Bratislava 10. apríla (TASR) - Znehodnotiť legitímny, transformačný proces divadla Nová scéna pred verejnosťou sleduje podľa Andreja Hryca "znôška účelových poloprávd a lží", ktoré pred novinármi v utorok uviedol tieňový minister kultúry HZDS Dušan Jarjabek. Ten označil transformáciu Novej scény za vedomú a cielenú hudobno-divadelnú lúpež, ktorou slovenská kultúra stráca pilierové divadlo, keďže ďalšie programové smerovanie divadla bude pravdepodobne výhradne komerčné.
Hryc, ktorý bol od decembra minulého roku do marca poverený riadením Novej Scény, v dnešnom vyhlásení konštatuje, že toto divadlo bolo na zoznam transformovaných rozpočtových organizácii zaradené z jediného dôvodu, "aby prežilo". Podľa neho je hystéria sprevádzajúca udalosti na Novej Scéne len "nárekom niektorých záujmových skupín, ktoré prijatím transparentného princípu transformácie na neziskovú, neštátnu, verejno-prospešnú organizáciu stratili víziu privatizácie a ovládnutia tohto populárneho divadla po parlamentných voľbách 2002". Pravidlá transformácie presne určuje zákon, pričom ide o transparentný proces otvorený pre všetkých a pred zrakom verejnosti, uviedol Hryc.
Slová o "kultúrnej lúpeži storočia" a "kriminalizácii" bývalých riaditeľov NS Ľuba Romana a Mareka Ťapáka vyvracia podľa neho objemný výsledný protokol odboru kontroly Ministerstva kultúry SR, ktorým sa už zaoberajú orgány činné v trestnom konaní.
Hryc ďalej konštatuje, že k decembrovým personálnym zmenám vo vedení divadla Nová Scéna prišlo z dôvodu nečinnosti jej bývalého vedenia vzhľadom na pre štát nevýhodné zmluvy, ktoré Nová Scéna uzatvorila ešte za riaditeľovania dnešného predsedu bratislavského VÚC Ľuba Romana. Zmluvy pritom dlhé roky umožňovali nezákonné "prelievanie rozpočtových peňazí do firiem, ktoré boli s pánom Romanom majetkovo prepojené." Jarjabek podľa Hryca mohol a bol povinný ako následník Romana vo funkcii riaditeľa Novej scény uviesť tieto záležitosti do súladu so zákonom, čo však neurobil.