MTV už bude československá

O spoločné vysielanie hudobnej stanice sa stará česká Nova, slovenský podiel je zanedbateľný.

Foto z promo spotu, ktorý vysiela česká televízia Nova a onedlho sa objaví aj na Markíze a TV Doma.(Zdroj: TV NOVA)

Najsledovanejšia hudobná stanica na svete bude mať už aj dlhoočakávanú „československú“ podobu.

BRATISLAVA. Onedlho, 29. novembra, začne vysielať nová „lokalizovaná“ verzia hudobnej stanice MTV pre Českú a Slovenskú republiku. Má ambíciu stať sa najsledovanejšou stanicou pre mladých.

Vysielať bude z Prahy pod patronátom televízie Nova, 24 hodín denne, „v českom a slovenskom jazyku s výnimkou hudobných klipov v pôvodnom znení,“ píše sa v nedávnom rozhodnutí českej licenčnej rady.

O príchode MTV sa hovorilo už niekoľko rokov, na Slovensku sa dokonca mala vysielať jej chorvátska verzia. Napokon nástup miestnej mutácie známeho kanálu umožnili nadštandardné vzťahy medzi spoločnosťami MTV Network International a CME, ktorá stojí za Markízou a Novou. Vysielateľ Novy získal licenciu na 12 rokov s územným dosahom aj na Slovensko.

Slovenského pramálo

Dostupné hudobné stanice
  • MUSIC BOX/NAŠA
  • MUSIQ 1 -slovensky
  • MTV - česky a slovensky (nahradí súčasnú MTV Europe)
  • VH 1 Classic European - anglicky
  • VH 1 European- anglicky
  • Óčko - najmä česky
  • MTV2 - anglicky
  • MTV Dance - anglicky
  • C Music TV - anglicky
  • VIVA - anglicky
  • Deluxe Music - nemecky, anglicky
  • MTV Hits - anglicky
  • GoTV - nemecky, anglicky

Na otázku, čo slovenské bude na spoločnej stanici, hovorkyňa Novy a novej MTV Michaela Fričová povedala neurčito: „V rámci castingu na moderátorov sme oslovovali aj slovenských zástupcov. Radi by sme vo vysielaní českej verzie venovali priestor aj slovenčine.“

Ani promo nového kanálu sa zatiaľ u nás nezačalo. V Česku beží kampaň na televíziu aj jej relácie od októbra. Spoty sa majú objaviť na Markíze a jej TV Doma od polovice novembra.

Prestížne reklamné udalosti, na ktorých sa podieľa MTV, ako premiéra filmovej novinky tínedžerského hororu Súmrak – Nov, či koncert skupiny Prodigy, budú v Prahe. Slovenskí fanúšikovia sú na ne pozvaní, povedala Fričová.

Sesterská Markíza bude podľa informácií SME vypomáhať len marketingovo, pri predaji rekamy.

Kto MTV naladí

Známa hudobná a lifestylová stanica má byť dostupná cez kábel, satelit a IPTV, kde má v ponuke má nahradiť doterajšiu MTV Europe.

Operátori zatiaľ zmenu nepotvrdili, rokovania buď prebiehajú, alebo sa ešte nezačali. „O tomto televíznom projekte nemáme zatiaľ k dispozícii relevantné poznatky,“ povedal hovorca UPC Jaroslav Kolár.

Fričová čaká, že sa im podarí získať pokrytie okolo 34 percent domácností. „Našou snahou je umiestniť MTV v základnej ponuke všetkých hlavných operátorov,“ povedala.

Iných hudobných staníc, ktoré patria pod MTV Netwok ako VH1, Viva, Game One, či MTV Dance, sa nástup novej stanice nijako nedotkne. Program MTV budú z polovice tvoriť videoklipy a hitparády a z polovice lifestylové relácie, napríklad známy program The Cribs, ktorý odhaľuje súkromie celebrít, alebo Pimp My Ride, v ktorom zruční mechanici vyrábajú z vrakov limuzíny.

Pre dievčatá je určená reality šou „Kalich lásky s Tilou Tequilou“ kde si dievča vyberá nastávajúceho, či relácia The City s mladou hviezdou Whitney Port.

Slogan? Ja som štýl!
MTV určuje trend, MTV je in, jednoducho: Ja som MTV!“ Slogan televízie je príťažlivý aj pre iné značky.

BRATISLAVA. „Ja som hudba. Ja som štýl. Ja som adrenalín. Ja som multimédiá. Ja som zábava. Ja som realita,“ hovoria postupne dlhovlasý basgitarista, tri ležiace módne vyfintené dámy, motorkár či mladík sediaci za počítačom.

