Rádio Junior má prilákať mladých

K dvom začínajúcim rádiám pribudne tretie, v poradí už deviata stanica Slovenského rozhlasu – Rádio Junior.

Slovenský rozhlas sa novým projektom pokúsi pritiahnuť deti a mládež.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

K dvom začínajúcim rádiám pribudne tretie, v poradí už deviata stanica Slovenského rozhlasu – Rádio Junior. Rozhlas svoje nové projekty plánoval spropagovať už vlani, zatiaľ tak neurobil.

BRATISLAVA. Mladí sa majú na čo tešiť, tvrdí vedenie Slovenského rozhlasu a sľubuje úspešné rádio pre deti a tínedžerov. V súčasnosti nájdu na ôsmich okruhoch SRo hudobné Rádio_FM a príležitostné relácie alebo pásma venované ich vekovej skupine na ostatných okruhoch.

Slovenský rozhlas
  • Rozhlas má v súčasnosti osem okruhov – Rádio Slovensko, Regina, Devín, Patria, Rádio_FM, Rádio Slovakia International, Klasika a Litera.
  • Umelecké stanice Klasika a Litera vysielajú od 15. júla 2009, dodnes ich rozhlas verejnosti nepredstavil.
  • 1. júna chce SRo spustiť novú stanicu pre deti a mládež Rádio Junior.
  • Náklady na nové okruhy SRo budú v tomto roku vyše 70­tisíc eur.

Zábavné programy a hudbu nájde mládež na komerčných staniciach, ktorým tak dopomáha k väčšej počúvanosti. Prvý okruh SRo Rádio Slovensko je už dlhodobo za rádiom Expres, Fun Rádio začína vytláčať verejnoprávne rádio z druhej priečky.

Rozhlas preto vidí budúcnosť v tematickom zužovaní obsahov jednotlivých okruhov v prospech nových staníc. O stratu poslucháčov sa neobáva, očakáva ich nárast.

Junior štartuje v júni

„Ponuka programov sa nezužuje, len je zrozumiteľnejšie usporiadaná. Takýto postup by v konečnom dôsledku nemal mať negatívny vplyv na doterajších poslucháčov a nových môže len prilákať," vysvetľuje koordinátor nových projektov rozhlasu Silvester Lavrík.

Začiatok vysielania deviatej programovej služby Rádio Junior je naplánovaný podľa programového riaditeľa rozhlasu Ľuboša Machaja na deň detí. „Pripravujeme všetky potrebné legislatívne kroky, aby sme tento termín stihli. Programový koncept je už pripravený," povedal pre agentúru SITA.

Junior bude zameraný na deti v predškolskom veku, mladšom a staršom školskom veku a stredoškolákov. „Reagujeme na to, čo by sa možno dalo nazvať spoločenskou objednávkou. Teraz prišiel rad na programy pre deti a mládež. Dnes už deti a mladí rozhlas veľmi nepočúvajú," odôvodňuje vznik Juniora verejnoprávny Slovenský rozhlas.

Začiatok prevetrá archív

Obsah vysielania vyplnia hudba, umelecké slovo, publicistika, interaktívne programy, literárne, hudobné či filmové hitparády, kvízy a vedomostné súťaže. Vysielanie pripravia mladí pre mladých spolu so staršími pracovníkmi rozhlasu. Junior má dať priestor aj tínedžerom z gymnázií a deťom zo škôl.

Junior spočiatku siahne do archívov rozhlasu, kým si vytvorí dostatočný fond vlastných špecializovaných programov. Do projektu by mala byť zapojená aj Európska komisia, ministerstvo školstva, Štátne pedagogické nakladateľstvo a UNICEF.

Rozhlas od rádia pre mladých očakáva, že mu pritiahne poslucháčov.

„Chceme ich prilákať atraktívnym programom, využívaním trendových komunikačných technológií a účinným marketingom," povedal šéf nových projektov Lavrík.

Marketing sa nie celkom darí v prípade dvoch nových umeleckých staníc Litera a Klasika. Prvé promo malo odštartovať na Mikuláša, štyri mesiace po ich spustení.

„Kampaň zatiaľ nebola spustená, keďže sa ešte dolaďujú technické záležitosti," vysvetľovala v decembri hovorkyňa SRo Alexandra Štullerová. Rozhlas dodnes rádiá nespropagoval.

Nové stanice rozhlasu sprevádza iba ticho

Verejnoprávny rozhlas spustil v minulom roku dve nové stanice – Litera a Klasika. Poslucháči zatiaľ o nich veľa nevedia.

BRATISLAVA. V júli 2009 rozhlas spustil dve nové špecializované programové služby Rádio Klasika a Rádio Litera. Propagované doteraz neboli.

Meškanie propagácie dvoch nových rádií zdôvodňuje šéf nových projektov SRo Silvester Lavrík skúšaním nových technológií a pracovných postupov, ktoré sú pre SRo novinkou.

„To zabralo istý čas, navyše sme hľadali hospodárny model fungovania a nechceme promovať nehotový produkt. Ale už sa chystá aj ich promovanie," sľubuje Lavrík.

Lavrík: Devín pokračuje

Slovenský rozhlas musí mať podľa zákona najmenej šesť programových služieb, z toho tri celoplošné. Rádio Klasika je zamerané na všetky žánre vážnej hudby, Rádio Litera na archívne rozhlasové hry a pôvodnú tvorbu. Lavrík vyvracia, že by nové stanice ovplyvnili vysielanie Rádia Devín a rádio si naďalej zachová svoj formát.

Digitálne rádiá

Rozhlas predstavil všetky tri nové okruhy ako digitálne umelecké stanice. Novými okruhmi si chce SRo pripraviť pôdu na rozhlasovú digitalizáciu. Stanice sú šírené prostredníctvom satelitnej platformy Skylink, káblovými rozvodmi a internetom. V budúcnosti by mali byť súčasťou pilotných projektov digitálneho terestriálneho vysielania.

„Obe programové služby budú v budúcnosti výlučne digitálne," píše SRo na svojej internetovej stránke o Litere a Klasike.

Na rok 2010 je pre tieto programové služby vyčlenená suma, ktorá sa pohybuje okolo sedemdesiattisíc eur. K tomu treba ešte prirátať podielové náklady a náklady spojené s technickým zabezpečením, ktoré nie je možné v tejto chvíli jednoznačne vyčísliť.

Náklady na tieto stanice sú z pohľadu rozpočtu SRo minimálne, ten bude v tomto roku hospodáriť s tridsiatimi miliónmi eur.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 839
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 110
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 616
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 113
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 161
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 101
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 608
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 426
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 319
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 190

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

Neprehliadnite tiež

Domov

Z eurofondov sa nič nerozkradlo, Plavčan urobil kroky, hovorí Paška z SNS

Vláda robí dlhodobé opatrenia proti korupcii, povedal Ján Podmanický zo Smeru.

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.

Domov

Cséfalvayová: Vízia, že spojenectvo s Ruskom je cesta pre Slovensko, je nereálna

Ruská geopolitika sa podľa poslankyne zasekla v období studenej vojny.

Domov

Americký denník si všimol Spišský Hrhov. Pochválil prácu s Rómami

Dedina založila komunitné firmy, ktoré Rómov zamestnali, a pomohla im postaviť slušné domy.