SME

Reklama na kĺby bola neetická

Arbitrážna komisia Rady pre reklamu posudzovala štyri reklamy. Tri boli v poriadku, reklama na GS Condro Forte Comfort však vraj porušila kódex.

BRATISLAVA. Šiestimi sťažnosťami na štyri reklamné kampane sa z hľadiska etiky najnovšie zaoberala Arbitrážna komisia Rady pre reklamu (AK RPR).

Len u jednej z posudzovaných reklám konštatovala komisia koncom minulého týždňa (5. 11) rozpor s etickým kódexom, ďalšie tri kampane boli podľa komisie v poriadku. TASR o tom dnes informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová.

Rozpor s kódexom reklamnej etiky komisia našla v prípade reklamy na doplnok výživy na kĺby GS Condro Forte Comfort, produkt spoločnosti Green-Swan Pharmaceuticals. Na reklamnú kampaň sa sťažovala konkurencia, namietala zavádzajúce tvrdenie, že ide o "jediný prípravok na kĺby v SR s mimoriadnou, klinicky preukázanou účinnosťou".

SkryťVypnúť reklamu

AK RPR uznala, že toto tvrdenie nie je pravdivé, pretože nejde o jediný produkt, ktorý je na trhu dostupný - v ponuke sú totiž aj iné produkty, ktorých účinky boli klinicky testované s úspešným výsledkom.

11. september na TA3 bol v poriadku

Naopak printová, billboardová a internetová kampaň spravodajskej televízie TA3 so sloganom "11. septembra ste boli medzi prvými" podľa komisie etický kódex neporušila, hoci sťažovateľ tvrdil, že ju televízia neeticky stavia na ľudskom nešťastí. AK RPR vyhodnotila sťažnosť ako neopodstatnenú, pretože 11. september ako jeden z motívov na komunikovanie pohotovosti a aktuálnosti informácií nie je využitý bulvárnym spôsobom, ale pripomína začiatok vysielania televízie.

Ani sťažnosť na televíznu reklamu automobilky Renault, kde sa vraj propaguje jej model Grand Scénic spôsobom ponižujúcim model tradičnej rodiny, nebola podľa AK RPR opodstatnená. Tá konštatovala, že televízny spot využíva prípustnú reklamnú nadsádzku a línia reklamného príbehu sa nevyjadruje k modelu rodiny, ale ilustruje vlastností propagovaného modelu auta, pričom humorným spôsobom vykresľuje situáciu, ku ktorej by mohlo dôjsť pri tomto type vzťahov.

SkryťVypnúť reklamu

Predmetom diskusie bola aj internetová a printová kampaň spoločnosti Telefónica O2 Slovakia "Po 3. minúte voláte v sieti 02 zadarmo". Sťažovateľ bol presvedčený o tom, že reklama zavádza tvrdením, ktoré je podmienené aktivovaním balíka umožňujúceho túto ponuku. Komisia však konštatovala, že z obsahu kampane jednoznačne vyplýva spôsob využitia predmetnej výhody.

RPR je orgán etickej samoregulácie reklamy. Jej hlavným cieľom je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na území SR šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Arbitrážna komisia, ktorú RPR zriadila za účelom posudzovania súladu reklám s etickým kódexom, je nezávislý externý 11-členný orgán zložený z odborníkov v oblasti marketingovej komunikácie. Komisia posudzuje sťažnosti verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 625
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 174
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 268
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 5 423
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 171
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 066
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 239
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 092
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu