BRATISLAVA. Tajný predvolebný plán britského premiéra Gordona Browna je odhalený! Čaj na vašej pohovke a vo vašej obývačke, hlásal pred viac ako týždňom článok britského denníka Guardian.
Všimol si to aj predvolebný tím podpredsedu KDH Daniela Lipšica a vymyslel rovnaký projekt s názvom Lipšic v obývačke.
Svojich sympatizantov na Facebooku vyzvali, aby pozvali Lipšica k sebe domov a on už budúci týždeň začne jednotlivé obývačky navštevovať. Podmienkou je, aby pozývajúci zavolal aj aspoň päť ďalších svojich známych, najlepšie mienkotvorných ľudí v danej obci, aby dobrú zvesť o Lipšicovi šírili ďalej.
„Je to vítaná spätná väzba, ktorú nezískam ani v médiách, ani na mítingoch," hovorí politik s tým, že nejde len o to presvedčiť čo najviac ľudí, ale poznatky zo stretnutí využiť neskôr pri vytváraní rôznych návrhov.
Obývačka nie je nebezpečnejšia ako ulica, mám meter deväťdesiat, nemám pocit ohrozenia.
Daniel Lipšic,
podpredseda KDH
Stretnutie odhaduje na pol hodinu, za deň chce stihnúť dve alebo tri. So sebou chce vždy zobrať aj nové tváre KDH Radoslava Procházku alebo Janu Žitňanskú. Viac plánujú počúvať ako rozprávať. Ohlas má veľký, na mail mu už prišlo veľa pozvaní.
Ochranku so sebou brať Lipšic neplánuje, nemyslí si, že by mu mohol niekto v obývačke ublížiť. Vždy bude známe, kde je, jeho program bude poznať veľa ľudí. „Obývačka nie je nebezpečnejšia ako ulica, mám meter deväťdesiat, nemám pocit ohrozenia," dodal Lipšic.
Sociológ Ivan Dianiška vidí riziko stretnutí v tom, že Lipšica pozvú len už presvedčení kádeháci a nemusí získať nové hlasy. Osobný kontakt s voličom je však podľa Dianišku veľmi dôležitý a politik tak môže presvedčiť veľa ľudí. „Platí to u politikov s charizmou," dodal sociológ
Door to door
Trochu inú formu kampane zvolí SMK. V malom si ju už vyskúšali pred voľbami do europarlamentu, teraz to budú robiť masovo - zvoniť ľuďom pri dverách. Forma „door to door", od dverí k dverám je využívaná hlavne v zahraničí.
„Nebude to v obývačke, nám stačí, keď si sadneme aj v kuchyni, predsieni alebo aj vonku, hlavne, aby sme mali osobný kontakt," povedal Gyula Bárdos z SMK.
„Nápad s obývačkou je dobrý a vtipný, keby bol môj, tak by som ho spravil," chváli konkurenta predseda SaS Richard Sulík.
U voliča zvoniť nebude, plánuje však navštíviť aspoň dvesto zamestnávateľov, ktorí reagovali na jeho list. Ponúkol im svoje predvolebné koliesko z výkresu, na ktorom sú graficky znázornené výhody odvodového bonusu. Kolečko im osobne donesie a oni ho potom rozdajú svojim zamestnancom.
„Na koliesku ľudia uvidia, o koľko stúpne čistý príjem ich rodiny po zavedení odvodového bonusu," hovorí Sulík o tom, aký to bude mať efekt. Okrem toho plánujú „road show" po Slovensku s veľkým kamiónom.
Väčšina zostane pri starom
SDKÚ k ľuďom chodiť nebude, aj keď volebná líderka strany Iveta Radičová hovorí, že pozvaní dostala veľmi veľa. Radičová hovorí, že by nevedela zvoliť kľúč, podľa ktorého ľudí navštevovať a nemá šancu to stíhať. Spoľahne sa na mítingy a akcie s väčším počtom ľudí. Kampaň bude viesť od rána do večera každý deň, bližšie ju SDKÚ predstaví dnes.
Smer podľa hovorkyne nebude teraz poskytovať žiadne informácie o ich kampani, SNS na otázky SME neodpovedala.
HZDS podľa hovorkyne zostane pri štandardnej forme kampane „politické mítingy, stretnutia s ľuďmi".
Nič špeciálne zatiaľ nechystá ani Most-Híd. K ľuďom sa chcú dostať cez letáky v ich poštových schránkach.

Beata
Balogová
