SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Podľa MEMO 98 v televíziách naďalej dominuje Gašparovič

Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií.

BRATISLAVA. Spomedzi siedmich prezidentských kandidátov v slovenských televíziách naďalej dominuje súčasná hlava štátu Ivan Gašparovič. Tvrdí to MEMO 98 na základe monitoringu celoplošných televízií STV, TV Markíza, TV Joj a TA3, ktorý uskutočnil od 6. do 15. marca.

Podľa analýzy venovali televízie kandidátom počas prvých desiatich dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Gašparovičovi z toho patrilo súhrne 12 minút 26 sekúnd, z toho viac ako dve tretiny tvorili informácie o ňom ako kandidátovi, zvyšný priestor získal ako prezident. Najviac sa objavoval na obrazovke TA3, pričom prevažovali negatívne informácie nad pozitívnymi.

Druhou najviac prezentovanou kandidátkou bola Iveta Radičová. V súhrne všetkých médií to bolo 9 minút a 2 sekundy, čo predstavuje 19,7 percenta (pred kampaňou to bolo 31,8 percenta). Podobne ako Gašparovičovi, aj jej venovala najväčší priestor TA3 - viac ako polovicu zo všetkých spravodajských informácií na jej adresu. Treťou najmedializovanejšou kandidátkou bola Zuzana Martináková so 6 minútami 25 sekundami, čo predstavuje 14 percent (pred kampaňou to bolo 10 percent). Najviac o nej informovala TV Markíza (2 minúty 31 sekúnd). Naopak, najmenej odznelo v súhrne všetkých médií o Dagmare Bollovej (4 minúty 1 sekunda) a Milanovi Sidorovi (3 minúty 43 sekúnd), čo predstavuje pre každého z nich priestor na úrovni osem až deväť percent.

Celý monitoring MEMO 98 je na internetovej stránke.

STV prezidentských kandidátov odignorovala
Slovenská televízia na rozdiel od súkromných televízií vo svojom spravodajstve kandidátov takmer úplne odignorovala - počas prvých desiatich dní oficiálnej kampane im venovala iba tri príspevky, súhrne na menej ako štyri minúty. Vyplýva to z monitoringu MEMO 98, ktorý uskutočnili v celoplošných televíziách STV, TV Markíza, TV Joj a TA3 od 6. do 15. marca.

Televízie venovali kandidátom počas prvých dní oficiálnej predvolebnej kampane takmer päťnásobne viac priestoru ako pred začiatkom kampane - dokopy až 45 minút. Na rozdiel od STV priniesli súkromné televízie zaujímavé formáty so snahou systematicky informovať o všetkých kandidátoch. Najväčšie množstvo informácií o adeptoch na prezidentské kreslo poskytla svojim divákom TV Markíza, v ktorej odznelo takmer 40 percent informácií zo všetkých televízií. Ako ďalej uvádza MEMO 98, Markíza zároveň ukázala najvyrovnanejšiu prezentáciu kandidátov. Súkromné televízie vykreslili kandidátov prevažne pozitívne.

MEMO 98 označuje spôsob informovania o kandidátoch na obrazovke STV za podobné sklamanie ako pri posledných prezidentských voľbách v roku 2004. "Rozhodnutie umožniť kandidátom vlastnú prezentáciu len vo forme vopred nahraného 30-minútového (a jedenkrát opakovaného) rozhovoru s moderátorom možno vnímať len ako potvrdenie alibistického prístupu STV," uvádza sa v analýze. Príspevkom chýba kreativita a sebavedomie, viditeľná je rezignácia na poslanie verejnoprávnosti.

MEMO 98 Slovenskej televízii vyčíta, že opätovne ako pri kampaniach v minulosti nekonfrontovala kandidátov v spoločnej diskusnej relácii. Namiesto toho si zvolila pohodlnú nenáročnú formu, ktorá nikoho nezvýhodní, ale tiež nepritiahne divákov. "Presun polovice kampane na druhý program, navyše v časovom bloku, ktorý nie je považovaný za prime time, je prinajmenšom rovnako diskutabilné – STV tým vlastne zámerne marginalizovala kampaň a samotný význam volieb," uvádza ďalej monitoring.

Na rozdiel od STV sa všetky monitorované súkromné televízie snažili obohatiť svoju klasickú programovú schému a zatraktívniť ju divákovi. V prípade TV Markízy išlo napríklad o mimoriadnu volebnú diskusiu Na telo, ďalšie televízie využili existujúce modely na organizovanie diskusií a rozhovorov s prezidentskými kandidátmi - De Facto na TV Joj či relácie V Politike a Téma dňa na TA3. Všetky súkromné televízie zvolili identický spôsob výberu diskutujúcich na základe predvolebných preferencií. V praxi sa to premietlo do spoločných diskusií dvoch skupín kandidátov - Dagmara Bollová, Milan Melník, Milan Sidor a Ivan Gašparovič, Zuzana Martináková, František Mikloško, Iveta Radičová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 579
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 354
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 162
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 876
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 606
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 381
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 792
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 143
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 620
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Hrubala: Chápem, prečo sa sudcovia z kauzy Kuciak nepostavili pred verejnosť

Predseda Špecializovaného trestného súdu nikdy nebol v penzióne svojho predchodcu.

Predseda Špecializovaného trestného súdu Jan Hrubala.

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.
Správny smer si niektorí vodiči vyberajú v poslednej chvíli.