SME

Zákaz reklamy na alkohol by vraj uškodil aj športovým podujatiam

Zmeny, ktoré prináša opozičný návrh novely zákona o reklame, zásadným a necitlivým spôsobom menia podmienky mediálneho prostredia ...

Bratislava 30. marca (TASR) - Zmeny, ktoré prináša opozičný návrh novely zákona o reklame, zásadným a necitlivým spôsobom menia podmienky mediálneho prostredia na Slovensku. Vo svojom vyhlásení to tvrdia členovia Rady pre reklamu (RPR) s tým, že schválenie právnej normy by malo zásadný dopad i na oblasť sponzorovania kultúrnych a športových podujatí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Novela totiž počíta s úplným zákazom reklamy alkoholických nápojov s výnimkou piva vo vonkajšej reklame, v kinách, na reklamných predmetoch a prostredníctvom sponzoringu. RPR pripomína, že Slovensko sa zaraďuje na popredné miesta v Európe práve svojou úrovňou reklamy na alkohol a pivo.

SkryťVypnúť reklamu

SR je tiež od roku 2006 súčasťou medzinárodného monitoringu reklamy na alkohol a pivo realizovaného Radou pre reklamu a organizovaného Európskou alianciou samoregulačných orgánov. "Zadávatelia reklamy na alkohol a pivo väčšinovo presadzujú vo svojej marketingovej komunikácii tzv. Pite rozumne! odkaz, ktorým dokazujú svoju etickú a sociálnu zodpovednosť," uvádza RPR, ktorá svoje stanovisko k novele zaslala 25. marca Výboru Národnej rady SR pre hospodársku politiku.

Cieľom novely zákona z dielne Tomáša Galbavého a Stanislava Janiša (obaja SDKÚ-DS) je dosiahnutie zákazu reklamy na alkohol na miestach, kde sa bežne pohybujú deti a mládež. "Navrhujeme zákaz takejto reklamy na veľkoplošných tabuliach, pouličných reklamných stĺpoch, pohyblivých reklamných pútačoch, vozidlách verejnej dopravy, zastávkach verejnej dopravy a na podobných miestach," uvádza sa v dôvodovej správe s tým, že zákon sa nebude týkať reklamy na pivo. Dôvodom je podľa opozičných zákonodarcov skutočnosť, že pivo sa vyrába v niekoľkých stupňoch obsahu alkoholu, dokonca je aj pivo úplne bez alkoholu. "Navyše, ide o doslova ľudový nápoj, takže zákaz jeho reklamy nepovažujeme za možný a ani vhodný," vyhlasujú. Povolená má byť len reklama na miestach, kde sa predávajú alkoholické nápoje.

SkryťVypnúť reklamu

Základným poslaním Rady pre reklamu je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Členovia RPR sa dobrovoľne zaväzujú dodržiavať princípy Etického kódexu, ktorý pravidlá reklamy upravuje nad rámec všeobecne záväzných právnych predpisov platných v SR s cieľom pozdvihnúť dôveru verejnosti v reklamu.

Alkohol

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 393
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 272
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 554
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 444
  5. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 935
  6. Plátené tašky a opakované použitie 3 531
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 419
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 068
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Viktória Chladoňová (vpravo) v drese tímu Visma-Lease a Bike.

Viktória Chladoňová atakuje elitnú desiatku.


Momentka z prípravného zápasu Španielsko - Ukrajina hráčov do 21 rokov.

Mladí Španieli nevyhrali už tretí zápas v sérii.


Alexander Sorloth oslavuje gól v zápase Nórsko - Taliansko.

Česko v kvalifikácii neprehralo ani jeden zápas.


a 1 ďalší
SkryťZatvoriť reklamu