SME

Paliho Kapurková zvolala brífing. Na otázky neodpovedala

Za politickou stranou, ktorá má navodzovať dojem recesie, zrejme stojí akcia človeka z reklamy.

Jediný kandidát strany Paliho Kapurková Pavol Vass (vľavo) a reklamný odborník Igor Brossmann prilákali pred parlament novinárov, hoci ešte pred týždňom o strane takmer nik netušil.Jediný kandidát strany Paliho Kapurková Pavol Vass (vľavo) a reklamný odborník Igor Brossmann prilákali pred parlament novinárov, hoci ešte pred týždňom o strane takmer nik netušil. (Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Za politickou stranou, ktorá má navodzovať dojem recesie, zrejme stojí reklamná akcia.

BRATISLAVA. Recesistická strana s jediným členom a zvláštnym názvom narobila dnes rozruch. „Mimoriadny brífing" Paliho Kapurkovej, veselej politickej strany, vysielala spred budovy Národnej rady televízia TA3 v priamom prenose, novinári sa tlačili ako na tlačovkách bežných politických strán. To všetko pre extravagantne pôsobiaceho rušňovodiča z Humenného Paliho Vassa a jeho troch „sympatizantov".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Sľubujem, že ak Paliho Kapurková, veselá politická strana, získa v najbližších parlametných voľbách dostatočnú podporu, všetky kreslá našej strany v slovenskom parlamente ostanú prázdne, aj moje," prečítal Vass.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležití sú sympatizanti

To bolo všetko, čo muž s veľkou bradou prezradil, hlavné slovo patrilo jeho sympatizantom. Tí prečítali vyhlásenie a odkráčali spred parlamentu, na otázky odpovedať nechceli. „Ďalšia tlačová konferencia bude v utorok," oznámili.

To, kto sú ľudia v pozadí železničiara Vassa, môže byť aj kľúčom k pochopeniu, o čo recesisticky pôsobiacej strane môže v nasledujúcich týždňoch ísť. Hlavné slovo totiž patrilo potmehúdsky sa usmievajúcemu Igorovi Brossmannovi, ktorý má bohaté skúsenosti z prostredia reklamy.

Reklama na alkohol?

Práve on požiadal o registráciu ochranných známok Paliho Kapurková a Paliho Kapurková, veselá politická strana. Značka Paliho Kapurková je zaregistrovaná na tovary ako „pivo, nealkoholické nápoje, destiláty, liehoviny, likéry, pálenky, vína a sekty, alkoholické koktaily a alkoholické extrakty".

SkryťVypnúť reklamu

Môže teda ísť o účelovú stranu, ktorá sa stane len prostriedkom na zviditeľnenie značky a produktov.
Medzi troch „sympatizantov" patrí aj Miroslav Švec - šéf agentúry Dicio. Tá robí prieskumy verejnej mienky aj prieskumy preferencií politických strán.

„Vymyslieť najprv nejakú značku, urobiť jej imidž a potom prilepiť na nejaký produkt, to sa zvykne robiť. Ale ísť na to cez politiku sa mi zdá scestné," hovorí marketingový konzultant Marian Timoracký. Nemyslí si ani, že takáto stratégia reklamnej kampane môže byť účinná.

Desaťtisíc podpisov potrebných na zaregistrovanie strany podľa zistení SME nezbierali len prívrženci tohto združenia, ale aj platení „zberači". Strana tiež dokázala zaplatiť 16 596 eur ako kauciu, aby mohla kandidovať.
„Váš hlas bude platný, lebo sme reálnou politickou stranou," hovoril Brossmann, ktorý Kapurkovú predstavoval ako šancu pre ľudí znechutených z politiky.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázky o registrácii značky na alkohol neodpovedal. Mimoriadny brífing zvolali krátko po tom, ako sa SME pokúsilo kontaktovať Brossmanna na jeho pracovisku.

Vass ešte pred verejným vystúpením pre SME povedal, že sú skutočnou stranou a Brossmanna už dlho pozná.

Známy marketér

Brossmann je bývalý šéf jednej z najväčších reklamných agentúr Wiktor Leo Burnett. Teraz vlastní firmu Brossmann Consulting, ktorá sa špecializuje na „alternatívny marketing". Ide zároveň o spoluzakladateľa systému podpory rodín onkologických pacientov Dobrý anjel, čo je jeden z najúspešnejších charitatívnych projektov na Slovensku.

Slovensko už raz zaujal silnou reklamnou kampaňou proti týraniu žien, keď použil neexistujúcu postavu Fera Tarabu.

„Prečo Kapurková?," položil si Brosmann otázku a po chvíli z papiera prečítal: „Kapurková je symbolom posledného a zdvorilého uctenia si návštevy pred odchodom. Niektorí tomu hovoria tiež „Ďakujeme, už odíďte".

SkryťVypnúť reklamu

Virtuálna strana? Stáva sa

Bežnejšie ako reklamné bývajú recesistické politické strany.

BRATISLAVA. Politická strana, ktorá vznikne, aby zviditeľnila produkt, nie je nič výnimočné. V Česku pred voľbami v roku 2006 založili stranu Helax-Ostrava se baví, ktorá vznikla okolo rádia Helax. Upútali bláznivými nápadmi. Navrhovali zabrániť šikanovaniu v škôlkach znížením trestnej zodpovednosti na tri roky, nákup piva, rumu a vlašského šalátu na splátky a presadzovali obsadenie Maroka, aby mali v Česku dosť hašiša. Do volieb napokon nešli, cieľ spropagovať rádio bol splnený.

V Izraeli bez úspechu kandidovala strana Pikanti, propagovala výrobcu potravín.

Recesistické strany sú vo svete bežné. Kanadská Strana nosorožca v roku 1980 dostala vo voľbách 110­tisíc hlasov a v roku 1988 mala až 33­-tisíc členov. V Nemecku zaregistrovali punkovú Anarchistickú pogo stranu, vo Švédsku kandidovala Strana káčera Donalda.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku a v Česku je skôr obvyklé, že sa názvy strán spájajú s konzumáciou alkoholu. Strana priateľov vína sa u nás nedávno rozplynula tým, že značku uvoľnila extrémistom okolo Mariána Kotlebu, a tí sa vďaka tomu zaregistrovali ako politická strana.

Miroslav Kern

Fotka - Beata Balogová
Beata
Balogová
Šéfredaktorka
Podpis - Beata Balogová
Tento článok sme nezamkli, ale potrebujeme vašu podporu. Niektoré články nechávame odomknuté, aby mali úplne všetci prístup k dôležitým informáciám. Prinášať ich môžeme aj vďaka našim predplatiteľom.
Vyskúšať predplatné
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 458
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 104
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 671
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 024
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 136
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 738
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 557
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Na snímke fanúšikovia Spartaka počas odvety semifinále Slovenského pohára FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava.

Vo finále pohára sa stretnú MFK Ružomberok a FC Spartak Trnava.


Slovenskí hokejisti v príprave na MS v hokeji 2025.

Prečítajte si odpovede na časté otázky o MS v hokeji 2025, ktoré hostí švédsky Štokholm a dánsky Herning.


Matej Balciar.

Matej Balciar oblieka dres 1.FC Slovácko.


Fínsky hokejista Valtteri Filppula.

Fínsky center odohral v NHL viac ako 1000 zápasov, reprezentáciu doviedol k zlatu na MS aj ZOH.


SkryťZatvoriť reklamu