SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Eurokampaň ná vyšla osem miliónov eur

Informačná kampaň pri zavedení eura na Slovensku si vyžiadala celkové náklady vo výške 240 mil. korún, čo predstavuje takmer 8 mil. eur.

BRATISLAVA. Oproti stanovenému rozpočtu sa tak ušetrilo zhruba 9 mil. korún, resp. 298,7 tis. eur.

Národná banka Slovenska (NBS) a Ministerstvo financií (MF) SR vyčlenili na kampaň celkovo 195 mil. korún (6,5 mil. eur), pričom na financovanie kampane prispela aj Európska komisia prostredníctvom troch grantov v celkovej hodnote 55 mil. korún (1,8 mil. eur). Vyplýva to zo správy centrálnej banky a rezortu financií, v ktorej hodnotia dopady novej meny na slovenskú spoločnosť. Pôvodný rozpočet kampane, ktorý počítal so sumou 180 mil. Sk, neskôr vláda a ministerstvo financií navýšili vzhľadom na potrebu financovania dodatočných aktivít, ktoré mali zabezpečiť lepšiu informovanosť.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

NBS ako aj ministerstvo financií hodnotia informačnú kampaň, ktorá skončila v závere marca tohto roka, ako úspešnú. Cieľom kampane bolo poskytnúť slovenskej verejnosti praktické informácie o potrebných faktoch pred zavedením eura. Jej najintenzívnejšia časť sa pritom uskutočnila v druhom polroku minulého roka.

"V tomto období prieskumy verejnej mienky zaznamenali výrazný nárast pocitu dostatočnej informovanosti medzi slovenským obyvateľstvom," konštatuje centrálna banka a MF SR. Najvyššia miera informovanosti bola dosiahnutá v poslednom mesiaci vlaňajška. Informácie o novej mene vtedy postačovali alebo viac postačovali ako nepostačovali 89 % respondentov. Súčasne ich za zrozumiteľné resp. za viac zrozumiteľné ako nezrozumiteľné považovalo vyše 90 % oslovených. V januári tohto roka, teda už po zavedení eura, bolo s informáciami o novej mene spokojných 93 % respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najdôležitejšou časťou kampane bola jej mediálna časť, ktorá sa začala v marci 2008 a celkovo mala deväť vĺn. Okrem čisto informačných aktivít boli súčasťou kampane aj viaceré výstavy, súťaže a informačno-zábavné podujatia. Okrem širokej verejnosti bola časť kampane zameraná aj na citlivé cieľové skupiny resp. skupiny, ktoré majú sťažený prístup k informáciám. Išlo napríklad o dôchodcov, nevidiacich, slabozrakých, či občanov hlásiacich sa k národnostným menšinám.


fa;qq su

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  4. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 040
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 753
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 973
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 777
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 680
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 270
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 731
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 971
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 209
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 099
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 4 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h
Skryť Zatvoriť reklamu