SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Podľa MEMO 98 v televíziách naďalej dominuje Gašparovič

Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií.

BRATISLAVA. Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií STV, TV Markíza, TV Joj a TA3, ktorý uskutočnil od 6. do 15. marca.

Podľa analýzy venovali televízie kandidátom počas prvých desiatich dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Gašparovičovi z toho patrilo súhrne 12 minút 26 sekúnd, z toho viac ako dve tretiny tvorili informácie o ňom ako kandidátovi, zvyšný priestor získal ako prezident. Najviac sa objavoval na obrazovke TA3, pričom prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi.

Druhou najviac prezentovanou kandidátkou bola Iveta Radičová. V súhrne všetkých médií to bolo 9 minút a 2 sekundy, čo predstavuje 19,7 percenta (pred kampaňou to bolo 31,8 percenta). Podobne ako Gašparovičovi, aj jej venovala najväčší priestor TA3 - viac ako polovicu zo všetkých spravodajských informácií na jej adresu. Treťou najmedializovanejšou kandidátkou bola Zuzana Martináková so 6 minútami 25 sekundami, čo predstavuje 14 percent (pred kampaňou to bolo 10 percent). Najviac o nej informovala TV Markíza (2 minúty 31 sekúnd). Naopak, najmenej odznelo v súhrne všetkých médií o Dagmare Bollovej (4 minúty 1 sekunda) a Milanovi Sidorovi (3 minúty 43 sekúnd), čo predstavuje pre každého z nich priestor na úrovni osem až deväť percent.

Celý monitoring MEMO 98 je na internetovej stránke.

STV prezidentských kandidátov odignorovala
Slovenská televízia na rozdiel od súkromných televízií vo svojom spravodajstve kandidátov takmer úplne odignorovala - počas prvých desiatich dní oficiálnej kampane im venovala iba tri príspevky, súhrne na menej ako štyri minúty. Vyplýva to z monitoringu MEMO 98, ktorý uskutočnili v celoplošných televíziách STV, TV Markíza, TV Joj a TA3 od 6. do 15. marca.

Televízie venovali kandidátom počas prvých dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Na rozdiel od STV priniesli súkromné televízie zaujímavé formáty so snahou systematicky informovať o všetkých kandidátoch. Najväčšie množstvo informácií o adeptoch na prezidentské kreslo poskytla svojim divákom TV Markíza, v ktorej odznelo takmer 40 percent informácií zo všetkých televízií. Ako ďalej uvádza MEMO 98, Markíza zároveň ukázala najvyrovnanejšiu prezentáciu kandidátov. Súkromné televízie vykreslili kandidátov prevažne pozitívne.

MEMO 98 označuje spôsob informovania o kandidátoch na obrazovke STV za podobné sklamanie ako pri posledných prezidentských voľbách v roku 2004. "Rozhodnutie umožniť kandidátom vlastnú prezentáciu len vo forme vopred nahraného 30-minútového (a jedenkrát opakovaného) rozhovoru s moderátorom možno vnímať len ako potvrdenie alibistického prístupu STV," uvádza sa v analýze. Príspevkom chýba kreativita a sebavedomie, viditeľná je rezignácia na poslanie verejnoprávnosti.

MEMO 98 Slovenskej televízii vyčíta, že opätovne ako pri kampaniach v minulosti nekonfrontovala kandidátov v spoločnej diskusnej relácii. Namiesto toho si zvolila pohodlnú nenáročnú formu, ktorá nikoho nezvýhodní, ale tiež nepritiahne divákov. "Presun polovice kampane na druhý program, navyše v časovom bloku, ktorý nie je považovaný za prime time, je prinajmenšom rovnako diskutabilné – STV tým vlastne zámerne marginalizovala kampaň a samotný význam volieb," uvádza ďalej monitoring.

Na rozdiel od STV sa všetky monitorované súkromné televízie snažili obohatiť svoju klasickú programovú schému a zatraktívniť ju divákovi. V prípade TV Markízy išlo napríklad o mimoriadnu volebnú diskusiu Na telo, ďalšie televízie využili existujúce modely na organizovanie diskusií a rozhovorov s prezidentskými kandidátmi - De Facto na TV Joj či relácie V Politike a Téma dňa na TA3. Všetky súkromné televízie zvolili identický spôsob výberu diskutujúcich na základe predvolebných preferencií. V praxi sa to premietlo do spoločných diskusií dvoch skupín kandidátov - Dagmara Bollová, Milan Melník, Milan Sidor a Ivan Gašparovič, Zuzana Martináková, František Mikloško, Iveta Radičová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  4. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 233
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 357
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 369
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 327
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 058
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 491
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 377
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 234
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 873
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 782
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie detí proti covidu.

Stačí súhlas zákonného zástupcu.


26. nov
V piatok prvý prípad nákazy omikronom ohlásilo Belgicko.

Variant omikron má celkovo 50 mutácií.


9 h
Aj obdarovávanie blízkych má svoju skrytú psychológiu.

Obdarovávanie je zvyk, ktorý buduje vzájomné vzťahy.


25. nov
Napätá situácia na poľskej hranici.

Naozaj sa musíme prisťahovalectvu brániť vodnými delami a žiletkovým plotom?


23. nov
Skryť Zatvoriť reklamu