BRATISLAVA. Kurence ako symbol ochrany spotrebiteľa, kamery ako symbol bezpečnosti, traktory naznačujúce cieľ peňazí z európskeho rozpočtu a alternatívne zdroje energie – to sú štyri témy celoeurópskej bilbordovej infokampane Európskeho parlamentu na Slovensku.
Ak sa vám zdajú nezrozumiteľné, môže to byť aj zámer. „Ak tomu ľudia neporozumejú, budú sa pýtať, bude sa o tom diskutovať, čo môže pomôcť účasti vo voľbách,“ hovorí šéf Informačnej kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku Róbert Hajšel.
Aktívny je Palko
K európskym bilbordom čoskoro pribudne reklama 17 politických subjektov, ktoré sa uchádzajú o trinásť slovenských kresiel v europarlamente. Zatiaľ je to parketa konzervatívnych demokratov (KDS) a Občianskej konzervatívnej strany (OKS), ktoré na voličov útočia spoločne z troch stoviek nápadných fialových bilbordov.
„Nejde o ozajstnú predvolebnú kampaň, ale o bežnú politickú prácu. Chceme verejnosť upozorniť, že do eurovolieb ideme spolu s OKS a že jedine naša koalícia ponúka iný pohľad na budúcnosť Európskej únie – bez Lisabonskej zmluvy,“ hovorí líder eurokandidátky konzervatívcov Vladimír Palko.
Ako prvá strana vytiahla bilbordy pred eurovoľbami KDS.
Za výhodu skoršej kampane považuje, že sa nestratí medzi stovkami reklám iných politických strán a zviditeľní novú značku KDS. „Voliči nemajú radi, keď na nich politici myslia len v čase volieb,“ myslí si Palko.
Chystajú sa
Podľa zákona o eurovoľbách sa začína oficiálna politická kampaň 21 dní pred voľbami, teda asi v polovici mája. Bilbordy zákon nespomína. Vo väčšine politických strán teraz prebiehajú či vrcholia prípravy eurokampane.
Intenzívne sa pripravujú opozičné SMK, KDH a SDKÚ, Smer o kampani prehovorí až po jej začatí, menšie prípravy prostredníctvom volebných tímov prebiehajú tiež v SNS a HZDS.
Autor: FOTO SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Beata
Balogová
