SME
Štvrtok, 9. december, 2021 | Meniny má IzabelaKrížovkyKrížovky

Diskusie k voľbám budú pre všetky strany, reaguje STV

Slovenská televízia (STV) sa rozhodla operatívne zaradiť do vysielania tri okrúhle stoly v dňoch 1. až 3. júna. Urobí tak, "nad rámec toho, čo jej vyplýva zo zákona o voľbách ...

BRATISLAVA. Slovenská televízia (STV) sa rozhodla operatívne zaradiť do vysielania tri okrúhle stoly v dňoch 1. až 3. júna. Urobí tak, "nad rámec toho, čo jej vyplýva zo zákona o voľbách do Európskeho parlamentu..., aby ponúkla a umožnila všetkým 17 kandidujúcim politickým subjektom prezentovať ich programy a zámery, s ktorými idú do eurovolieb". Uvádza sa to v stanovisku STV ku kritike mimoparlamentných strán, ktoré agentúre SITA poskytla vedúca útvaru komunikácie STV Martina Brychtová.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Zástupcovia mimoparlamentných strán vo štvrtok vyhlásili, že ich strany sú diskriminované STV pri ich prezentácii pred voľbami do Európskeho parlamentu (EP). Ich zástupcovia v Ústrednej volebnej komisii (ÚVK) pre voľby do EP sa vo štvrtok 21. mája dohodli, že vyšlú do STV trojčlennú komisiu, ktorá má s generálnym riaditeľom televízie Štefanom Nižňanským rokovať o možnostiach informovania vo vysielaní. Členovia ÚVK túto iniciatívu podporili. Zo 17 politických subjektov, ktoré sa 6. júna budú uchádzať o hlasy voličov pre svojich kandidátov na europoslancov, je totiž v parlamente len šesť.

Ako sa ďalej píše v dnešnej reakcii verejnoprávnej televízie, "STV venuje systematickú a zvýšenú pozornosť voľbám do EP prakticky hneď od skončenia prezidentských volieb, a to pokrývaním témy vo svojich spravodajských a publicistických reláciách". Informuje v nich o zložení a činnosti europarlamentu s cieľom motivovať voličov, aby prišli k volebným urnám. "Od 6. apríla do 21. mája odvysielala STV okrem politickej reklamy takmer 50 príspevkov, vrátane diskusných relácií, ktoré sa dotýkali volieb do EP".

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa zákona o voľbách do EP verejnoprávne STV a SRo a súkromné televízie a rádiá môžu vyhradiť na politickú reklamu k voľbám do EP maximálne päť hodín vysielania, jeden subjekt môže dostať spolu najviac 30 minút. Platia si ju politické subjekty samy a médiá ju musia jasne odčleniť od ostatného vysielania oznamom, že ide o platenú politickú reklamu. Pre všetky politické subjekty musia zaistiť rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času a zároveň zabezpečiť, aby ich spravodajské a publicistické relácie boli vyvážené a nestranné. Za porušenie pravidiel môžu od Rady pre vysielanie a retransmisiu dostať sankcie. O povinnosti vysielať diskusie k voľbám teda zákon nehovorí.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  2. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  3. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  4. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  5. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  6. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  7. Uhlíková stopa výrobku? Vyžiada si ju zákazník aj regulátor
  8. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  9. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia
  10. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  1. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  2. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  3. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  4. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia
  5. Zapojte sa do vianočnej súťaže o luxusné ceny
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  8. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  9. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  10. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  1. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 11 879
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 293
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 430
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 465
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 5 425
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 362
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 550
  8. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 633
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 2 910
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom 2 080
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Očkovanie proti ochoreniu Covid-19.

Matovič stále neukázal pravidlá odmeňovania na papieri.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako sa menia protipandemické opatrenia.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Košická župa si vyhliadla pozemky pre svoju trojhahlu v areáli Lokomotívy.

O kúpnej cene sa konateľ dozvedel od nás.


a 1 ďalší 19m
Skryť Zatvoriť reklamu