SME

Prieskum: Voliči SNS niekedy viac veria Smeru

Voliči Slovenskej národnej strany síce vo voľbách odovzdávajú hlas národniarom, no pri riešení niektorých vážnych problémov viac veria Smeru.

BRATISLAVA. Voliči Slovenskej národnej strany (SNS) síce vo voľbách odovzdávajú hlas národniarom, no pri riešení niektorých vážnych problémov viac veria Smeru-SD. Vyplýva to z prieskumu názorov na aktuálne spoločenské a politické otázky, ktorý pre Inštitút pre verejné otázky (IVO) realizovala agentúra Focus od 2. do 9. februára na reprezentatívnej vzorke 1301 ľudí starších ako 18 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Časť kompetentnosti voliči SNS prenášajú na Smer, ktorý vidia v mnohých politikách ako kompetentnejšiu stranu. Potom sa môžeme pýtať, čo je dôvodom, prečo volia SNS. Zrejme to nie je schopnosť tej strany riešiť závažné problémy," konštatovala Oľga Gyárfášová z IVO v súvislosti s výsledkami prieskumu. Naopak, voliči KDH podľa nej vnímajú svoju stranu ako "veľmi schopnú a pripravenú problémy riešiť". Dodala, že kompetentnosť je tiež istým základom dôveryhodnosti k danej politickej strane.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumu by napríklad lepšiu životnú úroveň, ochranu životného prostredia, rozvoj školstva a vzdelávania či zlepšenie zdravotníctva vedela na Slovensku dosiahnuť najlepšie strana Smer-SD. "Imidž kompetentnosti tejto strany je pomerne značný. Je to dané aj tým, že je to strana, za ktorou stojí pomerne veľký elektorát," vysvetlila Gyárfášová.

Dodala, že pokiaľ však ide o oblasti ako boj s korupciou, výkonnosť súdnictva či zabezpečenie vymožiteľnosti práva, podľa verejnej mienky tieto problémy nie je schopná riešiť žiadna strana. "Akoby tu bola istá bezradnosť politických strán," poznamenala.

Výsledky prieskumu tiež ukazujú, že Smer-SD je pre verejnosť nielen najkompetentnejšou, ale zároveň aj najdôveryhodnejšou stranou. V postojoch ku všetkým ostatným politickým subjektom prevažuje u ľudí nedôvera. Najväčší odstup pociťujú Slováci voči SMK.

SkryťVypnúť reklamu

Hlboká priepasť nedôvery je podľa prieskumu aj medzi priaznivcami strán vládnej koalície a opozície. Odstup prívržencov opozičných strán od Smeru-SD sa navyše za štyri roky vládnutia súčasnej garnitúry zväčšil. Na druhej strane sympatizanti menších koaličných strán sa výraznejšie "primkli" k strane Roberta Fica.

Strana SMER - sociálna demokracia

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 525
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 187
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 843
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 981
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 716
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 791
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 484
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu