Bratislava 3. apríla (TASR) - Minulotýždňová kolízia rakúskeho remorkéra Greifenstein pod Starým mostom v Bratislave spôsobila nielen vytýčenie novej "dočasnej" plavebnej dráhy, ale aj pohyb štrkov v riečnom koryte, kadiaľ do tejto havárie viedla pôvodná plavebná dráha.
Preto v týchto dňoch prebiehajú systematické merania zmien, ktoré potopený rakúsky čln pritlačený silným prúdom vody o druhý pilier Starého mosta spôsobil v profile dunajského dna. Odborníci z vodohospodárskeho podniku Povodie Dunaja priebežne sledujú spodné prúdy a tvorenie riečnych vírov pod hladinou Dunaja.
Na bratislavskom úseku Dunaja Starý most - Prístavný most včera a dnes v pravidelných intervaloch premávala loď s meracími prístrojmi, ktoré mapovali aktuálnu situáciu v "starej" plavebnej dráhe.
Jej osádka zisťovala, či "stará" plavebná dráha je stále zanášaná štrkom. Súčasný pohyb štrku spôsobili nečakané zmeny v prúdení vody v koryte Dunaja, ktoré zavinila umelá prekážka pod Starým mostom.
"Ak zistíme nejaké veľké odchýlky od nedávnych meraní, budeme musieť opäť prebagrovať pôvodnú plavebnú dráhu," uviedol dnes na margo týchto prác Ján Juria, riaditeľ Štátnej plavebnej správy.
*šž rč