Kampaň priblížila mestá domácim

Vitajte v Trenčianskom kraji. Zdraví agentúra Trenčanov. Vitajte v Nitre - Nitranov. Slovenská agentúra pre cestovný ruch propaguje samosprávne kraje. V nich samých.

Na okraji Trenčína propaguje agentúra domácu župu bilbordoms Trenčianskym hradom.(Zdroj: ĽUBOSLAVA SEDLÁKOVÁ)

BRATISLAVA. Košický Dóm svätej Alžbety na výjazde z Košíc, Trenčiansky hrad na okraji Trenčína. Aj takto vyzerá kampaň na podporu cestovného ruchu na slovenský spôsob.

Kampaň na propagáciu siedmich slovenských samosprávnych krajov si v máji objednala Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Po celom Slovensku, s výnimkou bratislavského kraja, ktorý propagovala samostatne už v marci, rozmiestnila agentúra 180 bilbordov. Na každom sa nachádzal veľký obrázok najznámejšej turistickej atrakcie kraja v ktorom sa bilbord nachádzal a niekoľko menších fotografií.

„Kampaň je zameraná na zvýšenie poznateľnosti značky jednotlivých samosprávnych krajov, turistických regiónov a propagáciu zaujímavých a lákavých turistických atraktivít," opisuje zmysel kampane hovorkyňa agentúry Elena Dobálová.

Pochybovační odborníci

Postup agentúry kritizoval v denníku Korzár košický župan Zdenko Trebuľa. „Upozorňovali sme agentúru, že nemá význam robiť ich v slovenčine. Chceli sme ich v cudzích jazykoch a osadiť v prihraničných oblastiach. Spoločne s ostatnými krajmi sme chceli aj to, aby sa osadzovali v iných krajoch a nie vo vlastnom," hovoril.

Súhlasia aj odborníci, podľa ktorých mala agentúra väčšmi spolupracovať so samotnými župami. Marketingový poradca Marian Timoracký považuje kampaň za vyhodené peniaze.

„Robiť kampaň na propagáciu nejakého regiónu v tom regióne mi pripadá absurdné. Kampani mal predchádzať seriózny výskum, podľa ktorého si mali vytypovať cieľovú skupinu, v ktorej je najväčší záujem o návštevu napríklad košického kraja," hovorí. „A podľa cieľovej skupiny potom mali zvoliť spôsob a miesto kampane."
Podobný názor má riaditeľ agentúry Creo/Young&Rubicam Michal Ruttkay. „Ak chcem spraviť úspešnú kampaň, musím najskôr vedieť, kto sú naši návštevníci - sú to kúpelní hostia, náboženskí turisti? A v tej chvíli viem, ako s nimi komunikovať."

Chýbajú špecifiká

Všeobecné zadanie „zvyšovať povedomie o kraji" je podľa Ruttkaya zle zadaná marketingová úloha. „Treba sa pozrieť na úspešné príklady, napríklad Salzburg, ktorý láka na Mozarta. Každý región by si mal nájsť nejaké špecifikum, čím sa odlišuje od ostatných a hory ani rieky to nie sú."

Agentúra trvá na tom, že umiestnenie obrázkov miest v týchto mestách zmysel malo.
„Zámerom bolo upozorniť návštevníkov, alebo tých, ktorí mestom, či krajom prechádzajú na kultúrne pamiatky, atraktivity a iné dominanty jednotlivých k rajov a motivovať ich k návratu," vysvetľuje taktiku kampane Dobálová.
Kampaň stála vyše 23-tisíc eur. Ďalších 202-tisíc eur stál reklamný šot pozývajúci do Bratislavy, ktorý v marci 64-krát vysielala americká televízia CNN. Podľa agentúry ho videlo 2,4 milióna divákov.

„Celkovo hodnotíme kampaň, ktorá jednoznačne prispela k zvýšeniu poznateľnosti Bratislavy a kraja, ako úspešnú," povedala Dobálová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 839
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 227
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 538
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 183
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 5 454
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 406
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 277
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 923
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 717
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 034

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

Výročie vraždy si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti.

KOMENTÁRE

Kažimír bude musieť siahnuť pod vankúš, aby naplnil Ficove sľuby

Bez zásahu do rozpočtu to nepôjde.

Neprehliadnite tiež

Na Liptove bojovali s vodou celú noc, hladina riek už opadla

Na niektorých miestach už zrušili protipovodňové bariéry, situáciu stále monitorujú.

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Remiášova vražda sa ešte dá vyšetriť. Pomôcť musia mafiáni

Polícia minulý rok obnovila vyšetrovanie Remiášovej vraždy, pretože vyšli najavo nové skutočnosti. Ani po roku zatiaľ nikoho neobvinila.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop