Prieskum: Televízie to s krízou preháňajú

Menej návštev v baroch, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou či surfovaním po internete – aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

Menej návštev v baroch, reštauráciách, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou, surfovaním po internete či pri televízii - aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

BRATISLAVA. Kríza mení zvyklosti ľudí, ich trávenie voľného času, ale aj vzťah k médiám. Mnohých slovenských divákov už unavuje, ale aj otravuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Približne 40 percent populácie si myslí, že televízie to s finančnou krízou dokonca preháňajú, alebo že záujem televízií o krízu ju ešte zhoršuje.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v desiatich európskych krajinách vrátane Slovenska.

Finančnej krízy máme „po krk"

Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z neustáleho informovania o finančnej kríze. Na Slovensku, ale aj v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „po krk."

Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie to s krízou preháňajú.

Takmer 22 percent respondentov na Slovensku uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite prepínajú na iný program. Informovanie o osudoch ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, neprekáža dvom tretinám divákov. Informovanie o prípadoch ľudí, ktorí pre krízu prišli o prácu alebo o bývanie, prekáža približne každému štvrtému divákovi.

Napriek tomu veľká časť ľudí sleduje televíziu viac ako pred krízou: hlavne z dôvodu lepšieho informovania o kríze (28 percent) alebo preto, že im oproti minulosti pribudlo viac voľného času (21 percent).

Oddychuje sa doma a pri počítači

Prieskum potvrdzuje aj sťažnosti šéfov reštaurácií, barov či kaviarni. Ich návštevnosť krízou výrazne klesla. Až 46 percent ľudí v prieskume pripúšťa, že pre krízu chodí menej do barov či reštaurácií. Kríza výrazne zasiahla aj kiná. Až 41 respondentov uviedlo, že navštevuje kino menej ako pred krízou.

Kríza má nepriamo vplyv aj na zdravie. Približne štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala svoje športové aktivity. Obmedzila aj čítanie papierových novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier, naopak zvýšil sa výrazne čas strávený surfovaním po internete.

Pozitívnou správou je, že približne 16 percent oslovených ušetrený čas trávi viac s rodinou a s kamarátmi. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo približne 30 percent respondentov.

O kríze najviac z televízie

Najviac využívaným zdrojom informácií o finančnej kríze je televízia - na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Papierové noviny na informovanie o kríze využíva len deväť percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií sa používa internet, až po ňom televízia.

Prieskum UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11-tisíc respondentov v desiatich európskych krajinách.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  2. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  5. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  7. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  10. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení
  1. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  2. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  6. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. Ako zariadiť malú kúpeľňu?
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 145
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 041
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 829
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 2 620
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 480
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 238
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 694
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 263
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 122
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 1 009