Prieskum: Televízie to s krízou preháňajú

Menej návštev v baroch, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou či surfovaním po internete – aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

Menej návštev v baroch, reštauráciách, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou, surfovaním po internete či pri televízii - aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

BRATISLAVA. Kríza mení zvyklosti ľudí, ich trávenie voľného času, ale aj vzťah k médiám. Mnohých slovenských divákov už unavuje, ale aj otravuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Približne 40 percent populácie si myslí, že televízie to s finančnou krízou dokonca preháňajú, alebo že záujem televízií o krízu ju ešte zhoršuje.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v desiatich európskych krajinách vrátane Slovenska.

Finančnej krízy máme „po krk"

Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z neustáleho informovania o finančnej kríze. Na Slovensku, ale aj v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „po krk."

Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie to s krízou preháňajú.

Takmer 22 percent respondentov na Slovensku uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite prepínajú na iný program. Informovanie o osudoch ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, neprekáža dvom tretinám divákov. Informovanie o prípadoch ľudí, ktorí pre krízu prišli o prácu alebo o bývanie, prekáža približne každému štvrtému divákovi.

Napriek tomu veľká časť ľudí sleduje televíziu viac ako pred krízou: hlavne z dôvodu lepšieho informovania o kríze (28 percent) alebo preto, že im oproti minulosti pribudlo viac voľného času (21 percent).

Oddychuje sa doma a pri počítači

Prieskum potvrdzuje aj sťažnosti šéfov reštaurácií, barov či kaviarni. Ich návštevnosť krízou výrazne klesla. Až 46 percent ľudí v prieskume pripúšťa, že pre krízu chodí menej do barov či reštaurácií. Kríza výrazne zasiahla aj kiná. Až 41 respondentov uviedlo, že navštevuje kino menej ako pred krízou.

Kríza má nepriamo vplyv aj na zdravie. Približne štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala svoje športové aktivity. Obmedzila aj čítanie papierových novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier, naopak zvýšil sa výrazne čas strávený surfovaním po internete.

Pozitívnou správou je, že približne 16 percent oslovených ušetrený čas trávi viac s rodinou a s kamarátmi. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo približne 30 percent respondentov.

O kríze najviac z televízie

Najviac využívaným zdrojom informácií o finančnej kríze je televízia - na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Papierové noviny na informovanie o kríze využíva len deväť percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií sa používa internet, až po ňom televízia.

Prieskum UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11-tisíc respondentov v desiatich európskych krajinách.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 21 806
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 11 455
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 757
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 498
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 068
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 699
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 905
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 791
  9. Budú Slováci čoskoro ovládať svoje domácnosti cez smartfón? 1 666
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 618

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pohroma sa blíži, nielen vo Francúzsku

Voľby sú nepredvídateľné, ale trend nespokojnosti je čoraz jasnejší.

PRIMÁR

Športový lekár: Kto chodí denne na pivo, nemôže začať prudko športovať

Malovič hovorí o vplyve a rizikách športu v zrelom veku.

Neprehliadnite tiež

Na konferencii masmediálnej fakulty bude prednášať konšpirátor

Dekanka, Dana Petranová, sa voči kritikom ohradila.

Na Najvyššom súde zriaďujú informačné centrum pre verejnosť

Centrum bude poskytovať informácie o stave súdneho konania vedeného na Najvyššom súde SR jeho účastníkom.

Obvinený v kauze podvodu s Nórskymi fondmi zomrel

Bývalý funkcionár futbalového klubu SFM Senec Miroslav Moravský na podvody najskôr upozorňoval. Napokon ho obvinili a mal ísť pred súd.

Drucker: Ficov telefonát šéfovi VšZP sa mi nepáčil

Minister svoj rok v zdravotníctve hodnotí pozitívne.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop