Dôvodom zásadného neriešenia stavu v uliciach Bratislavy je to, že parkoviská v historickom centre spravujú dve inštitúcie. Mestská časť Bratislava - Staré Mesto má podpísanú zmluvu s Bratislavskou parkovacou službou (BPS) a časť parkovacích plôch uprostred mesta má na starosti magistrát.
Táto svojrázna dvojkoľajnosť prevádzky parkovísk spôsobuje, že za riešenie najvýraznejších problémov v statickej doprave Bratislavy nikto nezodpovedá.
Navyše odťahovacia služba je ďalším boľavým miestom, ktoré strpčuje život najmä cezpoľným vodičom, ktorí svoje vozidlo odstavia na určitý čas v meste. Pracovníci miestnej odťahovacej služby si na luxusné terénne vozidlá, ktoré pravidelne a často priam provokačne parkujú na chodníku, mnohokrát netrúfnu. Avšak vozidlá návštevníkov, ktorí Bratislavou neraz iba prechádzajú a miestne pomery v statickej doprave nepoznajú, odťahujú.
"Parkovanie v centre Bratislavy je problém, ktorý by odstránili veľkokapacitné podzemné garáže v historickom jadre mesta. Stáli by však milióny, ktoré nám teraz chýbajú," uviedol primátor Bratislavy Jozef Moravčík.
"Žiaľ, moje predstavy o riešení tohto javu sa nepodarilo presadiť, lebo nedošlo k dohode medzi Starým Mestom a magistrátom," pokračoval Moravčík a na vysvetlenie doložil: "Chcel som zaviesť jednotný mestský parkovací systém, ktorý by bol záväzný pre všetkých, ktorí využívajú pozemné komunikácie v historickom centre Bratislavy. Ale nepochodil som."