1. Aké sú hlavné témy, ktoré chcete v kampani presadzovať?
Hlavná téma je vyjadrená vetou: Náš kraj má na viac, spravujme si ho múdro, odborne.
Bratislavský samosprávny kraj má mimoriadny rozvojový potenciál. Susedí s tromi vyspelými krajinami EU, stretávajú sa v ňom významné dopravné trasy, je osídlený obyvateľstvom s vysokou vzdelanostnou úrovňou. Aj v tomto období má ešte jedinečnú možnosť prefinancovať potrebné rozvojové projekty z európskych zdrojov. Preto sa treba oprieť o tieto mimoriadne danosti a efektívne, zmysluplne, v rámci dostupných kompetencií, spravovať záležitosti kraja tak, aby sme dosiahli dynamický, trvalo udržateľný rozvoj regiónu.
Základným predpokladom pre úspešné napĺňanie tohto cieľa je odbornosť na všetkých úrovniach práce VÚC, počnúc predsedom, cez poslancov, až po zamestnancov úradu VÚC a viac pragmatický ako politický prístup k práci.
Dnes je z vecného hľadiska potrebné čo najskôr zefektívniť dopravnú infraštruktúru v rámci celého VÚC, poskytnúť lepšie podmienky pre rozvoj cestovného ruchu, viac podporiť základné zdravotnícke a sociálne služby, rozšíriť možnosti odborného vzdelávania a zabezpečiť viac dostupných možností pre športovanie.
2. Čo by ste urobili inak ako súčasný župan?
Ani jedno z doterajších vedení VÚC nedokázalo výraznejšie rozvinúť osobitné danosti regiónu. VÚC spravovali prevažne politickí nominanti, bez náležitého odborného vzdelania, a tak sa správa VÚC utápala v rutinnej práci, politických manévroch a neefektívnych investičných projektoch. Je to škoda pre nás všetkých.
Mimoriadne príležitosti, ktoré regiónu priniesla doba otvorením hraníc, či sprístupnením osobitných zdrojov EU sú jedinečné a neopakovateľné. Nepremietnuť ich do vyššej dynamiky rozvoja územia bolo prejavom lajdáctva a nekompetentnosti.
Správa VÚC nie je politická hra, je to každodenná odborná práca, pri ktorej diletantsvo jednotlivcov škodí všetkým. Preto ak chceme byť úspešnejší, musíme sa naučiť kvalifikovane a vecne riešiť aktuálne problémy, rozumne investovať do rozvoja a vyhýbať sa neproduktívnym politickým šarvátkam..
3. Ako by ste zlepšili informovanosť ľudí o tom, čo vlastne kraje robia a aké majú kompetencie?
Otvorenosťou voči informačným médiám, ktoré ľudia najviac čítajú, počúvajú a sledujú.
4. Koľko bude stáť Vaša kampaň?
Zatiaľ som na kampaň vynaložil asi 3.000,- EUR. Do termínu volieb možno ešte niečo doobjednám.
5. Ako odhadujete účasť vo voľbách a akú účasť by ste považovali za úspech?
Som presvedčený, že voliť prídu všetci , ktorým skutočne záleží na tom aby ich kraj bol dobre spravovaný Úspechom bude účasť voličov vyššia, ako pri predchádzajúcich voľbách do VÚC. Znamenalo by to, že si začíname uvedomovať dôležitosť aj týchto volieb