BRATISLAVA. Sledovanosť tohtoročného Eurosong je výrazne nižšia ako v predchádzajúcom ročníku.
Kým priemer štvrťfinálových kôl v minulom roku bol 23,7 percent, tento rok je to len 15,6 percent. Čo je len niečo nad priemer stanice. Vzhľadom na vynaložené prostriedky televízie to nemožno považovať za úspech. Súťaž bežne poráža finančne menej náročnú ponuku televízie Markíza a JOJ.
Ani výber interpretov cez hlasovanie nie je nijakým obrazom vkusu divákov, hlasuje len mizivé percento divákov. Podľa informácií denníka SME napríklad v prvom kole súťaže neprišlo spolu ani desať tisíc hlasov.
Väčší záujem prejavili diváci zatiaľ len o nedeľné prvé národné semifinále, ktoré si pozrelo približne 390 tisíc divákov. Minuloročné prvé národné kolo však malo takmer 600 tisíc divákov.
Eurosong je programom, ktorý vedenie prezentuje s veľkou hrdosťou. V programových materiáloch o ňom píše ako o „najvýznamnejšom projekte oblasti hudby."
„Opätovný návrat k tomuto medzinárodnému projektu, výrazná podpora domácej hudobnej tvorby a jej prezentácia v európskom teritóriu patrí k najvýznamnejším krokom k posilneniu verejnoprávneho charakteru Jednotky," píše vedenie v programovom koncepte.
239 prihlásených skladieb je podľa vedenia „dôkazom akceptácie autorskej súťaže a potvrdzuje ambíciu našich tvorcov presadiť sa aj v náročnej medzinárodnej konkurencii."
Zdroj: PMT/TNS
Rtg% - Rating - podiel divákov zo všetkých obyvateľov Slovenska, ktorí sledovali program
Shr% - Share stanice - podiel počtu divákov sledujúcich program z celkového počtu divákov, ktorí sledujú televíziu na všetkých sledovaných staniciach v danom čase

Beata
Balogová