Stanica MTV už dávno nie je len hudobná. Je to dlhodobo budovaná značka, ktorá dnes znamená trend, štýl, módu – značka, s ktorou sa stotožňuje značná časť mladej generácie na celom svete.

Vysielateľ sa pomocou marketingu snaží vytvoriť puto medzi značkou a spotrebiteľom. Že sa to darí, dokazujú aj výsledky prieskumu BusinessWeek, podľa ktorého je MTV už osem rokov za sebou najhodnotnejšou mediálnou značkou na svete.

Egoistické slogany „ja som štýl“, „ja som trendy“, nakazili či inšpirovali aj ďalšie televízne, a rozhlasové stanice, módne domy, aj iné firmy. Využívajú základnú túžbu tínedžerov – byť v kurze, byť in.

Podobne „štýlovo“ a adresne chce zasiahnuť napríklad slogan Ja som Fun Radio, či hudobná stanica Musiq1, ktorá chce byť značkou voľného štýlu cieľovej skupiny a buduje svoj „štýl musiq1“
Miroslava Kernová
Čo na to lokálna konkurencia?

Na malom slovenskom televíznom trhu si v súčasnosti možno naladiť viac ako desiatku hudobných televíznych staníc.

Najsledovanejšia je podľa odhadov oslovených operátorov a prieskumu MML interaktívna televízia Music Box. Nasledujú Musiq1, MTV Europe a česká hudobná stanica Óčko. Práve ich pozíciami môže nástup novej MTV otriasť.

Menej pravdepodobné je to pri slabšie sledovaných VH1 a VH1 Classic, či MTV Hits, ktoré vysielajú zväčša hudbu z 80. a 90 rokov.

Music Box

Interaktívna televízia, ktorej playlist si diváci zostavujú sami - hrá vždy to, čo si práve želá väčšina hlasujúcich. Prevláda populárna hudba.

„Cez deň je to väčšinou mládež, v noci potom účastníci rôznych party a 'nespáči'“, hovorí o svojich divákoch šéf televízie Marcel Dekanovský.

Televízia začala vysielať v roku 2002 a jeho očakávania sa naplnili: „Prakticky od prvého dňa sme mali cca 5000 telefonátov denne.“

„Dnes sme nútení hľadať aj iné formáty ako čisto hudobné a s príchodom MTV to bude nevyhnutnosť,“ hovorí Dekanovský, podľa ktorého MTV ohrozí všetky podobné televízie. „Každý dobrý nápad, ako zatraktívniť program, bude mať cenu života.“

Musiq1

Začala vysielať len pred rokom, ale patrí k viditeľnejším televíznym staniciam. Je určená pre mladú a strednú generáciu mestských ľudí vo veku 15 až 25 rokov.

Okrem hudby vysiela aj vlastné relácie – napríklad aktuálne denné spravodajstvo zo sveta hudby a šoubiznisu, hitparádu Tvoje veci, reláciu EPK o novinkách zo zákulisia hudobných skupín, či reláciu Liter za minútu.

Podobne ako MTV sa snaží, aby sa jej značka stala súčasťou životného štýlu mladých ako „štýl musiq1“. Veľkú časť jej aktivít preto tvoria rôzne spoločenské udalosti, koncerty či odovzdávania hudobných cien.

Dôležitú úlohu v budúcnosti vidí riaditeľ Musiq1 Marko Řehůřek aj v budovaní pozície na českom trhu. Nová MTV podľa neho postavenie Musiq1 neohrozí.

„Musiq1 sa silno zameriava na českú a slovenskú hudobnú scénu. Čo sa týka šou, preferujeme pôvodné krátke formáty zamerané na spravodajstvo a reportáže. Na rozdiel od MTV, ktorá sa zameriava najmä na rôzne reality šou.

Mirka Kernová

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  2. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  3. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 833
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 973
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 324
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 086
  5. Kam do tepla v januári? 1 749
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 450
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 401
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 214
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 904
  10. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 903

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

Neprehliadnite tiež

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

Kde je mafián Nigut? Zatykač má vyše štyri roky

Špekuluje sa, že už je po smrti. Okoličány spomína na posledné stretnutie.

Konkurz na šéfarchitekta Raši zrušil. Jeden uchádzač bol málo

Jediná nevylúčená záujemkyňa vraví, že chápe, čo to pre ňu znamená.

Sľubujú dôchodcom výhru za nákup. Peniaze nedorazia

Dôverčivý 97-ročný dôchodca minul na produkty už vyše 250 eur.