SME

Reklama na kĺby bola neetická

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala štyri reklamy. Tri boli v poriadku, reklama na GS Condro Forte Comfort však vraj porušila kódex.

BRATISLAVA. Šiestimi sťažnosťami na štyri reklamné kampane sa z hľadiska etiky najnovšie zaoberala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).

Len u jednej z posudzovaných reklám konštatovala komisia koncom minulého týždňa (5. 11) rozpor s etickým kódexom, ďalšie tri kampane boli podľa komisie v poriadku. TASR o tom dnes informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozpor s kódexom reklamnej etiky komisia našla v prípade reklamy na doplnok výživy na kĺby GS Condro Forte Comfort, produkt spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals. Na reklamnú kampaň sa sťažovala konkurencia, namietala zavádzajúce tvrdenie, že ide o "jediný prípravok na kĺby v SR s mimoriadnou, klinicky preukázanou účinnosťou".

SkryťVypnúť reklamu

AK RPR uznala, že toto tvrdenie nie je pravdivé, pretože nejde o jediný produkt, ktorý je na trhu dostupný - v ponuke sú totiž aj iné produkty, ktorých účinky boli klinicky testované s úspešným výsledkom.

11. september na TA3 bol v poriadku

Naopak printová, billboardová a internetová kampaň spravodajskej televízie TA3 so sloganom "11. septembra ste boli medzi prvými" podľa komisie etický kódex neporušila, hoci sťažovateľ tvrdil, že ju televízia neeticky stavia na ľudskom nešťastí. AK RPR vyhodnotila sťažnosť ako neopodstatnenú, pretože 11. september ako jeden z motívov na komunikovanie pohotovosti a aktuálnosti informácií nie je využitý bulvárnym spôsobom, ale pripomína začiatok vysielania televízie.

Ani sťažnosť na televíznu reklamu automobilky Renault, kde sa vraj propaguje jej model Grand Scénic spôsobom ponižujúcim model tradičnej rodiny, nebola podľa AK RPR opodstatnená. Tá konštatovala, že televízny spot využíva prípustnú reklamnú nadsádzku a línia reklamného príbehu sa nevyjadruje k modelu rodiny, ale ilustruje vlastností propagovaného modelu auta, pričom humorným spôsobom vykresľuje situáciu, ku ktorej by mohlo dôjsť pri tomto type vzťahov.

SkryťVypnúť reklamu

Predmetom diskusie bola aj internetová a printová kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Po 3. minúte voláte v sieti 02 zadarmo". Sťažovateľ bol presvedčený o tom, že reklama zavádza tvrdením, ktoré je podmienené aktivovaním balíka umožňujúceho túto ponuku. Komisia však konštatovala, že z obsahu kampane jednoznačne vyplýva spôsob využitia predmetnej výhody.

RPR je orgán etickej samoregulácie reklamy. Jej hlavným cieľom je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území SR šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Arbitrážna komisia, ktorú RPR zriadila za účelom posudzovania súladu reklám s etickým kódexom, je nezávislý externý 11-členný orgán zložený z odborníkov v oblasti marketingovej komunikácie. Komisia posudzuje sťažnosti verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 094
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 049
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 001
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 953
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 602
  7. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 341
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 275
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu