SME

Chrbet: Slovensko má najvýznamnejšie vodné zdroje v Európe

Slovensko má najvýznamnejšie vodné zdroje v Európe. Treba však upozorniť na to, že k vode sa treba správať efektívne, netreba ňou mrhať ani ju znehodnocovať.

BRATISLAVA. Pre TASR to dnes na tlačovej besede v Bratislave k Svetovému dňu vody (22. marca) uviedol minister životného prostredia SR Ján Chrbet.

Minister pripomenul prognózy odborníkov, že v rámci globálneho otepľovania a klimatických zmien v roku 2030 bude akútny nedostatok vody, čo pocíti minimálne polovica planéty Zem. "Slovensko má vypracovaný strategický plán uchovávania prírodných zdrojov vody," konštatoval.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najvýznamnejšie zdroje vody sú podľa neho v regióne Podunajskej nížiny a ďalšie na celom území štátu. Na východe SR sú povrchové zdroje vody na rozdiel od hĺbkových na západe a v strede Slovenska. Pôda na východe krajiny je menej priepustná, dodal Chrbet, čo ovplyvňuje aj priesaky do podzemia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Rezort životného prostredia, Slovenská agentúra životného prostredia a stredné školy v Bratislave, Banskej Bystrici a Košiciach pripravili na nedeľu 22. marca akciu, počas ktorej budú stredoškoláci ponúkať obyvateľom fľašky s vodou zo slovenského minerálneho prameňa.

"Akcia má motivovať mládež i verejnosť k väčšiemu environmentálnemu cíteniu, s uvedomením si potreby separovania odpadu, na čo bude upozorňovať nápis na fľaši," informovalo médiá ministerstvo životného prostredia. K Svetovému dňu vody sa rôznymi podujatiami pripoja Slovenský hydrometeorologický ústav a Slovenský vodohospodársky podnik, š.p.

V bratislavskej mestskej časti Čunovo, v Múzeu umenia Danubiana pri rieke Dunaj, sa dnes uskutočnila konferencia. Jej cieľom bolo pripomenúť význam vody pre život na Zemi a potrebu jej ochrany. Počas nej odovzdali čestné uznania pracovníkom v oblasti vodného hospodárstva.

Sme v obrazoch

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 862
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 728
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 294
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 785
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 348
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 686
  7. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 1 937
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi 1 794
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nagy prišiel pre hazard o reštauráciu, dom a pol milióna eur.

Hazard by zrušil, hovorí, že kým nevidí kasíno, nemyslí naň.


27

Zamysleli ste sa nad tým, prečo za zvýšil zdravotný a nie sociálny odvod?


7
Stará Vajnorská v Bratislave.

Na čele je údajná „čínska práčka peňazí“.


5
Ilustračné foto.

Miesto na lakťovej opierke len pre teba.


10
SkryťZatvoriť reklamu