Reklama na kĺby bola neetická

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala štyri reklamy. Tri boli v poriadku, reklama na GS Condro Forte Comfort však vraj porušila kódex.

BRATISLAVA. Šiestimi sťažnosťami na štyri reklamné kampane sa z hľadiska etiky najnovšie zaoberala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).

Len u jednej z posudzovaných reklám konštatovala komisia koncom minulého týždňa (5. 11) rozpor s etickým kódexom, ďalšie tri kampane boli podľa komisie v poriadku. TASR o tom dnes informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová.

Rozpor s kódexom reklamnej etiky komisia našla v prípade reklamy na doplnok výživy na kĺby GS Condro Forte Comfort, produkt spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals. Na reklamnú kampaň sa sťažovala konkurencia, namietala zavádzajúce tvrdenie, že ide o "jediný prípravok na kĺby v SR s mimoriadnou, klinicky preukázanou účinnosťou".

AK RPR uznala, že toto tvrdenie nie je pravdivé, pretože nejde o jediný produkt, ktorý je na trhu dostupný - v ponuke sú totiž aj iné produkty, ktorých účinky boli klinicky testované s úspešným výsledkom.

11. september na TA3 bol v poriadku

Naopak printová, billboardová a internetová kampaň spravodajskej televízie TA3 so sloganom "11. septembra ste boli medzi prvými" podľa komisie etický kódex neporušila, hoci sťažovateľ tvrdil, že ju televízia neeticky stavia na ľudskom nešťastí. AK RPR vyhodnotila sťažnosť ako neopodstatnenú, pretože 11. september ako jeden z motívov na komunikovanie pohotovosti a aktuálnosti informácií nie je využitý bulvárnym spôsobom, ale pripomína začiatok vysielania televízie.

Ani sťažnosť na televíznu reklamu automobilky Renault, kde sa vraj propaguje jej model Grand Scénic spôsobom ponižujúcim model tradičnej rodiny, nebola podľa AK RPR opodstatnená. Tá konštatovala, že televízny spot využíva prípustnú reklamnú nadsádzku a línia reklamného príbehu sa nevyjadruje k modelu rodiny, ale ilustruje vlastností propagovaného modelu auta, pričom humorným spôsobom vykresľuje situáciu, ku ktorej by mohlo dôjsť pri tomto type vzťahov.

Predmetom diskusie bola aj internetová a printová kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Po 3. minúte voláte v sieti 02 zadarmo". Sťažovateľ bol presvedčený o tom, že reklama zavádza tvrdením, ktoré je podmienené aktivovaním balíka umožňujúceho túto ponuku. Komisia však konštatovala, že z obsahu kampane jednoznačne vyplýva spôsob využitia predmetnej výhody.

RPR je orgán etickej samoregulácie reklamy. Jej hlavným cieľom je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území SR šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Arbitrážna komisia, ktorú RPR zriadila za účelom posudzovania súladu reklám s etickým kódexom, je nezávislý externý 11-členný orgán zložený z odborníkov v oblasti marketingovej komunikácie. Komisia posudzuje sťažnosti verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 246
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 833
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 814
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 567
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 917
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 897
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 764
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 576
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 570
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 498

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Domov

Prišla učiť angličtinu, pre políciu takmer nedostala víza

Pred cudzineckou políciou ľudia čakajú hodiny, často aj v noci. Ak sa nedostanú na rad, tak musia krajinu opustiť.

Domov

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru. Krajský predseda Tibor Glenda zas hovorí o nátlaku na členov klubu.

Domov

V niektorých okresoch platí výstraha pred vetrom a dažďom

Meteorológovia varujú aj pred silným vetrom v Tatrách.

Domov

Do vedy o 32 miliónov eur menej? Nie je to iba Plavčanovo maslo, vyviňujú sa v SNS

Slovensko môže prísť o približne 32 miliónov eur z eurofondov na vedu. Výzvy sú po kauze exministra školstva Petra Plavčana zablokované.