Zákaz reklamy na alkohol by vraj uškodil aj športovým podujatiam

Zmeny, ktoré prináša opozičný návrh novely zákona o reklame, zásadným a necitlivým spôsobom menia podmienky mediálneho prostredia ...

Bratislava 30. marca (TASR) - Zmeny, ktoré prináša opozičný návrh novely zákona o reklame, zásadným a necitlivým spôsobom menia podmienky mediálneho prostredia na Slovensku. Vo svojom vyhlásení to tvrdia členovia Rady pre reklamu (RPR) s tým, že schválenie právnej normy by malo zásadný dopad i na oblasť sponzorovania kultúrnych a športových podujatí.

Novela totiž počíta s úplným zákazom reklamy alkoholických nápojov s výnimkou piva vo vonkajšej reklame, v kinách, na reklamných predmetoch a prostredníctvom sponzoringu. RPR pripomína, že Slovensko sa zaraďuje na popredné miesta v Európe práve svojou úrovňou reklamy na alkohol a pivo.

SR je tiež od roku 2006 súčasťou medzinárodného monitoringu reklamy na alkohol a pivo realizovaného Radou pre reklamu a organizovaného Európskou alianciou samoregulačných orgánov. "Zadávatelia reklamy na alkohol a pivo väčšinovo presadzujú vo svojej marketingovej komunikácii tzv. Pite rozumne! odkaz, ktorým dokazujú svoju etickú a sociálnu zodpovednosť," uvádza RPR, ktorá svoje stanovisko k novele zaslala 25. marca Výboru Národnej rady SR pre hospodársku politiku.

Cieľom novely zákona z dielne Tomáša Galbavého a Stanislava Janiša (obaja SDKÚ-DS) je dosiahnutie zákazu reklamy na alkohol na miestach, kde sa bežne pohybujú deti a mládež. "Navrhujeme zákaz takejto reklamy na veľkoplošných tabuliach, pouličných reklamných stĺpoch, pohyblivých reklamných pútačoch, vozidlách verejnej dopravy, zastávkach verejnej dopravy a na podobných miestach," uvádza sa v dôvodovej správe s tým, že zákon sa nebude týkať reklamy na pivo. Dôvodom je podľa opozičných zákonodarcov skutočnosť, že pivo sa vyrába v niekoľkých stupňoch obsahu alkoholu, dokonca je aj pivo úplne bez alkoholu. "Navyše, ide o doslova ľudový nápoj, takže zákaz jeho reklamy nepovažujeme za možný a ani vhodný," vyhlasujú. Povolená má byť len reklama na miestach, kde sa predávajú alkoholické nápoje.

Základným poslaním Rady pre reklamu je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území Slovenskej republiky šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Členovia RPR sa dobrovoľne zaväzujú dodržiavať princípy Etického kódexu, ktorý pravidlá reklamy upravuje nad rámec všeobecne záväzných právnych predpisov platných v SR s cieľom pozdvihnúť dôveru verejnosti v reklamu.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 542
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 618
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 212
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 390
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 336
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 856
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 508
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 5 069
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 571
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 251

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

SVET

Rozhoduje sa o budúcnosti sveta, čo plánujú lídri (Globsec naživo)

Lídri, vojaci a odborníci sa rozprávajú o hrozbách.

SVET

Američania obkľučujú Severnú Kóreu. Tentoraz nejde o bluf

Pri Kórejskom polostrove sú lietadlové lode.

Neprehliadnite tiež

Opozícia chce ku kauzám zriaďovať vyšetrovacie výbory

Zriadenie vyšetrovacích výborov presadzoval aj premiér Robert Fico.

O čom je Slovensko? Píše britský novinár

Desať správ, ktoré tento týždeň oslovili medzinárodnú komunitu na najväčšom spravodajskom webe o Slovensku v angličtine.

Polícia odhalila korupciu v poľovníctve aj poľnohospodárstve

Oblastného riaditeľa pozemkového fondu v Michalovciach obvinili z nepriamej korupcie.

V Bratislave začína bezpečnostná konferencia Globsec

Predseda Európskej rady Donald Tusk vystúpi spoločne s premiérmi Slovenska a Česka.