SME

Podľa MEMO 98 v televíziách naďalej dominuje Gašparovič

Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií.

BRATISLAVA. Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií STV, TV Markíza, TV Joj a TA3, ktorý uskutočnil od 6. do 15. marca.

Podľa analýzy venovali televízie kandidátom počas prvých desiatich dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Gašparovičovi z toho patrilo súhrne 12 minút 26 sekúnd, z toho viac ako dve tretiny tvorili informácie o ňom ako kandidátovi, zvyšný priestor získal ako prezident. Najviac sa objavoval na obrazovke TA3, pričom prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Druhou najviac prezentovanou kandidátkou bola Iveta Radičová. V súhrne všetkých médií to bolo 9 minút a 2 sekundy, čo predstavuje 19,7 percenta (pred kampaňou to bolo 31,8 percenta). Podobne ako Gašparovičovi, aj jej venovala najväčší priestor TA3 - viac ako polovicu zo všetkých spravodajských informácií na jej adresu. Treťou najmedializovanejšou kandidátkou bola Zuzana Martináková so 6 minútami 25 sekundami, čo predstavuje 14 percent (pred kampaňou to bolo 10 percent). Najviac o nej informovala TV Markíza (2 minúty 31 sekúnd). Naopak, najmenej odznelo v súhrne všetkých médií o Dagmare Bollovej (4 minúty 1 sekunda) a Milanovi Sidorovi (3 minúty 43 sekúnd), čo predstavuje pre každého z nich priestor na úrovni osem až deväť percent.

Celý monitoring MEMO 98 je na internetovej stránke.

SkryťVypnúť reklamu

STV prezidentských kandidátov odignorovala

Slovenská televízia na rozdiel od súkromných televízií vo svojom spravodajstve kandidátov takmer úplne odignorovala - počas prvých desiatich dní oficiálnej kampane im venovala iba tri príspevky, súhrne na menej ako štyri minúty. Vyplýva to z monitoringu MEMO 98, ktorý uskutočnili v celoplošných televíziách STV, TV Markíza, TV Joj a TA3 od 6. do 15. marca.

Televízie venovali kandidátom počas prvých dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Na rozdiel od STV priniesli súkromné televízie zaujímavé formáty so snahou systematicky informovať o všetkých kandidátoch. Najväčšie množstvo informácií o adeptoch na prezidentské kreslo poskytla svojim divákom TV Markíza, v ktorej odznelo takmer 40 percent informácií zo všetkých televízií. Ako ďalej uvádza MEMO 98, Markíza zároveň ukázala najvyrovnanejšiu prezentáciu kandidátov. Súkromné televízie vykreslili kandidátov prevažne pozitívne.

SkryťVypnúť reklamu

MEMO 98 označuje spôsob informovania o kandidátoch na obrazovke STV za podobné sklamanie ako pri posledných prezidentských voľbách v roku 2004. "Rozhodnutie umožniť kandidátom vlastnú prezentáciu len vo forme vopred nahraného 30-minútového (a jedenkrát opakovaného) rozhovoru s moderátorom možno vnímať len ako potvrdenie alibistického prístupu STV," uvádza sa v analýze. Príspevkom chýba kreativita a sebavedomie, viditeľná je rezignácia na poslanie verejnoprávnosti.

MEMO 98 Slovenskej televízii vyčíta, že opätovne ako pri kampaniach v minulosti nekonfrontovala kandidátov v spoločnej diskusnej relácii. Namiesto toho si zvolila pohodlnú nenáročnú formu, ktorá nikoho nezvýhodní, ale tiež nepritiahne divákov. "Presun polovice kampane na druhý program, navyše v časovom bloku, ktorý nie je považovaný za prime time, je prinajmenšom rovnako diskutabilné – STV tým vlastne zámerne marginalizovala kampaň a samotný význam volieb," uvádza ďalej monitoring.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od STV sa všetky monitorované súkromné televízie snažili obohatiť svoju klasickú programovú schému a zatraktívniť ju divákovi. V prípade TV Markízy išlo napríklad o mimoriadnu volebnú diskusiu Na telo, ďalšie televízie využili existujúce modely na organizovanie diskusií a rozhovorov s prezidentskými kandidátmi - De Facto na TV Joj či relácie V Politike a Téma dňa na TA3. Všetky súkromné televízie zvolili identický spôsob výberu diskutujúcich na základe predvolebných preferencií. V praxi sa to premietlo do spoločných diskusií dvoch skupín kandidátov - Dagmara Bollová, Milan Melník, Milan Sidor a Ivan Gašparovič, Zuzana Martináková, František Mikloško, Iveta Radičová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 380
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 271
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 434
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 945
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 526
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 427
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 071
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Aryna Sabalenková (vľavo) a Coco Gauffová na Roland Garros.

Dve najvyššie postavené tenistky v rebríčku WTA sa vo finále stretnú opäť po mesiaci. Ich vzájomná bilancia je vyrovnaná.


Michaela Churavá
Tréner slovenskej futbalovej reprezentácie Francesco Calzona.

Slovensko čaká vstup do kvalifikácie na budúcoročný svetový šampionát v septembri.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu