Prieskum: Televízie to s krízou preháňajú

Menej návštev v baroch, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou či surfovaním po internete – aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

Menej návštev v baroch, reštauráciách, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou, surfovaním po internete či pri televízii - aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

BRATISLAVA. Kríza mení zvyklosti ľudí, ich trávenie voľného času, ale aj vzťah k médiám. Mnohých slovenských divákov už unavuje, ale aj otravuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Približne 40 percent populácie si myslí, že televízie to s finančnou krízou dokonca preháňajú, alebo že záujem televízií o krízu ju ešte zhoršuje.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v desiatich európskych krajinách vrátane Slovenska.

Finančnej krízy máme „po krk"

Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z neustáleho informovania o finančnej kríze. Na Slovensku, ale aj v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „po krk."

Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie to s krízou preháňajú.

Takmer 22 percent respondentov na Slovensku uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite prepínajú na iný program. Informovanie o osudoch ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, neprekáža dvom tretinám divákov. Informovanie o prípadoch ľudí, ktorí pre krízu prišli o prácu alebo o bývanie, prekáža približne každému štvrtému divákovi.

Napriek tomu veľká časť ľudí sleduje televíziu viac ako pred krízou: hlavne z dôvodu lepšieho informovania o kríze (28 percent) alebo preto, že im oproti minulosti pribudlo viac voľného času (21 percent).

Oddychuje sa doma a pri počítači

Prieskum potvrdzuje aj sťažnosti šéfov reštaurácií, barov či kaviarni. Ich návštevnosť krízou výrazne klesla. Až 46 percent ľudí v prieskume pripúšťa, že pre krízu chodí menej do barov či reštaurácií. Kríza výrazne zasiahla aj kiná. Až 41 respondentov uviedlo, že navštevuje kino menej ako pred krízou.

Kríza má nepriamo vplyv aj na zdravie. Približne štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala svoje športové aktivity. Obmedzila aj čítanie papierových novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier, naopak zvýšil sa výrazne čas strávený surfovaním po internete.

Pozitívnou správou je, že približne 16 percent oslovených ušetrený čas trávi viac s rodinou a s kamarátmi. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo približne 30 percent respondentov.

O kríze najviac z televízie

Najviac využívaným zdrojom informácií o finančnej kríze je televízia - na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Papierové noviny na informovanie o kríze využíva len deväť percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií sa používa internet, až po ňom televízia.

Prieskum UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11-tisíc respondentov v desiatich európskych krajinách.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Domov

Dobré ráno: Komiksy zničili Hollywood, už sa nič nenatočí

Veľkofilmy o superhrdinoch. Akoby sa už iné veľkofilmy ani nenakrúcali.

Domov

Sedel s mafiánmi, pozná sa s poslancom. Šéfa sekcie Carga minister podržal

Minister Árpád Érsek sa zastal sekčného šéfa Carga Fazekaša, ktorý sedel s mafiánmi. Známa je už aj identita posledného muža z fotografie.

Domov

Slovensko sa môže stať centrom európskeho liekového biznisu

Budovu pre liekovú agentúru u nás vybrali bez verejnej súťaže. Medzirezortná skupina za sídlo určila komplex patriaci J&T Real Estate.

Domov

Viskupiča nahradí v parlamente občianska aktivistka Natália Milanová

Rokovanie v pléne naplánované do konca roka Viskupič ešte absolvuje.