1. Aké sú hlavné témy, ktoré chcete v kampani presadzovať?
1. STATICKÁ DOPRAVA : urýchlenie výstavby nultého obchvatu Bratislavy, obchvatu Pezinka, rýchlostnej cesty R7 z Dunajskej Lužnej do Bratislavy a prípojky Stupavy na diaľnicu, budovanie minimálne 3 veľkých záchytných parkovísk na vstupe do hlavného mesta
2. DYNAMICKÁ DOPRAVA : presadenie systému integrovanej hromadnej dopravy v podobe jednotného cestovného lístka a zladených grafikonov, vrátane zapojenia prímestských autobusov pre odľahčenie bratislavskej MHD
3. FINANCIE : zastavenie zadlžovania BSK, audit kľúčových výdavkov kraja, zníženie počtu úradníkov, prechod na centrálne verejné obstarávania tovarov a služieb
4. EUROFONDY : zlepšenie prípravy projektov a urýchlenie čerpania prostriedkov z eurofondov v jednotlivých sektoroch, kde BSK môže čerpať zdroje
5. ZDRAVOTNÍCTVO : aktívny prístup pri vydávaní licencií praktickým lekárom tak, aby sme zabezpečili kvalitnú dostupnosť potrebných lekárskych odborov rovnomerne v celom kraji, okamžité skvalitnenie služieb lekárskej pohotovosti pre deti a dospelých, zabezpečenie fungovania pohotovostných lekární aj v okresných mestách mimo Bratislavy.
6. REGIONÁLNE ŠKOLSTVO : racionalizácia siete škôl a študijných odborov, lepšie ohodnotenie učiteľov, cielená motivácia poskytovať kvalitné vzdelávanie európskych parametrov, pomoc absolventom regionálnych škôl pri získavaní prvého zamestnania.
7. OTVORENÝ PRÍSTUP K OBČANOM : zriadenie pracoviska prvého kontaktu pre občanov BSK, raz do mesiaca deň otvorenej kancelárie u župana pre ktoréhokoľvek občana, posilnenie komunikácie kraja smerom k verejnosti, aktívna spolupráca so starostami obcí a primátormi miest kraja, spolupráca s občianskymi združeniami, neziskovými organizáciami, ako aj predstaviteľmi zamestnávateľov a podnikateľov kraja.
2. Čo by ste urobili inak ako súčasný župan?
Keďže som pôsobím dve volebné obdobia ako poslanec zastupiteľstva dobre poznám pozitíva i negatíva práce doterajších bratislavských županov (Ľuba Romana i Vlada Bajana). Nebolo by však korektné, aby som teraz počas kampane účelovo útočil na prácu súčasného župana. Ak ma občania zvolia za „tretieho" župana určite by som pokračoval v tom, čo dobré bolo v BSK urobené, kontinuita je potrebná všade tam, kde je to rozumné. Určite je potrebné urobiť aj korekcie v záujme veci. Chcel by som byť veľmi aktívny v presadzovaní kľúčových projektov a rád by som dobre spolupracoval so všetkými, ktorým na našom kraji úprimne záleží.
3. Ako by ste zlepšili informovanosť ľudí o tom, čo v podstate kraje robia a aké majú kompetencie?
Ľudia by mali cítiť, v čom kraj ovplyvňuje ich bežný život. Preto župan musí intenzívne komunikovať s verejnosťou, prostredníctvom médií, internetu, ale najmä osobným kontaktom. Župana musí byť vidieť v teréne, pri riešení praktických problémov v území. Jeden deň v mesiaci by som mal otvorenú kanceláriu, aby ma mohol bez ohlásenia navštíviť ktorýkoľvek občan. Pravidelne by som sa stretával so starostami a primátormi, s podnikateľmi a zamestnávateľmi kraja, ako aj tretím sektorom.
4. Koľko bude stáť Vaša kampaň?
Predbežný rozpočet mám stanovený na 60 tisíc eur pre prvé kolo.
5. Akú odhadujete účasť vo voľbách a akú účasť by ste považovali za úspech?
Účasť v prvom kole odhadujem na 17 - 20 %. Za úspech by som považoval, ak by účasť v tohtoročných voľbách prekonala účasť v predchádzajúcich voľbách do VÚC v rokoch 2001 a 2005. Nízka účasť vyhovuje politickým stranám a straníckym kandidátom, nakoľko členovia strán musia disciplinovane ísť voliť svojich partajníkov. Pritom drvivá väčšina občanov sú nestraníci, ak by prišli voliť, výsledky by boli úplne prekvapivé