AKTUALIZOVANÉ 20:15

Štrajk kamionistov sa vrátil

Dopravcovia začínajú znova protestovať na cestách. Od premiéra chcú, aby znížil počet spoplatnených úsekov prvej triedy.

(Zdroj: TASR)

Pôvodná agentúrna správa bola nahradená autorským textom SME.

BRATISLAVA. Druhý tohtoročný protest dopravcov proti nespravodlivo nastavenému mýtnemu systému by sa mal začať o polnoci. Dopravcovia ho dnes ohlásili s tým, že sa chcú vrátiť na Rožňavskú ulicu, kde sa už počas prvého protestu koncentrovali dopravcovia z celého Slovenska. „Vraciame sa sem s odhodlaním pokračovať, lebo sľuby sa nesplnili," povedal prezident Únie autodopravcov Slovenska Jaroslav Polaček.

Jeden pruh ostane voľný

Hoci chcú dopravcovia protestovať po celom Slovensku, s dôrazom na Bratislavu a Košice, tvrdia, že štrajkom nechcú obmedzovať verejnosť.

Ako bude štrajk v praxi vyzerať, zástupcovia únie nespresnili. Na ich stránke sa však objavil manuál, v ktorom sa píše: „Nemôžeme úplne zablokovať dopravu - vždy musí byť aspoň jeden pruh voľný, aby bol prejazd možný. Musíme nechať polícii priestor, aby pri správnom riadení mohla zabezpečiť obmedzenú plynulosť premávky."

Tí nahnevaní chlapi v kamiónoch možno ani netušia, že sú pre Fica nebezpečnejší ako opozícia, píše Ivan Štulajter.

Premiér totiž nedávno dopravcom pripomenul, že „kto sa pokúsi obmedzovať premávku na cestách, dopúšťa sa vážneho dopravného priestupku a trestného činu poškodzovania práv tretej osoby".
Podľa informácií SME by sa počas protestov mali kamióny ocitnúť nielen na cestách, ale aj pred bydliskami ľudí, ktorí z mýta profitujú.

V utorok plánuje únia doplniť štrajk o demonštráciu pred Úradom vlády. Občanov vyzýva, aby si na ňu priniesli autíčka. Demonštrácia sa má niesť pod heslom: „Prinášame hračky pre Fica, aby sa už nehral s občanmi a slovenskou autodopravou."

Oslobodenie má odporcov

Dopravcovia sa pri organizovaní protestu bránia ústavou, tá im právo na štrajk zaručuje. Právnik Ján Buocik tvrdí, že právo je na ich strane. Podrobnosti takéhoto štrajku totiž nie sú upravené v nijakom špecifickom zákone. Ak by policajti chceli zakročiť, mohlo by to byť len na základe zákona. „Ústava má prednosť pred zákonom, ústavné právo na štrajk nemôže byť obmedzené na základe predpisu nižšej právnej sily," povedal Buocik.

Hlavnou požiadavkou štrajkujúcich dopravcov je zníženie počtu spoplatnených kilometrov ciest prvej triedy z takmer 1500 na 333, prípadne odstavenie mýta do konca júna.

S oslobodením ciest prvej triedy od mýta nesúhlasí riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák. „Ak by neboli cesty prvej triedy spoplatnené, doprava by sa na tieto cesty výrazne odklonila. Čísla vychádzajú od 10 do 30 percent, čo by malo negatívny vplyv na tieto cesty," povedal. Proti oslobodeniu od platieb za mýto na cestách prvej triedy sa postavili primátori a starostovia miest a obcí. Tvrdia, že ak dopravcovia uspejú, protestovať začnú oni.

Podľa dopravcov by sa kamióny na cesty prvej triedy neodkláňali, keby bol vjazd na ne pre tranzitnú dopravu zakázaný.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Domov

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti o strate agentúry

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

Domov

Esbéeskar môže v obchode šacovať. Ak je to dobrovoľné

Ak zariadenie pri vchode zapípa, pracovník SBS by mal zákazníka slušne požiadať o blok, určiť zakódovaný tovar a vyzvať ho, aby vec vybral z tašky sám.

Domov

Odíde Richter z ministerstva aj Kotlebove hliadky z vlakov?

Pozrite si týždenný výber najzaujímavejších sľubov politikov.

Domov

Kauza okolo slovenského predsedníctva podľa Transparency poškodzuje štát

Kauzu okolo slovenského predsedníctva v Rade EÚ vyšetrujú úrady už rok.