BRATISLAVA. Agentúra, ktorá pracuje aj pre štáb Ivana Gašparoviča, zadala inzertnú kampaň, ktorá klame a napáda Ivetu Radičovú. Mediálna agentúra mrs v piatok objednala v jednom z regionálnych týždenníkov inzerát, ktorý vychádza z falošných letákov s fotografiou a menom Ivety Radičovej. Letáky roznášali po okresoch Galanta, Komárno a Dunajská Streda.
Najprv sa v noci na piatok na juhu Slovenska objavilo niekoľko stoviek letáčikov pochybnej kvality, boli najmä pred nákupnými strediskami. Na letákoch bol text v maďarčine: Milí Maďari žijúci na Slovensku, keď ma budete voliť a budeme úspešní, sľubujem, že budem podporovať vaše staré túžby o autonómii.
Klamstvá nasledovala inzerciaGrafická úroveň papierikov bola amatérska. Autorovi zjavne stačil počítač s textovým editorom a fotografia Radičovej z kampane spolu s logom SDKÚ stiahnutým z internetu. Podľa kvality tlače vyšli z bežnej laserovej tlačiarne. Text na letákoch je napísaný zlou maďarčinou.
Na letáky predpoludním upozornil šéf Radičovej štábu Ján Füle. Podal pre ne trestné oznámenie. Niekoľko hodín na to bola do jedného zo západoslovenských regionálnych týždenníkov zaslaná inzercia s nasledovným textom: Chceme za prezidentku človeka, ktorý získal podporu SMK za prísľub autonómie, alebo človeka, ktorý obhajuje záujmy Slovenska?
Viac k téme:
komentár Petra Schutza Špinavá kampaň
videokomentár Petra Schutza
stĺpček Petra Morvaya
Inzerciu objednala mediálna agentúra mrs. „V prvom kole sme robili pre HZD, teraz v druhom kole – vlastne ťažko povedať – lebo si nás najala agentúra, ktorá robí volebnú kampaň (Ivanovi Gašparovičovi – pozn. red.),“ povedala majiteľka mrs Alexandra Ragasová. Táto agentúra vraj „obhospodaruje regionálne periodiká“.
Na otázku, či si text u nich zadala reklamná agentúra, čo robí prezidentovi kampaň, povedala: „Predpokladám, že áno.“
Kampaň pre Gašparoviča robí reklamná agentúra Adventure. Radovan Grohoľ, ktorý s ňou na kampani spolupracuje, odmietol, že by mali so zadanou inzerciou čokoľvek spoločné.
Ragasová tvrdí, že text v inzeráte nie je dielom mrs, keďže sú len sprostredkovateľmi. Táto agentúra už pre Gašparovičovu materskú stranu HZD v minulosti pracovala.
Grapa: Ja som to neobjednal
Šéf Gašparovičovho tímu Jozef Grapa včera tvrdil, že si takúto inzerciu neobjednali. „Ja som zadal článok – rozhovor, ktorý bol so mnou.“ Priznal, že mrs pre nich pracuje a používajú ju ako sprostredkovateľa pri zadávaní inzercie. Grapa si myslí, že agentúra môže pracovať aj pre iných.
O kampani nevedel ani premiér Robert Fico, ktorý Gašparoviča podporuje. „Má svoj volebný tím. Na morálku sa ma vo vzťahu k týmto veciam nepýtajte, ja s tým nemám nič spoločné, ani ma to absolútne nezaujíma. Chcem, aby vyhral Ivan Gašparovič,“ povedal premiér.
Füle tvrdí, že Radičová nikde autonómiu nesľubovala. Inzercia od Gašparovičovej agentúry ho zaskočila. „To je tá najhlúpejšia stratégia, akú si vôbec viem predstaviť. Považujem to za hlúpu a nebezpečnú kampaň – zrejme zo strany ľudí, ktorých si Ivan Gašparovič platí.“
Na inzeráte je paradoxné, že mapu, ktorú uvádza, objednávateľ okopíroval z denníka SME aj s chybným údajom pre okres Lučenec.
Antikampane už boliV prezidentských voľbách sa už objavili niektoré antikampane. Ani jedna z nich však nebola takto tvrdá. Po kampani Občianskodemokratickej mládeže Pozor zlý prezident sa objavila aj stránka odporcov Radičovej. V obidvoch prípadoch ide skôr o zosmiešňovanie kandidátov.
Plagát, ktorý sa objavil na juhu
Objednaný inzerát
SDKÚ reagovalo na falošné letáky týmto vyhlásením
SDKÚ-DS ostro odsudzuje podvrhy, ktoré sa voči politickej strane a kandidátke na post prezidenta SR Ivete Radičovej objavili na južnom Slovensku. Takéto metódy sú neprijateľným zásahom do predvolebnej kampane pred voľbami prezidenta Slovenskej republiky.
Plne podporujeme volebný štáb pani Ivety Radičovej v jej snahe riešiť túto vec právnou cestou a vyzývame orgány činné v trestnom konaní, aby bezodkladne konali a odhalili páchateľa alebo páchateľov tohto činu.
sita

Beata
Balogová
