BRATISLAVA. Reklamné agentúry Creo/Young & Rubicam, Mayer/McCan Ericson, Creative Department, DraftFCB a Publicis, ktoré vystúpili z Klubu reklamných agentúr Slovenska (KRAS), sa stali riadnymi členmi Rady pre reklamu (RPR). TASR o tom dnes informovala Monika Korkošová z RPR.
Prezidentka rady Eva Babitzová vstup nových členov privítala. "Neprináleží mi nijako hodnotiť interné rozpory v našej členskej asociácii KRAS, ale veľmi ma teší skutočnosť, že piati členovia, ktorí z tejto asociácie vystúpili, sa rozhodli naďalej participovať na celom mechanizme etiky v reklame tým, že vstupujú do RPR," konštatovala Babitzová. Doplnila, že KRAS zostáva naďalej rešpektovaným členom RPR.
Spomínané reklamné agentúry opustili KRAS v auguste. Stalo sa tak pre kampaň Bojovníci proti kríze, ktorá vzbudila mimoriadnu mediálnu pozornosť a vyvolala viaceré kritické ohlasy. Kritizovali hlavne obsah kampane, konkrétne jej zameranie na podporu spotreby.
Tiež sa im nepozdávalo, že bola realizovaná na základe rozhodnutia úzkej skupiny ľudí v KRAS-e. Klub to odmietol s tým, že o príprave kampane boli všetci členovia informovaní. Kampaň KRAS označil ako zameranú na komunikáciu úlohy rozumnej spotreby, čo má byť nástrojom na podporu ekonomiky.