Bratislava 4. apríla (TASR) - Rakúsky potopený čln pod bratislavským Starým mostom, ktorý dnes ráno vytiahli pracovníci firmy Brandner, zmenil spodné prúdenie vody v Dunaji a spôsobil výrazné zmeny aj pri vymývaní a zanášaní pôvodnej protiprúdnej plavebnej dráhy.
Preto bratislavský odštepný závod vodohospodárskeho podniku Povodie Dunaja bude musieť dunajské koryto na bratislavskom úseku opäť prebagrovať. Znamená to, že až do odvolania zostane v platnosti plavba po Dunaji iba v náhradnej poprúdnej plavebnej dráhe, ktorú vytýčili po minulotýždňovej havárii rakúskeho remorkéra Greifenstein.
Na mieste minulotýždňovej kolízie lodnej súpravy, plaviacej sa pod nemeckou vlajkou proti prúdu Dunaja, vykonali dnes ráno pracovníci z Povodia Dunaja merania zamerané na všetky zmeny na dunajskom dne pod Starým mostom. "Hneď sme urobili merania, lebo sme chceli vedieť ako potopené plavidlo ovplyvnilo vymývanie dna a presun štrku do pôvodnej plavebnej dráhy," vysvetlil dôvod tejto akcie na Dunaji riaditeľ Štátnej plavebnej správy Ján Juria.
Pracovníci Povodia Dunaja dnes namerané hodnoty porovnajú s výsledkami takmer týždňového monitoringu, ktorý na úseku Starý most - Prístavný most od havárie remorkéra pravidelne robili.
Ak podľa zistených výsledkov prebiehajúcich zmien v profile dunajského dna nebude treba okamžite bagrovať zanesené dno "starej" plavebnej dráhy, Štátna plavebná správa už v najbližších dňoch v plnom rozsahu obnoví plavbu na Dunaji v pôvodnej poprúdnej plavebnej dráhe.