BRATISLAVA.
Ako pre agentúru SITA uviedol Ürge, hasiči z Liptovského Mikuláša telefonicky zisťovali, kde mala firma v čase po nehode odstavenú špeciálnu techniku. Hasiči dostali informáciu, že "vyslobodzovacie" auto je asi 70 kilometrov od miesta nehody. Službukonajúci hasič podľa Ürgeho povedal, že to je ďaleko a že sa ozve. Potom centrálny dispečing spoločnosti podľa Ürgeho volal opäť hasičom a ponúkol, že technika je okamžite pripravená vyraziť a zadarmo pomôcť. "Povedali nám, že to je už zabezpečené. Na to nám volali prítomní novinári, že na mieste je hasičský žeriav, ktorý nič neurobí a čaká sa na hasičskú a záchrannú brigádu zo Žiliny," uviedol Ürge a dodal, že keď si prezreli mapu, tak zistili, že je to 170 kilometrov od miesta nehody.
Ürge už v tejto súvislosti napísal otvorený list ministrovi vnútra Robertovi Kaliňákovi. Uviedol v ňom, že "toto je dosť vážne mrhanie financií, pretože autobus je už dávno prázdny a nie sú ohrozené životy". Vyjadril aj pochybnosť, či o celej udalosti vedelo koordinačné stredisko Integrovaného záchranného systému. Ürge upozornil, že nevie, kto rozhodol o nasadení záchrannej brigády a dodal, že "podľa zákona o HaZZ by mali byť hasičské zložky nasadené na záchranu ľudských životov". Na záver listu konštatoval, že ako profesionál má zo vzniknutej situácie zmiešané pocity.
Hovorca ministerstva vnútra Erik Tomáš pre agentúru SITA uviedol, že podľa informácií, ktoré majú k dispozícii "veliteľ zásahu uprednostnil hasičskú techniku zo Záchrannej brigády v Žiline preto, že za využitie súkromnej techniky by musel štát zaplatiť. Keďže nešlo o situáciu, v ktorej by bol ohrozený ľudský život, ale len o odstránenie havarovaného vozidla, čas v tomto prípade nehral úlohu". Ako dodal Tomáš, bolo preto logickejšie a úspornejšie požiadať o pomoc vzdialenejšiu brigádu v Žiline, ako platiť za služby bližšie umiestnenej súkromnej firmy.