SME

Prieskum: Televízie to s krízou preháňajú

Menej návštev v baroch, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou či surfovaním po internete – aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

Menej návštev v baroch, reštauráciách, únava z pesimistického spravodajstva o kríze, viac času stráveného s rodinou, surfovaním po internete či pri televízii - aj to sú dôsledky hospodárskej krízy, hovorí najnovší prieskum UPC.

BRATISLAVA. Kríza mení zvyklosti ľudí, ich trávenie voľného času, ale aj vzťah k médiám. Mnohých slovenských divákov už unavuje, ale aj otravuje téma finančná kríza v televíznom vysielaní. Približne 40 percent populácie si myslí, že televízie to s finančnou krízou dokonca preháňajú, alebo že záujem televízií o krízu ju ešte zhoršuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti UPC, ktorý sa uskutočnil v desiatich európskych krajinách vrátane Slovenska.

Finančnej krízy máme „po krk"

Vo väčšine krajín, v ktorých sa prieskum konal, sa oslovení vyjadrili, že sú už unavení z neustáleho informovania o finančnej kríze. Na Slovensku, ale aj v Českej republike, Írsku, Belgicku, Holandsku či Poľsku viac ako polovica populácie má tému finančná kríza „po krk."

Vo väčšine ostatných krajín si 40 a viac percent respondentov myslí, že televízie to s krízou preháňajú.

Takmer 22 percent respondentov na Slovensku uviedlo, že pri zmienke o finančnej kríze okamžite prepínajú na iný program. Informovanie o osudoch ľudí, ktorí sa pre krízu dostali na dno, neprekáža dvom tretinám divákov. Informovanie o prípadoch ľudí, ktorí pre krízu prišli o prácu alebo o bývanie, prekáža približne každému štvrtému divákovi.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu veľká časť ľudí sleduje televíziu viac ako pred krízou: hlavne z dôvodu lepšieho informovania o kríze (28 percent) alebo preto, že im oproti minulosti pribudlo viac voľného času (21 percent).

Oddychuje sa doma a pri počítači

Prieskum potvrdzuje aj sťažnosti šéfov reštaurácií, barov či kaviarni. Ich návštevnosť krízou výrazne klesla. Až 46 percent ľudí v prieskume pripúšťa, že pre krízu chodí menej do barov či reštaurácií. Kríza výrazne zasiahla aj kiná. Až 41 respondentov uviedlo, že navštevuje kino menej ako pred krízou.

Kríza má nepriamo vplyv aj na zdravie. Približne štvrtina Slovákov, ale aj Poliakov, Maďarov či Rumunov, zredukovala svoje športové aktivity. Obmedzila aj čítanie papierových novín, sledovanie filmov prostredníctvom DVD či hranie počítačových hier, naopak zvýšil sa výrazne čas strávený surfovaním po internete.

SkryťVypnúť reklamu

Pozitívnou správou je, že približne 16 percent oslovených ušetrený čas trávi viac s rodinou a s kamarátmi. Krízu ako dôvod, pre ktorý bude tohto roku menej dovolenkovať, označilo približne 30 percent respondentov.

O kríze najviac z televízie

Najviac využívaným zdrojom informácií o finančnej kríze je televízia - na prvom mieste ju uviedlo až 45 percent respondentov. Druhým najčastejšie používaným zdrojom je internet, ktorý preferuje až 39 percent populácie. Papierové noviny na informovanie o kríze využíva len deväť percent a rádiá dokonca iba 5 percent oslovených. V Českej republike ako hlavný zdroj informácií sa používa internet, až po ňom televízia.

Prieskum UPC sa uskutočnil v období október až december 2009 na vzorke 11-tisíc respondentov v desiatich európskych krajinách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 213
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 037
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 851
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 893
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 680
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 307
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 129
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Brankár Ľubomír Belko v zápase DAC Dunajská Streda - MŠK Žilina v 10. kole Niké ligy.

Ktorý mladík je mužom číslo jedna?


Gennaro Gattuso počas zápasu 3. predkola Európskej konferenčnej Ružomberok - Hajduk Split

S mužstvom skončil na treťom mieste.


Reuters
Carlo Ancelotti na lavičke Brazílie

Brazília remizovala na pôde Ekvádoru.


TASR
Timo Werner v drese Chelsea

Pozrite si prehľad zaujímavých futbalových prestupov v letnom prestupovom období 2025 na Slovensku aj v zahraničí v piatok 6. júna. Sledujte minútu po minúte.


Sportnet, REUTERS
SkryťZatvoriť reklamu