1. Aké sú hlavné témy, ktoré chcete v kampani presadzovať?
- Dopravu - nielen v hlavnom meste SR, ale i v jeho okolí - odbremení najmä nultý okruh s vybudovaním šiesteho mosta cez Dunaj a tunela pod Malé Karpaty. Musí byť prioritou pre všetkých - štát, kraj i mesto. Dôležitou stavbou bude aj obchvat Pezinka či napojenie Bratislavy smerom na Šamorín.
- Kraj spolu s hlavným mestom musia čo najskôr dokončiť rozpracovaný systém integrovanej dopravy, ktorá vhodne a efektívne prepojí železničnú, prímestskú autobusovú i mestskú hromadnú dopravu.
- Pokračovať v systéme pravidelnej starostlivosti o zverené cesty.
- Budovanie nových sociálnych zariadení tak, aby sa zmierňoval tlak v poradovníkoch na tie sociálne služby, ktoré má zabezpečiť krajská samospráva.
- Tak ako doteraz aj naďalej poskytovať sociálne služby v regióne adresne, dostatočne, systémovo a efektívne a to v úzkej a prospešnej spolupráci s neziskovými organizáciami.
- Dokončiť vytvorenie centier odborného vzdelávania, ktoré odzrkadľujú pomer potrieb trhu práce a poskytovaného vzdelávania, podobne ako v automobilovom odvetví.
- Naďalej rekonštruovať budovy škôl a školských zariadení, ktoré sú v pôsobnosti kraja, zlepšovať ich materiálne vybavenie, aby vyhovovali čoraz náročnejším potrebám vzdelávania.
- Naďalej podporovať talentovanú mládež i sociálne slabších študentov systémom župných štipendií.
- V spolupráci so štátom zabezpečiť fungujúcu a efektívnu pohotovostnú službu prvej pomoci.
- Naďalej poskytovať najmä lekárom prvého kontaktu potrebnú a požadovanú súčinnosť, možnosti lepšieho toku informácií ale aj ďalšieho vzdelávania.
- Podporovať divadlá Astorka, Aréna, Bratislavské bábkové divadlo ako divadlá, ktoré majú nadregionálny zásah.
- Vybudovať kultúrno-relaxačno-športový komplex - multifunkčnú halu, aquapark, plaváreň, futbalový štadión v Petržalke, ktorý bude so širokým záujmovým a územným záberom nadčasovo presahujúcim región BSK a stane sa preň novodobým - genius loci.
2. Čo sú najväčšie úspechy prvého obdobia?
Je veľmi ťažké na malom priestore vymenovať všetko, čo sa podarilo urobiť. Veľkým úspechom je pre niekoho i maličkosť - napríklad nový výťah pre vozíčkarov v sociálnom zariadení. Takže aspoň stručne...
Podarilo sa nám stabilizovať stredné školstvo, kde sme investovali niekoľko sto miliónov korún do rekonštrukcií v podobe výmeny okien, opráv striech atď. Som rád, že sa nám podarilo rozbehnúť systém sociálnych služieb. Nadviazali sme spoluprácu s viac ako sto neziskovými organizáciami - naučili sme sa pracovať s tretím sektorom. Ďalej sme našli techniku ako opravovať cesty - keďže my, na rozdiel od iných krajov, nemôžeme čerpať z eurofondov, musíme obracať každú korunu možno viac než oni, aby sme vedeli tieto práce zabezpečiť. Máme aj kvalitné divadlá - Astorka, Aréna či Bratislavské bábkové divadlo sú na špičkovej úrovni. Začali sme aj dialóg so stredoškolským parlamentom, nastavili sme systém župných štipendií. Pochvaľujem si aj dobrú atmosféru v zastupiteľstve. Svedčí o tom napokon aj hlasovanie o rozpočte na rok 2009, keď zo 46 poslancov boli 45 za a jeden sa zdržal. Snažil som sa verejnosť presviedčať o tom, že komunálna politika nie je pravá, alebo ľavá - ak opravíte cestu, tak po nej jazdia priaznivci ľavice i pravice - jednoducho, buď to niekto vie, alebo nevie -tak stojí podľa mňa otázka komunálnej, regionálnej politiky.
Komplexná rekonštrukcia gymnázia na Grosslingovej, konzervatória na Konventnej, kaštieľa v Stupave, kde sídli sociálne zariadenie, úplne nová vozovka na ceste od Malaciek až po hranice kraja, nová vozovka na ceste medzi Bratislavou a Sv. Jurom, nové výťahy pre imobilných klientov sociálnych zariadení, nové polohovateľné postele, protišmykové podlahy, nové bezbariérové vstupy, ale aj modernizácie kotolní či stravovacích prevádzok v 16 sociálnych zariadeniach kraja.
3. Ako by ste zlepšili informovanosť ľudí o tom, čo vlastne kraje robia a aké majú kompetencie?
Bratislavský samosprávny kraj robí pre informovanosť maximum - webportál získal v roku 2008 prvé a v tomto roku druhé miesto v súťaži Zlatý erb. Na portáli funguje webporadňa, infolinka, online diskusia s predsedom, je tu množstvo vždy aktuálnych informácií. Elektronickou poštou šírime župné netovinky, pravidelne obsadzujeme priestor v lokálnych i celoplošných médiách. Diskutujeme a komunikujeme na úrovni našich zariadení, ktoré sú „rozstrúsené" po celom kraji. Problémom ostáva nezáujem médií o regionálne témy - aby som si požičal slová jedného z riaditeľov našich sociálnych zariadení - ak autista vypadne z okna, dozvie sa to celé Slovensko. Ak vymeníme v sociálnom zariadení podlahu za protišmykovú, novinárov to nezaujíma. Otázky kladú v predvolebnom období, ale opäť ich nezaujíma čo vlastne kraje robia a aké majú kompetencie.
4. Koľko bude stáť Vaša kampaň?
Cca 35 tis. Eur z vlastných zdrojov
5. Ako odhadujete účasť vo voľbách a akú účasť by ste považovali za úspech?
Odhadovať nebudem, ale pozývam všetkých, aby prišli vyjadriť svoj názor