SME

Kampaň sa začala, bude špinavá a ostrá

BRATISLAVA - Do volieb zostáva ešte takmer pol roka, ale niektoré politické strany už začali s kampaňou. Agresivitou a intenzitou vyniká zatiaľ Smer, ktorý už napáda konkurenčné strany.

„Predvolebná kampaň bude dosť konfrontačná. Medzi jadrom vládnych strán a opozíciou ostali zlé vzťahy a navyše vznikol subjekt, ktorý už naznačil, že bude veľmi útočný,“ hovorí prezident Inštitútu pre verejné otázky Grigorij Mesežnikov. Podľa neho bude agresivita kampane porovnateľná s tou, ktorá je práve v Maďarsku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U južných susedov sa politici vyzývajú na súboje, podpredseda vládneho Fideszu László Kövér dokonca odporcom vlády odporučil, aby sa obesili.

„Podľa toho, čo už teraz podniká Smer, je celkom možné, že aj u nás budú niektoré strany používať neférové spôsoby,“ povedal Mesežnikov. Myslí si však, že čas na predvolebnú aktivizáciu už nastal.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé strany s takým skorým nástupom nepočítali, nemajú vymyslenú stratégiu ani motto svojej kampane. „Pracujeme na tom, ale ešte je skoro. Keby sme začali kampaň už teraz, nezmestili by sme sa do rozpočtu,“ hovorí predseda SOP Pavol Hamžík.

Generálny sekretár SDKÚ Ivan Šimko povedal, že strana o podrobnostiach kampane ešte nerozhodla. „Môj názor je taký, že dôraz treba dať na stretávanie s ľuďmi.“

Zakladateľ SDA Peter Weiss: „Sme oproti iným stranám pozadu, ešte len budeme mať ustanovujúci snem. Ale isté je, že kampaň nebude drahá ani útočná.“

Žiadne útoky na iné strany nepredpokladajú ani v SDĽ a o kampani sa rozhodne koncom mája. Vedúca komunikačného úseku SDĽ Alena Behúnová hovorí: „Budeme predstavovať program a nové tváre, veľký dôraz bude na priamu komunikáciu v teréne.“

SkryťVypnúť reklamu

Pred voľbami v roku 1998 používala SDĽ na výjazdy do terénu tzv. Migmobil - obytnú Aviu. Po mestách mali plagáty s mottom Slušne žiť. Lídri Weiss, Schmögnerová, Migaš, Ftáčnik a Fico v červených tričkách pozerali z billboardu na voličov. V SDĽ je z nich už len Migaš.

Podpredseda HZDS Sergej Kozlík o ústrednom motíve kampane povedal: „Ešte si počkajme. Je to otvorené.“ O spôsobe, ktorým hnutie osloví ľudí, podotkol, že kampaň nebude nákladná. „Stretnutnia s ľuďmi boli vždy silnou stránkou HZDS. Kľúčovými však budú neformálne stretnutia s občanmi.“

Šéf volebného tímu SMK László Gyurovszky nevedel povedať, čo bude mottom kampane. „SMK dá dôraz na stretnutia s ľuďmi,“ hovorí.

KDH už predstavu má: „Mottom našej kampane bude - zákon platí pre všetkých rovnako,“ hovorí predseda Pavol Hrušovský. Ľudí nechcú kresťanskí demokrati oslovovať žiadnymi megamítingami, ale nespočetnými stretnutiami na uliciach, pred fabrikami, v obchodoch. „Všade tam, kde sa môžeme dostať k ľuďom.“

SkryťVypnúť reklamu

„Naším mottom zatiaľ je, že Slovensko je a bude pre voličov, ak o tom budú chcieť sami rozhodnúť. Ale motto je len vec určitého výrazu a práve na predvolebnej kampani pracujeme,“ hovorí predsedníčka SNS Anna Malíková, ktorá by chcela osloviť najmä nerozhodnutých voličov alebo tých, ktorí nechcú ísť voliť. „Ešte tvoríme stratégiu. Využijeme všetky prostriedky oslovenia, dôraz bude na osobnom kontakte s voličmi.“

Kampaň Smeru bude pravdepodobne veľmi drahá, množstvo plagátov a billboardov už v súčasnosti muselo stáť milióny. Zákon hovorí, že v predvolebnej kampani môže strana minúť na svoju propagáciu maximálne 12 miliónov korún (vrátane dane z pridanej hodnoty). Oficiálna kampaň sa začína tridsať dní pred voľbami. Ak si strana zaplatí billboardy napríklad štyridsať dní predtým, do výdavkov na propagáciu sa to už nepočíta. „To je určitý problém, ktorý by mal zákon upraviť. Len je otázne, kto financuje kampaň - či sa vynakladajú prostriedky politických strán, alebo nejakých sponzorov,“ povedal Mesežnikov.

SkryťVypnúť reklamu
Viac v rubrike KAMPAŇ

Autor: rf, sp

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 858
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 448
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 181
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 572
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 824
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 193
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 093
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 889
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Martin Madej stvárňuje Jozefa Tisa v inscenácii Hitlerov prezident a hrá ho spôsobom, kedy je aj divák na pochybách, či v Tisovi nebolo trochu ľudskosti.

V divadle hrá Jozefa Tisa.


15
Grécko - Slovensko: ONLINE prenos z prípravného zápasu.

Sledujte s nami prenos.


4
17. november v Bratislave.

To, že zo všetkých sviatkov zmizne práve 17. november, dokazuje, že sme neustrážili demokraciu.


Veronika Šikulová 41
Coco Gauffová vo finále Roland Garros 2025.

Gauffová zdolala Sabalenkovú v druhom grandslamovom finále.


a 1 ďalší 6

Sportnet

Martin Dúbravka v drese Slovenska.

Pozrite si zostavy zápasu Grécko - Slovensko v prípravnom futbalovom zápase.


Slovenská cyklistka Viktória Chladoňová.

Slovenská cyklistka je v celkovej klasifikácii v TOP 10.


Brankár Jaroslav Janus si preberá ocenenie pre najlepšieho hráča play-off po 7. zápase finále play-off Tipos extraligy medzi HC Košice a HK Nitra.

V drese Košíc odohral uplynulé tri sezóny, počas ktorých tímu pomohol ku dvom majstrovským titulom.


TASR
Protestujúci fanúšikovia klubu Brescia Calcio.

V Serie A strávil dovedna 23 sezón.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu