SNS má ukradnuté logo

Vladimír Čečot si pomáha známou značkou regionálnych týždenníkov.

Kandidát Slovenskej národnej strany si na predvolebné plagáty požičal logo. Vydavateľstvu Petit Press ho na objednávku vyrobili vo Švédsku.

ŽILINA. Kandidát na europoslanca za SNS Vladimír Čečot si v kampani pomáha plagátom, na ktorom je logo týždenníkov MY, najsilnejšej regionálnej značky na Slovensku.

„Jednoznačne je to logo regionálnych týždenníkov MY,“ hovorí Roman Schlarmann, riaditeľ divízie týždenníkov vydavateľstva Petit Press, ktoré vydáva i denník SME. MY volíme jeho! prihovára sa Čečot na plagátoch, na ktorých je sám aj s predsedom SNS Jánom Slotom.

logo1.jpg

Čečot sa v kampani opiera o podporu predsedu strany, ale aj loga, ktoré mu vôbec nepatrí.
FOTO - SME - MICHAL TRŠKO

my.jpg

SNS zhodné písmo nevidí

„Plagát na propagáciu pripravila a vytvorila grafická firma, ktorú si riadne zaplatil zo súkromných financií, a preto jej meno zverejňovať nemá záujem. Vylučujeme akúkoľvek spojitosť s logom „MY“,“ napísala hovorkyňa SNS Jana Benková. Sám Čečot podľa nej plagát komentovať nechce a ani nebude.

Logo novín pred dvomi rokmi na objednávku vytvorilo švédske grafické štúdio zo Štokholmu. S novou grafikou pre celé noviny stálo asi pol milióna korún. Mesačný náklad periodík MY bol v marci 111 612 kusov.

„Dôvody, prečo sa logo objavilo na volebných plagátoch SNS, môžu byť viaceré. Buď si grafické štúdio zľahčilo prácu, alebo bol v tom zámer, oprieť sa o silné regionálne médium,“ hovorí Schlarmann. Čečot firmu zverejniť nechce.

Odborník totožné logo vidí

Skutočnosť, že sú logá totožné, pripúšťajú aj odborníci. „Je pravda, že „MY“ sa na plagátoch zhoduje s názvom regionálnych novín,“ hovorí Karol Klavec z Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky v Banskej Bystrici.

Ak by bol súdny spor, zaváži aj to, že dlhodobým používaním značky v obchodnom styku nadobudnete právo na jej ochranu. Hovorí sa mu právo nezapísaného označenia. „Ak logo používate, ľudia ho poznajú a jednoznačne spájajú s konkrétnym vydavateľstvom,“ hovorí Klavec.

Firma a jej logo tak získa ochranu bez toho, aby bolo kdekoľvek registrované. V prípade podobných sporov dvoch firiem sa podľa neho posudzuje, či sa obe firmy niekde na trhu stretnú. Rovnako sa postupuje aj v sporoch na Úrade priemyselného vlastníctva, keď sa skúma či služby, ktoré poskytujú firmy verejnosti, sú rovnaké alebo podobné.

Vydavateľstvo Petit Press, ktoré vydáva MY, má chránené slovné označenie MY v bežnom písme.

Za vyrobenie loga ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja pod vedením Čečotovho straníckeho kolegu Mariána Janušeka zaplatilo za porovnateľné logo Regionálneho operačného programu viac ako 80–tisíc eur, teda viac ako dva a pol milióna korún.

Za tri logá ministerstvo zaplatilo dokonca päť a pol milióna korún, teda asi 180­tisíc eur. Firma, ktorá robila plagát Čečotovi, štátnemu tajomníkovi ministerstva vnútra, logo zrejme našla na internete a použila ho bezplatne.

Nie je to prvá krádež SNS

SNS už počas prezidentskej kampane pred druhým kolom volieb využila v antikampani proti Ivete Radičovej mapu zverejnenú v SME - prevzali ju bez súhlasu denníka aj s chybou, ktorú sme spravili pri okrese Lučenec, kde v prvom kole vyhrala Radičová a nie Ivan Gašparovič. Zhodovalo sa aj písmo vyrobené pre naše noviny.

„Uvádzate takú triviálnu záležitosť a nezmysel, že na ňu SNS nebude reagovať,“ odpovedala vtedy hovorkyňa strany Jana Benková.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 6 878
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 431
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 046
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 702
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 277
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 086
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 904
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 582
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 138
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 662