MTV už bude československá

O spoločné vysielanie hudobnej stanice sa stará česká Nova, slovenský podiel je zanedbateľný.

Foto z promo spotu, ktorý vysiela česká televízia Nova a onedlho sa objaví aj na Markíze a TV Doma.(Zdroj: TV NOVA)

Najsledovanejšia hudobná stanica na svete bude mať už aj dlhoočakávanú „československú“ podobu.

BRATISLAVA. Onedlho, 29. novembra, začne vysielať nová „lokalizovaná“ verzia hudobnej stanice MTV pre Českú a Slovenskú republiku. Má ambíciu stať sa najsledovanejšou stanicou pre mladých.

Vysielať bude z Prahy pod patronátom televízie Nova, 24 hodín denne, „v českom a slovenskom jazyku s výnimkou hudobných klipov v pôvodnom znení,“ píše sa v nedávnom rozhodnutí českej licenčnej rady.

O príchode MTV sa hovorilo už niekoľko rokov, na Slovensku sa dokonca mala vysielať jej chorvátska verzia. Napokon nástup miestnej mutácie známeho kanálu umožnili nadštandardné vzťahy medzi spoločnosťami MTV Network International a CME, ktorá stojí za Markízou a Novou. Vysielateľ Novy získal licenciu na 12 rokov s územným dosahom aj na Slovensko.

Slovenského pramálo

Dostupné hudobné stanice
  • MUSIC BOX/NAŠA
  • MUSIQ 1 -slovensky
  • MTV - česky a slovensky (nahradí súčasnú MTV Europe)
  • VH 1 Classic European - anglicky
  • VH 1 European- anglicky
  • Óčko - najmä česky
  • MTV2 - anglicky
  • MTV Dance - anglicky
  • C Music TV - anglicky
  • VIVA - anglicky
  • Deluxe Music - nemecky, anglicky
  • MTV Hits - anglicky
  • GoTV - nemecky, anglicky

Na otázku, čo slovenské bude na spoločnej stanici, hovorkyňa Novy a novej MTV Michaela Fričová povedala neurčito: „V rámci castingu na moderátorov sme oslovovali aj slovenských zástupcov. Radi by sme vo vysielaní českej verzie venovali priestor aj slovenčine.“

Ani promo nového kanálu sa zatiaľ u nás nezačalo. V Česku beží kampaň na televíziu aj jej relácie od októbra. Spoty sa majú objaviť na Markíze a jej TV Doma od polovice novembra.

Prestížne reklamné udalosti, na ktorých sa podieľa MTV, ako premiéra filmovej novinky tínedžerského hororu Súmrak – Nov, či koncert skupiny Prodigy, budú v Prahe. Slovenskí fanúšikovia sú na ne pozvaní, povedala Fričová.

Sesterská Markíza bude podľa informácií SME vypomáhať len marketingovo, pri predaji rekamy.

Kto MTV naladí

Známa hudobná a lifestylová stanica má byť dostupná cez kábel, satelit a IPTV, kde má v ponuke má nahradiť doterajšiu MTV Europe.

Operátori zatiaľ zmenu nepotvrdili, rokovania buď prebiehajú, alebo sa ešte nezačali. „O tomto televíznom projekte nemáme zatiaľ k dispozícii relevantné poznatky,“ povedal hovorca UPC Jaroslav Kolár.

Fričová čaká, že sa im podarí získať pokrytie okolo 34 percent domácností. „Našou snahou je umiestniť MTV v základnej ponuke všetkých hlavných operátorov,“ povedala.

Iných hudobných staníc, ktoré patria pod MTV Netwok ako VH1, Viva, Game One, či MTV Dance, sa nástup novej stanice nijako nedotkne. Program MTV budú z polovice tvoriť videoklipy a hitparády a z polovice lifestylové relácie, napríklad známy program The Cribs, ktorý odhaľuje súkromie celebrít, alebo Pimp My Ride, v ktorom zruční mechanici vyrábajú z vrakov limuzíny.

Pre dievčatá je určená reality šou „Kalich lásky s Tilou Tequilou“ kde si dievča vyberá nastávajúceho, či relácia The City s mladou hviezdou Whitney Port.

Slogan? Ja som štýl!
MTV určuje trend, MTV je in, jednoducho: Ja som MTV!“ Slogan televízie je príťažlivý aj pre iné značky.

BRATISLAVA. „Ja som hudba. Ja som štýl. Ja som adrenalín. Ja som multimédiá. Ja som zábava. Ja som realita,“ hovoria postupne dlhovlasý basgitarista, tri ležiace módne vyfintené dámy, motorkár či mladík sediaci za počítačom.

