SME

Hitom predvolebnej kampane je Facebook

Strany lákajú voličov cez internet. Hľadajú si kamarátov a púšťajú na sieť videá.

BRATISLAVA. Facebook, Twitter a Youtube. Hitom tohtoročnej kampane pred voľbami do Národnej rady a novinkou oproti tej spred štyroch rokov sú sociálne siete na internete. Strany chcú staviť na reportáže, blogy a videá.
Internetovú televíziu spustili Smer a SNS, videoblogy majú viaceré strany.

Nielen stranícki lídri majú svoj profil na Facebooku a hľadajú si tam priateľov. SaS Richarda Sulíka potvrdzuje, že oslovuje mladých, na Facebooku má už 25­tisíc fanúšikov, hovorí podpredseda strany Juraj Miškov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SDKÚ hľadá voličov aj na sieti Flickr, SMK ešte tento mesiac spúšťa na stránke nový blog. O svojich plánoch mlčí len HZDS, nepovedalo ani to, ako sa vyrovná s internetom.

Klobása a pivo nekončia

Zároveň sa strany odmietajú vzdať klasiky – všetky zdôrazňujú potrebu stretávať sa s voličmi osobne. Klasické politické mítingy s občerstvením teda nevymiznú.

O ďalšich formách kampane nechce okrem HZDS hovoriť ani SDKÚ, vraj z taktických dôvodov. Je však isté, že Slovensko opäť zaplavia bilbordy, televízne a rozhlasové šoty a plagáty – podľa finančnej sily strán. Smer si na kampaň požičiava milión eur, na čo konkrétne ich použije, však strana nepovie.

„SDKÚ si zobrala na kampaň úver vo výške 1,3 milióna eur zo slovenskej banky. Prípadné ďalšie výdavky zvážime,“ povedal hovorca strany Martin Maťko.
Pôžičku vo výške 300-tisíc eur si plánuje zobrať SMK, rovnakú sumu chce v predvolebnom boji minúť SaS. Peniaze vraj vyzbierala v rámci členského, pomohli aj dary. Most chce minúť až 650­tisíc eur vyzbieraných od darcov a z úveru.

SkryťVypnúť reklamu

SNS vo vlastnej réžii

„O volebnej kampani a jej rozsahu sa stále rokuje. Robíme si ju vo vlastnej réžii,“ povedal hovorca SNS Peter Paluš s tým, že najviac zrejme zaplatia za bilbordy. Šéf poslaneckého klubu strany Rafael Rafaj prednedávnom tvrdil, že na kampaň neminú viac ako 400-tisíc eur.

KDH ešte presnejší odhad výdavkov nemá, všetko vraj bude závisieť od výšky úveru, o ktorom stále rokuje. Kampaň má v pláne naplno rozbehnúť mesiac pred parlamentnými voľbami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 094
  2. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 5 049
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 001
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 531
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 953
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 602
  7. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 341
  8. Plátené tašky a opakované použitie 3 275
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu