Reklama na kĺby bola neetická

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala štyri reklamy. Tri boli v poriadku, reklama na GS Condro Forte Comfort však vraj porušila kódex.

BRATISLAVA. Šiestimi sťažnosťami na štyri reklamné kampane sa z hľadiska etiky najnovšie zaoberala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).

Len u jednej z posudzovaných reklám konštatovala komisia koncom minulého týždňa (5. 11) rozpor s etickým kódexom, ďalšie tri kampane boli podľa komisie v poriadku. TASR o tom dnes informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová.

Rozpor s kódexom reklamnej etiky komisia našla v prípade reklamy na doplnok výživy na kĺby GS Condro Forte Comfort, produkt spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals. Na reklamnú kampaň sa sťažovala konkurencia, namietala zavádzajúce tvrdenie, že ide o "jediný prípravok na kĺby v SR s mimoriadnou, klinicky preukázanou účinnosťou".

AK RPR uznala, že toto tvrdenie nie je pravdivé, pretože nejde o jediný produkt, ktorý je na trhu dostupný - v ponuke sú totiž aj iné produkty, ktorých účinky boli klinicky testované s úspešným výsledkom.

11. september na TA3 bol v poriadku

Naopak printová, billboardová a internetová kampaň spravodajskej televízie TA3 so sloganom "11. septembra ste boli medzi prvými" podľa komisie etický kódex neporušila, hoci sťažovateľ tvrdil, že ju televízia neeticky stavia na ľudskom nešťastí. AK RPR vyhodnotila sťažnosť ako neopodstatnenú, pretože 11. september ako jeden z motívov na komunikovanie pohotovosti a aktuálnosti informácií nie je využitý bulvárnym spôsobom, ale pripomína začiatok vysielania televízie.

Ani sťažnosť na televíznu reklamu automobilky Renault, kde sa vraj propaguje jej model Grand Scénic spôsobom ponižujúcim model tradičnej rodiny, nebola podľa AK RPR opodstatnená. Tá konštatovala, že televízny spot využíva prípustnú reklamnú nadsádzku a línia reklamného príbehu sa nevyjadruje k modelu rodiny, ale ilustruje vlastností propagovaného modelu auta, pričom humorným spôsobom vykresľuje situáciu, ku ktorej by mohlo dôjsť pri tomto type vzťahov.

Predmetom diskusie bola aj internetová a printová kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Po 3. minúte voláte v sieti 02 zadarmo". Sťažovateľ bol presvedčený o tom, že reklama zavádza tvrdením, ktoré je podmienené aktivovaním balíka umožňujúceho túto ponuku. Komisia však konštatovala, že z obsahu kampane jednoznačne vyplýva spôsob využitia predmetnej výhody.

RPR je orgán etickej samoregulácie reklamy. Jej hlavným cieľom je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území SR šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Arbitrážna komisia, ktorú RPR zriadila za účelom posudzovania súladu reklám s etickým kódexom, je nezávislý externý 11-členný orgán zložený z odborníkov v oblasti marketingovej komunikácie. Komisia posudzuje sťažnosti verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  2. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  3. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  4. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  5. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  6. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  7. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  8. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  9. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  10. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 147
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 358
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 736
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 718
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 449
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 731
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 403
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 375
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 195
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 805

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

ŠPORT

Pánik potvrdil skvelú formu

Útočník získal v posledných šiestich zápasoch deväť bodov za päť gólov a štyri prihrávky.

Neprehliadnite tiež

Tresty v kauze Čistý deň chýbajú

Resocializačné zariadenie v Galante vyčkáva s prevzatím rozhodnutia o ponechaní či odobratí akreditácie. Medzitým z neho ušli dve chovankyne.

Rajtár z SaS: Kollár je liberál, Sulíka s Kotlebom by som vôbec neporovnával

Spoluzakladateľ SaS a poslanec Jozef Rajtár hovorí, že v strane sa začal opäť angažovať, aby pomohol poraziť Smer.

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

Podpora diktatúre na Slovensku poklesla

Agentúra Focus sa ľudí znova pýtala, v čom vidia alternatívu demokracie. Diktatúru podporuje menej Slovákov ako pred dvoma mesiacmi.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop