Rada preveruje desiatky možných porušení vysielania k voľbám

Dovedna päť podnetov súvisiacich s voľbami prezidenta dostala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Popritom licenčná rada preveruje 22 programov všetkých veľkých vysielateľov ...

BRATISLAVA. Dovedna päť podnetov súvisiacich s voľbami prezidenta dostala Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR). Popritom licenčná rada preveruje 22 programov všetkých veľkých vysielateľov na základe zákona (verejnoprávnych) aj licencie (súkromných), ktoré sledovala v rámci svojho vlastného monitoringu k voľbám.

Ako ďalej agentúru SITA informoval riaditeľ kancelárie RVR Ľuboš Kukliš, z piatich sťažností, ktoré rada dostala k voľbám prezidenta, sa tri podnety týkajú štyroch programov vysielaných ešte pred začiatkom kampane k 1. kolu volieb (21. marca). Týkali sa teda programov vysielaných pred 6. marcom a rada ich s výnimkou jedného označila za neopodstatnené. Prvý podnet bol na nedeľnú diskusiu Slovenskej televízie (STV) O 5 minút 12 vysielanú na Jednotke 11. januára. Autor sťažnosti označil vystúpenie prezidenta Ivana Gašparoviča v programe za propagáciou jeho vlastnej kandidatúry, čím podľa neho súčasný prezident získaval výhodu pred kandidátmi. Druhý podnet sa týkal programu Aj múdry schybí vysielaný televíziou Markíza 30. januára, v ktorom vystúpila prezidentská kandidátka Iveta Radičová. Sťažovateľ to považoval za jej propagáciu. Tretí podnet sa týkal dvoch programov vysielaných v televízii TA3. Išlo o programy V politike z 8. februára a Téma dňa z 10. februára. Podľa autora sťažnosti hostia programu - Pál Csáky (V politike) a Stanislav Janiš (Téma dňa) v nich robili reklamu Radičovej tým, že mali pripnutý volebný odznak podporujúci túto prezidentskú kandidátku. Rada sa výsledkami monitoringu týchto programov zaoberala na zasadnutí 24. marca a sťažnosť na program Téma dňa označila za neopodstatnenú. K programu V politike RVR začala správne konanie, v ktorom preverí, či neboli porušené pravidlá vysielania politickej reklamy.

Štvrtý a piaty podnet sa podľa Kukliša vzťahovali k 2. kolu voľby prezidenta, ktoré bolo 4. apríla. Jeden z týchto podnetov smeroval voči televízii JOJ a týkal sa možného porušenia moratória v programe Promi noviny vysielaných 2. apríla 2009. V jednom z ich príspevkov mala byť súčasťou anketa s otázkou - Aký by mal byť slovenský prezident?. Licenčná rada v súčasnosti program analyzuje a po jej spracovaní sa k téme vyjadrí RVR na rokovaní. Druhý z podnetov postúpila licenčnej rade Ústredná volebná komisia pre prezidentské voľby. Týkala sa Rádiožurnálu Rádia Slovensko Slovenského rozhlasu, ktorý bol 4. apríla vysielaný o 12:00 - počas volebného dňa druhého kola volieb, na ktorý sa tiež vzťahuje moratórium, a odznel v ňom rozhovor s Ivetou Radičovou. V tom čase sa však už licenčná rada na základe vlastného monitorovania tento program skúmala a už začala správne konanie pre možné porušenie objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov a politickopublicistických programov, v ktorých musia byť názory a hodnotiace komentáre oddelené od spravodajstva.

Rada k voľbám urobila aj vlastný monitoring. Od 6. marca do 4. apríla v ňom sledovala program staníc: STV - Jednotka a Dvojka, TV Markíza, JOJ, TA3, Slovenský rozhlas (Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio Patria) a Rádio Expres. Rada na jeho základe začala 22 správnych konaní, v ktorých preveruje, či médiá zabezpečili v súvislosti s voľbami vyváženosť a nestrannosť svojho vysielania a taktiež to, aby programy vysielané v rámci volebnej kampane boli vysielané v súlade zo zákonom, čo je najmä jasné oddelenie politickej reklamy od ostatného vysielania. V prípade TA3 začala rada 11 správnych konaní, z vysielania televízie Joj sú to štyri správne konania, rovnako štyri sú aj v prípade Televízie Markíza, dve správne konania sa týkajú SRo a jedno Rádia Expres.

Licenčná rada v Slovenskej televízii monitorovala - Správy, Správy a komentáre, Správy z regiónov, Regionálny denník, Národnostný magazín, Maďarský magazín, Téritéken-Na tanieri, Správy-Hírek a O 5 minút 12. V Televízii Markíza - Teleráno, Televízne noviny o 17:00 a o 19:00, reláciu Dnes a diskusiu Na telo. V programe ďalšej súkromnej televízie, Televízie JOJ licenčná rada monitorovala Noviny a diskusiu De Facto a v spravodajskej televízii TA3 - Hlavné správy o 18:40, Tému dňa a diskusiu V politike. Na prvom okruhu Slovenského rozhlasu (SRo) - Rádiu Slovensko to bo Rádiožurnál SRo (12:00, 18:00), Sobotné dialógy, Z prvej ruky a Kontakty. Na druhom okruhu SRo - Rádiu Regina monitorovala Žurnál Rádia Regina o 12:00 a o 17:00 a na regionálnom okruhu SRo - Rádiu Patria - Z týždňa na týždeň (sobota 8:00 - 11:00), Denná kronika o 7:30 a

Dennú kroniku o 17:30. Vo vysielaní súkromného Rádia Expres to bol Infoexpres - Správy a komentáre (12:00 a 17:00).

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 255
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 858
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 862
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 531
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 902
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 763
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 566
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 563
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 511

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parlamentné voľby v Česku 2017, Voľby

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Domov

Prišla učiť angličtinu, pre políciu takmer nedostala víza

Pred cudzineckou políciou ľudia čakajú hodiny, často aj v noci. Ak sa nedostanú na rad, tak musia krajinu opustiť.

Domov

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru. Krajský predseda Tibor Glenda zas hovorí o nátlaku na členov klubu.

Domov

V niektorých okresoch platí výstraha pred vetrom a dažďom

Meteorológovia varujú aj pred silným vetrom v Tatrách.

Domov

Do vedy o 32 miliónov eur menej? Nie je to iba Plavčanovo maslo, vyviňujú sa v SNS

Slovensko môže prísť o približne 32 miliónov eur z eurofondov na vedu. Výzvy sú po kauze exministra školstva Petra Plavčana zablokované.