Jazda vlakom z Bratislavy do Košíc sa pre obnovu trate predĺži

Jazda vlakom na hlavnom ťahu medzi Bratislavou a Žilinou sa od marca predĺži. Dôvodom je chystaná rekonštrukcia úseku medzi Novým Mestom nad Váhom a Púchovom, ktorú využíva aj väčšina rýchlikov smerujúcich na východ krajiny.

BRATISLAVA. ČTK o tom dnes informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Miloš Čikovský.

Cesta vlakom z Bratislavy do Košíc v InterCity vlakoch sa od 7. marca natiahne o 12 až 19 minút, potrvá tak viac ako päť hodín. O necelú štvrťhodinu na zhruba šesť hodín sa na tejto trati predĺži cestovanie v rýchlikoch. Počas modernizácie jedného z najvyťaženejších železničných koridorov totiž budú vlaky na viacerých úsekoch jazdiť len po jednej koľaji.

Pre rekonštrukciu niektoré osobné vlaky nebudú premávať. "Nižšia priepustnosť trate počas výluk je dôvodom nahradenia časti osobných vlakov autobusovou dopravou, ktorú bude zabezpečovať a koordinovať ZSSK," uviedol Čikovský.

Železnice začali s modernizáciou tratí v roku 1999, výsledkom by malo byť zrýchlenie dopravy. Na väčšine úsekov môžu v súčasnosti vlaky premávať maximálnou rýchlosťou 120 kilometrov za hodinu, výnimočne 140 kilometrov za hodinu. Na rekonštruovaných úsekoch môžu jazdiť rýchlejšie. Do polovice februára sa na modernizáciu minulo viac ako 650 miliónov eur, časť nákladov prefinancovala Európska únia.

Ako SMER-SD plní sľub zabezpečiť dostupnejšie a kvalitnejšie verejné cestovanie na železnici, bez zvyšovania cestovného

Čo sľúbili: SMER - sociálna demokracia považuje za potrebné dosiahnuť v spolupráci so samosprávou dostupnejšie a kvalitnejšie služby cestujúcej verejnosti bez zvyšovania základného cestovného počas celého volebného obdobia 2006 - 2010 a udržať, resp. rozšíriť rozsah zliav cestovného a tým vytvoriť z osobnej železničnej dopravy lacnejšiu, atraktívnu alternatívu individuálnej dopravy.

Zdroj: Volebný program SMER-u, december 2005


Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia neutrálne. Zvýšiť kvalitu a dostupnosť verejného cestovania je správny cieľ. Sľubovať ale zmrazenie cestovného na štyri roky dopredu je populizmus, lebo v prípade rastúcich cien vstupných nákladov (nafta, mzdy, atď.) by to paradoxne viedlo k zhoršeniu kvality aj dostupnosti cestovania, resp. k rastúcim dlhom železníc.

Aká je realita? Sľub je prevažne nesplnený. Ceny v osobnej železničnej doprave rástli minimálne, využívanie železnice pri cestovaní však stagnuje. Oproti roku 2005 v ďalších rokoch cestovalo železnicou menej ľudí. Žiadne špeciálne zľavy na dopravu neboli novou vládou zavedené.

Zdroj: INEKO

Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 904
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 155
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 016
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 532
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 621
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 313
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 277
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 060
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 022
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 925

Hlavné správy zo Sme.sk

BRATISLAVA

Predvolebná diskusia SME: O Bratislave diskutujú Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý

Diskusia SME Naživo s kandidátmi na bratislavského župana.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Domov

Slovenskí občania nebudú podľa Fica po brexite poškodení

Fico zdôraznil, že britská vláda bude strážiť záujmy Slovákov v Británii.

Domov

Aktivisti vyzývajú Kisku, aby nepodpísal novelu o ÚPN

Aktivisti z iniciatívy Pamätaj tvrdia, že poslanci nevypočuli hlas mladých.

Domov

Posledný vládny Tupolev vzlietne naposledy. Do múzea v Košiciach

Lietadlo TU-154M OM BYO vyrobené v roku 1989 je posledným svojho druhu v Európe.

Domov

Nový šéf TASR predstavil svoje plány. Mieri do regiónov a bližšie k obciam

Puchala predstavil výsledky činnosti, ktoré agentúra dosiahla ešte pod vedením Rezníka.