SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Suchotám odoláva len pivo

Vzťah k alkoholu sa mení. Nepijeme menej, iba lacnejšie.

Jednotkou je v krčmách aj v čase krízy pivo desiatka.Jednotkou je v krčmách aj v čase krízy pivo desiatka. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – SITA)

BRATISLAVA. Prišlo aj na alkohol. Kríza nás prinútila zvažovať každé euro aj pri vychutnávaní pohárika. Do reštaurácií, barov a pubov chodí čoraz menej ľudí. Ak si prídu do nich posedieť, dajú si zvyčajne pivo.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pijeme skôr lacnejší alkohol, ktorého fľaša v supermarketoch stojí do troch eur. Čoraz viac obyvateľov Slovenska pije alkoholické nápoje najmä doma. Má to na svedomí kríza. Vyplýva to z miniprieskumu denníka SME, do ktorého sa zapojili výrobcovia liehovín, piva a vína, obchodné reťazce a majitelia reštaurácií, barov a pubov z celého Slovenska.

Skryť Vypnúť reklamu

Alkohol skôr na doma

„Je to hrôza. Chodím do roboty len pozerať televízor," hovorí o nízkej návštevnosti svojho podniku za posledné mesiace Lukáš Mocinec z baru v Košiciach. Odhaduje, že počet návštevníkov jeho podniku v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku klesol až o polovicu.

Podobne vysoké čísla uvádza aj väčšina z vyše 20 podnikov od Skalice až po Michalovce, ktoré sme oslovili. Zvyčajne hovoria o poklese medzi jednou tretinou až polovicou.

Vyprázdňovanie podnikov cez pokles objednávok z reštauračných zariadení cítia aj výrobcovia alkoholu. „Z gastro segmentu poznať citeľnejší pokles objednávok," hovorí vinár Fedor Malík mladší.

Menej sa kríza dotkla piva, hovorí Roman Krajniak zo spoločnosti Heineken Slovensko. „Podiel predaja čapovaného piva mierne klesá a predaj piva v hypermarketoch či supermarketoch rastie," dodáva.

Skryť Vypnúť reklamu

Viacerí výrobcovia alkoholu sa zhodujú, že obyvatelia Slovenska si skôr alkohol kúpia v obchode a pijú doma. Potvrdzujú to aj obchodníci.

Najodolnejšie je pivo

Takmer všetci majitelia podnikov tvrdia, že ak si ľudia prídu do podniku posedieť, pijú najmä pivo. Odôvodňujú to tradíciou jeho pitia na Slovensku.

Alojz Hlina z väčšieho bratislavského pubu za obľubou piva vidí aj ideálny pomer medzi cenou a množstvom. Pivovarníci dopĺňajú, že dlhodobo sa u nás pije najmä slabšia desiatka a kríza to ešte potvrdzuje.

Pivo je veľmi obľúbené aj v obchodoch. „Najviac sa predáva pivo, potom nasleduje víno a tvrdý alkohol," uvádza vo svojom stanovisku Billa.

Pije sa lacná pálenka

Ak ľudia pijú „tvrdé", ide skôr o lacné liehoviny. Rastislav Machunka, viceprezident združenia výrobcov liehu a liehovín, vysvetľuje, že prednosť dávajú najmä o konzumnej vodke, slivovici a borovičke.

Skryť Vypnúť reklamu

Výrobcovia liehovín prezradili, že ľudia sa po minulom roku, keď siahali aj po drahších značkách, opäť vracajú k lacnejšiemu alkoholu.

Návrat k lacnej pálenke potvrdila aj spoločnosť Gas Familia. Lacnejší alkohol podľa Ľuboša Beňa z firmy Karloff oproti minulosti začala piť už aj stredná vrstva.

Víno do troch eur

Na cenu sa pozerajú aj vinári. Vladimír Schwarz z firmy Matyšák hovorí, že ľudia najviac kupujú víno v cenovej hladine „od päťdesiat do sto korún".

Vinár Vladimír Mrva si zasa všimol, že viac ako v obchode začíname pod vplyvom krízy nakupovať víno priamo u výrobcov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  4. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  6. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 293
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 856
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 333
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 229
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 855
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 162
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 180
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 816
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 458
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 197
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kníhkupectvo Panta Rhei v Bratislave.

Robí nám vrásky, že stále nepoznáme kompenzácie, vraví Michal Rajter.


15 h
Pre zaočkovaných a tých, ktorí ochorenie Covid-19 prekonali, sa otvoria všetky obchody už v piatok 10. decembra.

Od pondelka ostane doma druhý stupeň a stredné školy.


7 h
Ukrajinskí vojaci na fronte v Doneckej oblasti.

Biden volal v utorok s Putinom.


6 h

Neprehliadnite tiež

Jozef Golonka.

Daniel Pastirčák si peniaze nevezme.


a 3 ďalší 31m
Skryť Zatvoriť reklamu