Neparlamentní kandidáti do Európskeho parlamentu sa cítia diskriminovaní.
BRATISLAVA. Mimoparlamentné strany, ktoré chcú do Európskeho parlamentu, vyšlú svojich zástupcov na rozhovor
s generálnym riaditeľom Slovenskej televízie Štefanom Nižňanským. Nie sú totiž spokojné, ako televízia zvláda informovanie o eurovoľbách.
Cenník politickej
reklamy
Slovenská televízia 30-sekundový šot na Jednotke 1140 eur, na Dvojke 320 eur. Slovenský rozhlas 30-sekundový šot na Rádiu Slovensko od 140 do 570 eur.
Traja zástupcovia v Ústrednej volebnej komisii majú vyrokovať priestor na televízne diskusie aj pre menšie strany. Jediné, čo im STV podľa zákona o eurovoľbách ponúkla, je platená politická reklama. A tá je podľa niektorých malých strán pridrahá.
Rozhlas prináša politickú reklamu k voľbám, ktorú si politické strany a koalície platia samy, len na Rádiu Slovensko. Okrem nej rozhlas ešte pred štartom kampane strany oslovil aj s ponukou účasti v diskusiách.
Ku kritike STV sa včera pridalo aj HZDS. Podpredseda hnutia Marián Klenko by tiež chcel, aby televízia organizovala okrúhle stoly.
Krátko po parlamentných voľbách pritom HZDS hovorilo o rozdelení vplyvu v STV.
„Dohodli sme sa, že časť politického spektra bude kontrolovať isté oblasti. Preto sme chceli mať spravodajstvo," povedal vtedajší podpredseda hnutia Milan Urbáni.
Ľudia blízki HZDS sa neskôr od vedenia odklonili, súčasného generálneho riaditeľa Štefana Nižňanského pri neúspešnom odvolávaní podporil predseda poslaneckého klubu SNS Rafael Rafaj.

Beata
Balogová
