej venovala najväčší priestor TA3 - viac ako polovicu zo všetkých spravodajských informácií na jej adresu. Treťou najmedializovanejšou kandidátkou bola Zuzana Martináková so 6 minútami 25 sekundami, čo predstavuje 14 percent (pred kampaňou to bolo 10 percent). Najviac o nej informovala TV Markíza (2 minúty 31 sekúnd). Naopak, najmenej odznelo v súhrne všetkých médií o Dagmare Bollovej (4 minúty 1 sekunda) a Milanovi Sidorovi (3 minúty 43 sekúnd), čo predstavuje pre každého z nich priestor na úrovni osem až deväť percent.

Celý monitoring MEMO 98 je na internetovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu

STV prezidentských kandidátov odignorovala

Slovenská televízia na rozdiel od súkromných televízií vo svojom spravodajstve kandidátov takmer úplne odignorovala - počas prvých desiatich dní oficiálnej kampane im venovala iba tri príspevky, súhrne na menej ako štyri minúty. Vyplýva to z monitoringu MEMO 98, ktorý uskutočnili v celoplošných televíziách STV, TV Markíza, TV Joj a TA3 od 6. do 15. marca.

Televízie venovali kandidátom počas prvých dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Na rozdiel od STV priniesli súkromné televízie zaujímavé formáty so snahou systematicky informovať o všetkých kandidátoch. Najväčšie množstvo informácií o adeptoch na prezidentské kreslo poskytla svojim divákom TV Markíza, v ktorej odznelo takmer 40 percent informácií zo všetkých televízií. Ako ďalej uvádza MEMO 98, Markíza zároveň ukázala najvyrovnanejšiu prezentáciu kandidátov. Súkromné televízie vykreslili kandidátov prevažne pozitívne.

SkryťVypnúť reklamu

MEMO 98 označuje spôsob informovania o kandidátoch na obrazovke STV za podobné sklamanie ako pri posledných prezidentských voľbách v roku 2004. "Rozhodnutie umožniť kandidátom vlastnú prezentáciu len vo forme vopred nahraného 30-minútového (a jedenkrát opakovaného) rozhovoru s moderátorom možno vnímať len ako potvrdenie alibistického prístupu STV," uvádza sa v analýze. Príspevkom chýba kreativita a sebavedomie, viditeľná je rezignácia na poslanie verejnoprávnosti.

MEMO 98 Slovenskej televízii vyčíta, že opätovne ako pri kampaniach v minulosti nekonfrontovala kandidátov v spoločnej diskusnej relácii. Namiesto toho si zvolila pohodlnú nenáročnú formu, ktorá nikoho nezvýhodní, ale tiež nepritiahne divákov. "Presun polovice kampane na druhý program, navyše v časovom bloku, ktorý nie je považovaný za prime time, je prinajmenšom rovnako diskutabilné – STV tým vlastne zámerne marginalizovala kampaň a samotný význam volieb," uvádza ďalej monitoring.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od STV sa všetky monitorované súkromné televízie snažili obohatiť svoju klasickú programovú schému a zatraktívniť ju divákovi. V prípade TV Markízy išlo napríklad o mimoriadnu volebnú diskusiu Na telo, ďalšie televízie využili existujúce modely na organizovanie diskusií a rozhovorov s prezidentskými kandidátmi - De Facto na TV Joj či relácie V Politike a Téma dňa na TA3. Všetky súkromné televízie zvolili identický spôsob výberu diskutujúcich na základe predvolebných preferencií. V praxi sa to premietlo do spoločných diskusií dvoch skupín kandidátov - Dagmara Bollová, Milan Melník, Milan Sidor a Ivan Gašparovič, Zuzana Martináková, František Mikloško, Iveta Radičová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 481
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 150
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 711
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 014
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 356
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 756
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Erik Kaliňák odchádzajúci z ruskej ambasády v Bratislave.

Kaliňák ide do Moskvy aj s Robertom Ficom.


6
Na moste sú aj dnes dočasné betónové zábrany. V auguste 2023 nákladné auto zdemolovalo zábradlie. Zo smerových dosiek ostali len dve.

Most ponad Hron využívajú vodiči na trase Levice - Nitra.


Juraj Šeliga.

Strana zverejnila email s vyhrážkou.


SITA 3
Splnomocnenec vlády pre rómske komunity Alexandra Daška navštívil s primátorom Nálepkova aj miestnu komunitu Rómov.

Nálepkovu prisľúbil pomoc aj v oblasti školstva a kriminality.


TASR 1

Sportnet

Na snímke fanúšikovia Spartaka počas odvety semifinále Slovenského pohára FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava.

Vo finále pohára sa stretnú MFK Ružomberok a FC Spartak Trnava.


Slovenskí hokejisti v príprave na MS v hokeji 2025.

Prečítajte si odpovede na časté otázky o MS v hokeji 2025, ktoré hostí švédsky Štokholm a dánsky Herning.


Matej Balciar.

Matej Balciar oblieka dres 1.FC Slovácko.


Fínsky hokejista Valtteri Filppula.

Fínsky center odohral v NHL viac ako 1000 zápasov, reprezentáciu doviedol k zlatu na MS aj ZOH.


SkryťZatvoriť reklamu