Vytiahnutie potopeného člna by mal hradiť majiteľ motorovej lode

Bratislava 29. marca (TASR) - Kým vlečný čln, ktorý sa v noci zo štvrtka na piatok potopil pri prvom pilieri bratislavského Starého mosta, nebude vytiahnutý, ...

Bratislava 29. marca (TASR) - Kým vlečný čln, ktorý sa v noci zo štvrtka na piatok potopil pri prvom pilieri bratislavského Starého mosta, nebude vytiahnutý, stále hrozí poškodenie piliera mosta, o ktorý je potopené plavidlo pritlačené.

K mimoriadnej udalosti došlo po havárii rakúskej motorovej lode Greifenstein, ktorá proti prúdu tlačila dva člny. Kým jeden - prázdny čln sa pri kolízii odtrhol a voľne odplával dolu prúdom, druhý - plný obilia - sa potopil a "prilepil" na spomínaný pilier.

Podľa informácie z kapitanátu Štátnej plavebnej správy v Bratislave hneď po havárii sa nedalo presne určiť, kedy bude potopený vlečný čln vytiahnutý.

Túto náročnú operáciu jednak sťažuje ešte stále zvýšená hladina Dunaja a jednak náklad obilia, ktorý je v člne. Preto spôsob jeho vyslobodenia môžu odborníci hľadať aj dva-tri mesiace.

Experti odhadujú, že prvý pilier Starého mosta z petržalskej strany ohrozuje zdemolovaný kolos, ktorý spolu s nákladom a nabratou vodou váži 1500 až 1800 ton.

Tlak vody na potopený čln však postupne zoslabne, lebo hladina Dunaja v Bratislave každý deň klesá v priemere o 40 centimetrov. Keď sa jej výška ustáli, odborníci na statiku budú môcť presnejšie zdokumentovať poškodenie oboch pilierov Starého mosta.

Pri prvej štvrtkovej obhliadke osadili na pilieri signálne vlajky, vďaka ktorým postupne - po poklese vodnej hladiny a zafixovaní člna - zistia, či nebolo porušené aj podložie nosných pilierov. Ďalšia obhliadka piliera bude v utorok 2. apríla o 9.00 hodine. Pozorovania komplexne vyhodnotia a odborný posudok napíšu v priebehu ďalších dní.

Preto automobilová doprava cez Starý most bude vylúčená dovtedy, kým statici neoznámia, že prvý pilier, o ktorý je potopené plavidlo veľkým tlakom vody pritlačené, nie je bezpečný.

Kým statici nedajú posudok o tom, že pilier nie je tak narušený, že by mohol ohroziť životy cestujúcej verejnosti, dovtedy verejnosti slúžiť nebude.

Keďže vyťahovacie práce bude hradiť rakúsky majiteľ potopeného člna, vyšetrovateľ Okresného oddelenia Policajného zboru Bratislava I vo štvrtok vypočúval celú posádku rakúskej motorovej lode. Potreboval zistiť, prečo pri Starom moste došlo k pretočeniu celej zostavy a k samotnej havárii, ktorá na niekoľko hodín zastavila plavbu po Dunaji.

Vývoj po havárii na Dunaji smeruje k tomu, že celá mimoriadna udalosť bude mať dohru na súde. Podľa námestníka primátora Bratislavy Františka Deja všetky náklady spojené s odstraňovaním dôsledkov havárie v podobných prípadoch hradí vlastník plavidla. Preto experti z rôznych oblastí musia vypracovať odborné posudky a zmapovať rozsah a výšku škody. Až po ich expertízach budú na magistráte Bratislavy vedieť, či postačí opraviť iba poškodené piliere, alebo bude treba rekonštruovať celý Starý most. Ak bude potrebné opraviť celý most, doprava v Bratislave - v súčasnosti značne zložitá - sa výraznejšie skomplikuje.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 948
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 899
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 148
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 074
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 814
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 830
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 514
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 234
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 470
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 251

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

KOMENTÁRE

Plot bol jeho nápad, nie Orbánov. Dnes má dom kúsok od pletiva

Ako sme sa nestretli so starostom Ásotthalomu.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

Neprehliadnite tiež

Raper Kali: Silným motívom je smrť Róberta Remiáša

Raper Kali, vlastným menom Koloman Magyary (34), napísal titulnú pesničku k filmu Únos. Tvrdí, že ho obdobie 90. rokov láka.

Kaliňák sa potichu zmieril so sporným stavbárom z Gorily

Rezort vnútra viedol sériu súdnych sporov so stavebnou firmou Euro-Building, ktorá figuruje vo viacerých kauzách. Potichu uzavreli zmier.

Prioritou v rómskej otázke je vzdelávanie, zhodli sa účastníci relácie

Vláda predstavila akčné plány na integráciu rómskej menšiny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop