SME

Šefčovič chce silnejšie ministerstvo zahraničných vecí

Návrh na posilnenie úlohy slovenského ministerstva zahraničných vecí v oblasti koordinácie a tvorby európskej politiky a legislatívy dnes prezentoval slovenský eurokomisár Maroš Šefčovič.

BRATISLAVA. Rezort diplomacie by sa tak podľa neho mohol v budúcnosti transformovať na ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí.

"Bol by to trend, ktorý by jednak odrážal nové postavenie, ktoré SR v rámci EÚ má, a dodalo by to aj nový vnútropolitický rozmer tomuto ministerstvu." Šefčovič to uviedol na Výročnej konferencii zahraničnej politiky SR, ktorá sa dnes konala v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podpredseda Európskej komisie zodpovedný za administratívu a medziinštitucionálne vzťahy pripomenul, že rezort diplomacie už pôsobí ako koordinátor pre prípravu inštrukcií pre slovenských zástupcov v rámci únie.

SkryťVypnúť reklamu

Pre čo najlepšie využitie potenciálu, ktorý členstvo SR v EÚ poskytuje, sa Šefčovič vyslovil aj za hĺbkový "audit" tohto členstva. Konštatoval pritom, že v rámci EÚ funguje veľmi veľa programov a rozpočet Európskej komisie je rozdelený na mnoho sekcií.

"Myslím si, že je potrebné, aby jednotlivé ministerstvá veľmi pozorne vyhodnotili, ako sa na týchto jednotlivých programoch zúčastňujeme, či nám vyhovujú, a ak nie, aké sú dôvody a ako môžme tento potenciál využívať lepšie," uviedol bývalý veľvyslanec SR pri EÚ. Vyjadril presvedčenie, že v mnohých programoch by Slovensko mohlo byť aktívnejšie, prípadne, že niektoré programy sú zastarané a je treba žiadať ich zmenu.

Eurokomisár tiež navrhol otvorenie slovenskej kancelárie pre vedu a výskum v Bruseli po vzore iných krajín vrátane Českej republiky. Okrem iného by to pomohlo slovenským subjektom pri budúcom využívaní európskych financií na podporu vedy a výskumu.

Európska únia

Súvisiace témy: Maroš Šefčovič
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 496
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 173
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 786
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 992
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 529
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 772
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 505
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Na snímke fanúšikovia Spartaka počas odvety semifinále Slovenského pohára FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava.

Vo finále pohára sa stretnú MFK Ružomberok a FC Spartak Trnava.


Adrian Mannarino

Kedysi bol svetovou sedemnástkou.


SITA
Slovenskí hokejisti v príprave na MS v hokeji 2025.

Prečítajte si odpovede na časté otázky o MS v hokeji 2025, ktoré hostí švédsky Štokholm a dánsky Herning.


Matej Balciar.

Matej Balciar oblieka dres 1.FC Slovácko.


SkryťZatvoriť reklamu