BRATISLAVA. Propagačné rozhlasové spoty o Slovensku majú motivovať občanov Ruska, Maďarska, Poľska a Česka, aby si pri výbere dovolenkovej destinácie zvolili Slovensko. "Počas marca a apríla budú lákať potenciálnych turistov do rozprávkovej krajiny, krajiny horúcich termálnych prameňov či krajiny, ktorá im rozumie," informovala dnes Zuzana Nemcová zo Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR).
"Charakter kampane v jednotlivých krajinách nie je rovnaký. V každej sme sa snažili zvoliť takú formu, ktorá má potenciál osloviť čo najväčšiu skupinu ľudí. Podľa tejto základnej tézy sa volili spoty respektíve témy relácií," uviedla na margo rozhlasovej kampane v Rusku, Maďarsku, Poľsku a Česku generálna riaditeľka SACR Svetlana Gavorová.
Ruskí poslucháči si od 30. marca do 14. apríla vypočujú podľa Nemcovej celkovo 96 propagačných spotov a relácií. V Maďarsku sa kampaň, počas ktorej bude spot Rozprávková krajina odvysielaný až 420-krát, už začala (18. marca) a potrvá do 10. apríla. Rovnako už prebieha aj v Čechách, kde sa má od 16. do 27. marca odvysielať 220 reklamných spotov. Zatiaľ čo u českých susedov sa kampaň blíži ku koncu, v Poľsku sa ešte len spustí. Podľa Nemcovej sa začne 28. marca a jej koniec je naplánovaný na 14. apríla.
"V rámci vysielania sa poslucháči dozvedia napríklad o slovenských národných parkoch, jaskyniach, historických pamiatkach, hradoch a zámkoch, kúpeľoch, o možnostiach aktívnej dovolenky, folklóre a tiež o známych osobnostiach slovenskej kultúry a športu," vymenovala Nemcová.