BRATISLAVA. Oba si našli desaťtisíce divákov, hlavne žien, pričom v sledovanosti predbehli niektoré iné slovenské stanice, vyplýva z ankety ČTK. Vysielajú hlavne filmy a seriály pre ľudí od 12 do 54 rokov.
Už rok fungujúca Joj Plus počas posledného septembrového týždňa mala 3,1- percentný podiel na trhu, kým TV Doma dve percentá. Podľa portálu Mediálne.sk tak v priazni divákov predstihli spravodajskú TA3 (1,4 percentný podiel) či športovú Trojka STV (0,7 percenta).
Nové televízie nenaladíte na celom Slovensku
Nové televízne kanály nie sú dostupné na celom území Slovenska, šíria ich niektorí kábloví operátori a satelit. V tabuľke sledovanosti sa však medzi nimi ocitol celoplošný druhý kanál verejnoprávnej Slovenskej televízie s podielom 2,7 percenta.
Za prvý rok fungovania mladšia sestra druhej najsledovanejšej televízie - Joj, podľa prevádzkovateľa pritiahla najviac divákov veselohrou Copak je to za vojáka. Druhým najsledovanejším programom Joj Plus, ktorá ktorá od minulého októbra vysiela hlavne staršie české a československé filmy, romantické filmy a seriály, bola telenovela Esmeralda, tretím komédia s Terenceom Hillom a Budom Spencerom Dvaja machri medzi nebom a peklom.
TV Doma začala vysielať 31. augusta. Je prvým kanálom zameraným hlavne na ženy. "Medzi najsledovanejšie patria seriály Skrytá vášeň, Macocha a sobotná romantika - filmy podľa Rosamundy Pilcherovej," povedala ČTK PR manažérka televízie Markíza Miroslava Labašová.
Nové programy aj pre digitalizáciu vysielania
Vedenie oboch televízií je vraj s výsledkami spokojné. "Pôvodné očakávania z pohľadu celodenného podielu sa pohybovali v rozmedzí jedného až 1,5 percenta, dnes dosahujeme podiel na úrovni tri až 3,5 percenta," povedala hovorkyňa Joj Tatiana Tóthová. TV Doma za prvé štyri týždne svojho fungovania podľa Labašovej zase zvýšila svoj podiel na dve percentá z 1,8 percenta.
Joj pritom chystá v budúcnosti i ďalší doplnkový kanál, ktorý sa má volať TV Dobré ráno. Televízie spúšťajú nové programy aj pre digitalizáciu vysielania, ktorá prinesie viac voľne šírených programov. Prvú digitálnu televíziu si diváci na Slovensku mohli naladiť minulé leto, začiatkom olympijských hier totiž odštartoval svoje vysielanie športový kanál verejnoprávnej STV, ktorý však zápasí s nízkou sledovanosťou.