SME

Eurokampaň ná vyšla osem miliónov eur

Informačná kampaň pri zavedení eura na Slovensku si vyžiadala celkové náklady vo výške 240 mil. korún, čo predstavuje takmer 8 mil. eur.

BRATISLAVA. Oproti stanovenému rozpočtu sa tak ušetrilo zhruba 9 mil. korún, resp. 298,7 tis. eur.

Národná banka Slovenska (NBS) a Ministerstvo financií (MF) SR vyčlenili na kampaň celkovo 195 mil. korún (6,5 mil. eur), pričom na financovanie kampane prispela aj Európska komisia prostredníctvom troch grantov v celkovej hodnote 55 mil. korún (1,8 mil. eur). Vyplýva to zo správy centrálnej banky a rezortu financií, v ktorej hodnotia dopady novej meny na slovenskú spoločnosť. Pôvodný rozpočet kampane, ktorý počítal so sumou 180 mil. Sk, neskôr vláda a ministerstvo financií navýšili vzhľadom na potrebu financovania dodatočných aktivít, ktoré mali zabezpečiť lepšiu informovanosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

NBS ako aj ministerstvo financií hodnotia informačnú kampaň, ktorá skončila v závere marca tohto roka, ako úspešnú. Cieľom kampane bolo poskytnúť slovenskej verejnosti praktické informácie o potrebných faktoch pred zavedením eura. Jej najintenzívnejšia časť sa pritom uskutočnila v druhom polroku minulého roka.

"V tomto období prieskumy verejnej mienky zaznamenali výrazný nárast pocitu dostatočnej informovanosti medzi slovenským obyvateľstvom," konštatuje centrálna banka a MF SR. Najvyššia miera informovanosti bola dosiahnutá v poslednom mesiaci vlaňajška. Informácie o novej mene vtedy postačovali alebo viac postačovali ako nepostačovali 89 % respondentov. Súčasne ich za zrozumiteľné resp. za viac zrozumiteľné ako nezrozumiteľné považovalo vyše 90 % oslovených. V januári tohto roka, teda už po zavedení eura, bolo s informáciami o novej mene spokojných 93 % respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

Najdôležitejšou časťou kampane bola jej mediálna časť, ktorá sa začala v marci 2008 a celkovo mala deväť vĺn. Okrem čisto informačných aktivít boli súčasťou kampane aj viaceré výstavy, súťaže a informačno-zábavné podujatia. Okrem širokej verejnosti bola časť kampane zameraná aj na citlivé cieľové skupiny resp. skupiny, ktoré majú sťažený prístup k informáciám. Išlo napríklad o dôchodcov, nevidiacich, slabozrakých, či občanov hlásiacich sa k národnostným menšinám.


fa;qq su

Banky

Americký prezident Donald Trump.

Reagoval na údaje inštitútu ADP o tvorbe pracovných miest.


TASR 1
Ilustračné foto

NBS tvrdí, že do desať rokov podiel nových hypoték klesne o štvrtinu.


52
Vladimír Dvořáček, výkonný riaditeľ úseku dohľadu a finančnej stability NBS.

Banky sú zatiaľ silné a odolné voči vonkajším rizikám.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 162
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 026
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 894
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 916
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 654
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 297
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brankár Ľubomír Belko v zápase DAC Dunajská Streda - MŠK Žilina v 10. kole Niké ligy.

Ktorý mladík je mužom číslo jedna?


Carlo Ancelotti na lavičke Brazílie

Brazília remizovala na pôde Ekvádoru.


TASR
Tyrese Haliburton strieľa víťazný kôš v prvom zápase finále NBA

Vedenia v sérii sa ujala Indiana.


TASR
Róbert Boženík.

Róbert Boženík má síce zmluvu v Boaviste ešte na jeden rok, no už potvrdil, že sa v lete bude sťahovať.


SkryťZatvoriť reklamu