Stanica MTV už dávno nie je len hudobná. Je to dlhodobo budovaná značka, ktorá dnes znamená trend, štýl, módu – značka, s ktorou sa stotožňuje značná časť mladej generácie na celom svete.

Vysielateľ sa pomocou marketingu snaží vytvoriť puto medzi značkou a spotrebiteľom. Že sa to darí, dokazujú aj výsledky prieskumu BusinessWeek, podľa ktorého je MTV už osem rokov za sebou najhodnotnejšou mediálnou značkou na svete.

Egoistické slogany „ja som štýl“, „ja som trendy“, nakazili či inšpirovali aj ďalšie televízne, a rozhlasové stanice, módne domy, aj iné firmy. Využívajú základnú túžbu tínedžerov – byť v kurze, byť in.

Podobne „štýlovo“ a adresne chce zasiahnuť napríklad slogan Ja som Fun Radio, či hudobná stanica Musiq1, ktorá chce byť značkou voľného štýlu cieľovej skupiny a buduje svoj „štýl musiq1“
Miroslava Kernová
Čo na to lokálna konkurencia?

Na malom slovenskom televíznom trhu si v súčasnosti možno naladiť viac ako desiatku hudobných televíznych staníc.

Najsledovanejšia je podľa odhadov oslovených operátorov a prieskumu MML interaktívna televízia Music Box. Nasledujú Musiq1, MTV Europe a česká hudobná stanica Óčko. Práve ich pozíciami môže nástup novej MTV otriasť.

Menej pravdepodobné je to pri slabšie sledovaných VH1 a VH1 Classic, či MTV Hits, ktoré vysielajú zväčša hudbu z 80. a 90 rokov.

Music Box

Interaktívna televízia, ktorej playlist si diváci zostavujú sami - hrá vždy to, čo si práve želá väčšina hlasujúcich. Prevláda populárna hudba.

„Cez deň je to väčšinou mládež, v noci potom účastníci rôznych party a 'nespáči'“, hovorí o svojich divákoch šéf televízie Marcel Dekanovský.

Televízia začala vysielať v roku 2002 a jeho očakávania sa naplnili: „Prakticky od prvého dňa sme mali cca 5000 telefonátov denne.“

„Dnes sme nútení hľadať aj iné formáty ako čisto hudobné a s príchodom MTV to bude nevyhnutnosť,“ hovorí Dekanovský, podľa ktorého MTV ohrozí všetky podobné televízie. „Každý dobrý nápad, ako zatraktívniť program, bude mať cenu života.“

Musiq1

Začala vysielať len pred rokom, ale patrí k viditeľnejším televíznym staniciam. Je určená pre mladú a strednú generáciu mestských ľudí vo veku 15 až 25 rokov.

Okrem hudby vysiela aj vlastné relácie – napríklad aktuálne denné spravodajstvo zo sveta hudby a šoubiznisu, hitparádu Tvoje veci, reláciu EPK o novinkách zo zákulisia hudobných skupín, či reláciu Liter za minútu.

Podobne ako MTV sa snaží, aby sa jej značka stala súčasťou životného štýlu mladých ako „štýl musiq1“. Veľkú časť jej aktivít preto tvoria rôzne spoločenské udalosti, koncerty či odovzdávania hudobných cien.

Dôležitú úlohu v budúcnosti vidí riaditeľ Musiq1 Marko Řehůřek aj v budovaní pozície na českom trhu. Nová MTV podľa neho postavenie Musiq1 neohrozí.

„Musiq1 sa silno zameriava na českú a slovenskú hudobnú scénu. Čo sa týka šou, preferujeme pôvodné krátke formáty zamerané na spravodajstvo a reportáže. Na rozdiel od MTV, ktorá sa zameriava najmä na rôzne reality šou.

Mirka Kernová

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 543
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 354
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 193
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 147
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 043
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 619
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 685
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 183
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 795
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 791

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Slovensko chce byť sídlom Európskej liekovej agentúry, predložilo kandidatúru

Vedenie agentúry by chcelo krajinu, ktorá má skúsenosť s niektorou z európskych agentúr.

Matica sa ukazuje s brancami aj kotlebovcami

Matica slovenská má finančné problémy, ministerstvo kultúry hovorí o stopnutí dotácií.

Z Petrohradu do Pekingu. Podpredsedníčka úradu zo Smeru spoznáva svet za štátne

Podpredsedníčka Úradu na ochranu osobných údajov Anna Vitteková išla na služobnú kontrolnú cestu do Pekingu, hoci nie je inšpektorka.

Colníci zásielky pri kontrole neotvárajú - na rozdiel od Danka

Kancelár Národnej rady poslancov posiela, aby si preberali listy mimo budovy parlamentu. Otvárať cudziu poštu považuje za bežné.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop