Bratislava 8. mája (TASR) - Umožniť účasť súkromným elektronickým médiám v predvolebnej kampani chcú dosiahnuť zmenou príslušného zákona poslanci parlamentu Alexander Slafkovský, Jozef Kužma a Ján Budaj.
Vysielatelia na základe udelenej licencie by mali povinnosť vyčleniť na kampaň každej kandidujúcej strane maximálne 56 minút vysielacieho času, pričom denná kvóta by nesmela prekročiť 2 minúty.
Náklady za kampaň v súkromných médiách by hradili kandidujúce strany a hnutia za rovnakých cenových a platobných podmienok pre všetkých. Ich spoty by nesmeli byť vysielané v blokoch reklamy a kandidujúce strany by mali zakázané využívať rozhlasovú a televíznu reklamu na kampaň.
Podľa dikcie právnej normy sa za kampaň nebude považovať vysielanie spravodajských a publicistických relácií pred jej oficiálnym začiatkom. Všetky médiá musia zaručiť ich vyváženosť a nestrannosť. Každý politický subjekt bude mať právo ohradiť sa proti skresľujúcim informáciám vo vysielaní aj počas kampane. Predvolebná kampaň sa skončí 48 hodín pred začiatkom volieb.
Poslanci NR SR zasiahli vo svojej legislatívnej iniciatíve aj do oblasti rozdeľovania mandátov politickým subjektom. Určujú, že na uprázdnený mandát nastúpi náhradník podľa poradia na kandidačnej listine, prednostne s vyšším počtom preferenčných hlasov.