SME

SNS má ukradnuté logo

Vladimír Čečot si pomáha známou značkou regionálnych týždenníkov.

Kandidát Slovenskej národnej strany si na predvolebné plagáty požičal logo. Vydavateľstvu Petit Press ho na objednávku vyrobili vo Švédsku.

ŽILINA. Kandidát na europoslanca za SNS Vladimír Čečot si v kampani pomáha plagátom, na ktorom je logo týždenníkov MY, najsilnejšej regionálnej značky na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lukáš Fila o logu MY v kampani SNS - KLIKNITE

„Jednoznačne je to logo regionálnych týždenníkov MY,“ hovorí Roman Schlarmann, riaditeľ divízie týždenníkov vydavateľstva Petit Press, ktoré vydáva i denník SME. MY volíme jeho! prihovára sa Čečot na plagátoch, na ktorých je sám aj s predsedom SNS Jánom Slotom.

SkryťVypnúť reklamu

Čečot sa v kampani opiera o podporu predsedu strany, ale aj loga, ktoré mu vôbec nepatrí.

FOTO - SME - MICHAL TRŠKO

SNS zhodné písmo nevidí„Plagát na propagáciu pripravila a vytvorila grafická firma, ktorú si riadne zaplatil zo súkromných financií, a preto jej meno zverejňovať nemá záujem. Vylučujeme akúkoľvek spojitosť s logom „MY“,“ napísala hovorkyňa SNS Jana Benková. Sám Čečot podľa nej plagát komentovať nechce a ani nebude.

Logo novín pred dvomi rokmi na objednávku vytvorilo švédske grafické štúdio zo Štokholmu. S novou grafikou pre celé noviny stálo asi pol milióna korún. Mesačný náklad periodík MY bol v marci 111 612 kusov.

„Dôvody, prečo sa logo objavilo na volebných plagátoch SNS, môžu byť viaceré. Buď si grafické štúdio zľahčilo prácu, alebo bol v tom zámer, oprieť sa o silné regionálne médium,“ hovorí Schlarmann. Čečot firmu zverejniť nechce.

SkryťVypnúť reklamu

Odborník totožné logo vidíSkutočnosť, že sú logá totožné, pripúšťajú aj odborníci. „Je pravda, že „MY“ sa na plagátoch zhoduje s názvom regionálnych novín,“ hovorí Karol Klavec z Úradu priemyselného vlastníctva Slovenskej republiky v Banskej Bystrici.

Ak by bol súdny spor, zaváži aj to, že dlhodobým používaním značky v obchodnom styku nadobudnete právo na jej ochranu. Hovorí sa mu právo nezapísaného označenia. „Ak logo používate, ľudia ho poznajú a jednoznačne spájajú s konkrétnym vydavateľstvom,“ hovorí Klavec.

Firma a jej logo tak získa ochranu bez toho, aby bolo kdekoľvek registrované. V prípade podobných sporov dvoch firiem sa podľa neho posudzuje, či sa obe firmy niekde na trhu stretnú. Rovnako sa postupuje aj v sporoch na Úrade priemyselného vlastníctva, keď sa skúma či služby, ktoré poskytujú firmy verejnosti, sú rovnaké alebo podobné.

SkryťVypnúť reklamu

Vydavateľstvo Petit Press, ktoré vydáva MY, má chránené slovné označenie MY v bežnom písme.

Za vyrobenie loga ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja pod vedením Čečotovho straníckeho kolegu Mariána Janušeka zaplatilo za porovnateľné logo Regionálneho operačného programu viac ako 80–tisíc eur, teda viac ako dva a pol milióna korún.

Za tri logá ministerstvo zaplatilo dokonca päť a pol milióna korún, teda asi 180­tisíc eur. Firma, ktorá robila plagát Čečotovi, štátnemu tajomníkovi ministerstva vnútra, logo zrejme našla na internete a použila ho bezplatne.

Nie je to prvá krádež SNSSNS už počas prezidentskej kampane pred druhým kolom volieb využila v antikampani proti Ivete Radičovej mapu zverejnenú v SME - prevzali ju bez súhlasu denníka aj s chybou, ktorú sme spravili pri okrese Lučenec, kde v prvom kole vyhrala Radičová a nie Ivan Gašparovič. Zhodovalo sa aj písmo vyrobené pre naše noviny.

SkryťVypnúť reklamu

„Uvádzate takú triviálnu záležitosť a nezmysel, že na ňu SNS nebude reagovať,“ odpovedala vtedy hovorkyňa strany Jana Benková.

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  8. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  1. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  2. Zlatý sen vo vzduchu
  3. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  4. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  5. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  6. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  8. Zvieratá presne vedia, aké bude počasie
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 253
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 221
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 043
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 4 739
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 619
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 822
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 177
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 1 631
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu