BRATISLAVA. Batoľa neunesie kufor, tak mu ho lietadlo ani neprepraví. Ani keď zaň rodičia zaplatia ako za dospelého. Taká je logika nízkonákladovej spoločnosti SkyEurope.
Hoci prepravné podmienky aeroliniek dávajú možnosť zaplatiť za batožinu aj pre deti do 24 mesiacov, v praxi je to inak. Presvedčil sa o tom Marián Rehuš, ktorý žije s manželkou a dvadsaťmesačným synom vo Veľkej Británii.
Deti sú príliš slabé
Lietadlá SkyEurope rodina pravidelne využíva na cestu domov. Na letnú dovolenku na Slovensku si Rehušovci kúpili letenky už v januári. Na začiatku júna chcela manželka pána Mariána dokúpiť batožinu aj pre ich syna. To sa jej však nepodarilo. „Odôvodnili to tým, že dieťa nie je schopné si batožinu fyzicky odniesť,“ spomína na vysvetlenie pracovníka rezervačnej linky Rehuš.
V prepravných podmienkach leteckej spoločnosti sa pritom píše, že batoľatá „nemajú nárok na samostatné miesto v lietadle ani na prepravu batožiny, ibaže je za nich uhradené cestovné v plnej výške“. Marián teda zaplatil za letenku svojho syna plnú sumu „a ešte sme boli ochotní zaplatiť aj dvadsať eur za batožinu“. To im už však neumožnili.
Takýto postup sa nepozdáva ani Marte Černej z Fóra spotrebiteľov. „Ak niekto zaplatí plnú letenku, mal by mať aj plné práva,“ hovorí. Hovorca SkyEurope Tomáš Kika si po otázkach SME najskôr vypýtal podrobnosti o lete a cestujúcich. Potom sa k problému odmietol vyjadriť. „Individuálne problémy klientov v záujme ochrany ich osobných údajov nemôžeme a nechceme rozoberať,“ povedal Kika.
Rehuš minulý týždeň vec reklamoval. Kika tvrdí, že v prípade reklamácií konajú do 30 dní.
Sťažností je viac
Portál staznosti.sme.sk, ktorý zbiera spotrebiteľské podnety, dostal už päťdesiatku sťažností na SkyEurope. Väčšina sa podľa Marianny Varjanovej z portálu týka nepreplatených zrušených letov.
Jej kolega Adam Valček hovorí, že spoločnosť na tieto sťažnosti nereaguje práve s odvolaním sa na mlčanlivosť.

Beata
Balogová
