Kampaň priblížila mestá domácim

Vitajte v Trenčianskom kraji. Zdraví agentúra Trenčanov. Vitajte v Nitre - Nitranov. Slovenská agentúra pre cestovný ruch propaguje samosprávne kraje. V nich samých.

Na okraji Trenčína propaguje agentúra domácu župu bilbordoms Trenčianskym hradom.(Zdroj: ĽUBOSLAVA SEDLÁKOVÁ)

BRATISLAVA. Košický Dóm svätej Alžbety na výjazde z Košíc, Trenčiansky hrad na okraji Trenčína. Aj takto vyzerá kampaň na podporu cestovného ruchu na slovenský spôsob.

Kampaň na propagáciu siedmich slovenských samosprávnych krajov si v máji objednala Slovenská agentúra pre cestovný ruch. Po celom Slovensku, s výnimkou bratislavského kraja, ktorý propagovala samostatne už v marci, rozmiestnila agentúra 180 bilbordov. Na každom sa nachádzal veľký obrázok najznámejšej turistickej atrakcie kraja v ktorom sa bilbord nachádzal a niekoľko menších fotografií.

„Kampaň je zameraná na zvýšenie poznateľnosti značky jednotlivých samosprávnych krajov, turistických regiónov a propagáciu zaujímavých a lákavých turistických atraktivít," opisuje zmysel kampane hovorkyňa agentúry Elena Dobálová.

Pochybovační odborníci

Postup agentúry kritizoval v denníku Korzár košický župan Zdenko Trebuľa. „Upozorňovali sme agentúru, že nemá význam robiť ich v slovenčine. Chceli sme ich v cudzích jazykoch a osadiť v prihraničných oblastiach. Spoločne s ostatnými krajmi sme chceli aj to, aby sa osadzovali v iných krajoch a nie vo vlastnom," hovoril.

Súhlasia aj odborníci, podľa ktorých mala agentúra väčšmi spolupracovať so samotnými župami. Marketingový poradca Marian Timoracký považuje kampaň za vyhodené peniaze.

„Robiť kampaň na propagáciu nejakého regiónu v tom regióne mi pripadá absurdné. Kampani mal predchádzať seriózny výskum, podľa ktorého si mali vytypovať cieľovú skupinu, v ktorej je najväčší záujem o návštevu napríklad košického kraja," hovorí. „A podľa cieľovej skupiny potom mali zvoliť spôsob a miesto kampane."
Podobný názor má riaditeľ agentúry Creo/Young&Rubicam Michal Ruttkay. „Ak chcem spraviť úspešnú kampaň, musím najskôr vedieť, kto sú naši návštevníci - sú to kúpelní hostia, náboženskí turisti? A v tej chvíli viem, ako s nimi komunikovať."

Chýbajú špecifiká

Všeobecné zadanie „zvyšovať povedomie o kraji" je podľa Ruttkaya zle zadaná marketingová úloha. „Treba sa pozrieť na úspešné príklady, napríklad Salzburg, ktorý láka na Mozarta. Každý región by si mal nájsť nejaké špecifikum, čím sa odlišuje od ostatných a hory ani rieky to nie sú."

Agentúra trvá na tom, že umiestnenie obrázkov miest v týchto mestách zmysel malo.
„Zámerom bolo upozorniť návštevníkov, alebo tých, ktorí mestom, či krajom prechádzajú na kultúrne pamiatky, atraktivity a iné dominanty jednotlivých k rajov a motivovať ich k návratu," vysvetľuje taktiku kampane Dobálová.
Kampaň stála vyše 23-tisíc eur. Ďalších 202-tisíc eur stál reklamný šot pozývajúci do Bratislavy, ktorý v marci 64-krát vysielala americká televízia CNN. Podľa agentúry ho videlo 2,4 milióna divákov.

„Celkovo hodnotíme kampaň, ktorá jednoznačne prispela k zvýšeniu poznateľnosti Bratislavy a kraja, ako úspešnú," povedala Dobálová.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 8 269
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 851
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 603
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 085
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 728
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 415
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 963
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 959
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 983
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 820

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister školstva na tlačovej konferencii povedal, že hodnotiace kritériá boli známe v roku 2015. V skutočnosti boli schválené o rok neskôr.

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.