BRATISLAVA. Ak sa však avizované spojenie oboch súkromných poisťovní do jednej uskutoční, nebude mať podľa Zuzany Horníkovej z Dôvery takéto prepoistenie reálny efekt. Spojenie ZP je podmienené súhlasným stanoviskom Protimonopolného úradu SR a Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.
"Zatiaľ však tieto súhlasy vydané neboli. Dôvera funguje tak ako doteraz a prijíma prihlášky v súlade so zákonom," uviedla Horníková. K zlúčeniu poisťovní by malo dôjsť k 31. decembru 2009. "Dovtedy obe zdravotné poisťovne fungujú v nezmenenom režime, to znamená prijímajú prihlášky na zmenu zdravotnej poisťovne v zmysle zákona o zdravotnom poistení. ZP môže odmietnuť potvrdiť prihlášku poistenca len v prípade, ak prihláška bola skôr podaná aj v inej zdravotnej poisťovni," dodala hovorkyňa Apolla Radoslava Miklášová.
Pre rok 2009 odišlo zo zdravotnej poisťovne (ZP) Apollo do ZP Dôvera 665 poistencov, naopak z Dôvery do Apolla odišlo 14 415 poistencov.
Najneskôr do 30. septembra
Zmeniť zdravotnú poisťovňu je možné najneskôr do 30. septembra 2009, pričom zmena bude akceptovaná od 1. januára 2010. Túto možnosť majú poistenci len raz počas kalendárneho roka. Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) preto odporúča v tejto súvislosti nekonať unáhlene, ale naopak, zvážiť dôkladne podanie prihlášky na zmenu zdravotnej poisťovne, poradiť sa s príbuznými (známymi), ktorí majú skúsenosti so zmenou poisťovne.
Poistenci, ktorí plánujú zmenu ZP, by si mali u svojho ošetrujúceho lekára, ale aj odborného lekára - špecialistu overiť, či má uzatvorenú zmluvu s príslušnou zdravotnou poisťovňou. Práve to je rozhodujúca skutočnosť pre bezproblémové poskytovanie zdravotnej starostlivosti ošetrujúcim lekárom.
Tlačivo prihlášky je možné poslať buď poštou, alebo priniesť osobne do pobočky ZP. Niektoré poisťovne ponúkajú svojim budúcim klientom možnosť vyplniť prihlášku prostredníctvom elektronického tlačiva. Poisťovňa potom tlačivo upraví a pošle svojmu budúcemu klientovi na podpis. Niektoré poisťovne umožňujú prehlásiť sa telefonicky prostredníctvom zákazníckej linky.