BRATISLAVA. Róma Lukáča Barta na bilborde SNS možno už v najbližších dňoch vystrieda nálepka Cenzurované.
SNS o tom rokuje s bilbordovými spoločnosťami, ktoré plagát s fotografiou Róma a s nápisom „Aby sme nekŕmili tých, čo nechcú pracovať" dali na svoje plochy.
Zaujali, udržujú pozornosť
Doteraz jedinou spoločnosťou, ktorá prelepila bilbordy pre rasistický motív, je firma euroAWK. „Posledný variant, ktorý nám minulý piatok dali zástupcovia SNS, je, že cez Róma na bilborde sa nalepí prelepka s nápisom Cenzurované. Záväznú objednávku sme však ešte nedostali," hovorí obchodno-výrobný riaditeľ spoločnosti Arton Ladislav Kotrč. Nemali by s tým vraj žiadny problém.
O tom, že SNS plánuje zmeniť vizuál rasistického bilbordu, má informáciu aj šéf bilbordovej spoločnosti Nubium Ladislav Strašil. Ako budú nové bilbordy vyzerať, nevie. „Nové plagáty sa navrhujú a mali by ich v týchto dňoch dodať," hovorí Strašil. O ďalšom postupe s SNS rokuje aj euroAWK.
Majitelia plôch sa zodpovednosti nezbavia
S bilbordom, ktorý už prešetruje aj Generálna prokuratúra, môžu mať problémy aj bilbordové spoločnosti. Nie všetky si to však pripúšťajú.
„Vždy s klientom podpisujeme doložku o tom, že za obsah bilbordu zodpovedá sám. My len prenajímame priestor, klient nesie plnú zodpovednosť," hovorí Kotrč.
„Aj my máme v zmluve takéto body, ale 70 percent právnikov nám hovorí, že to nás neochráni. Pokutu by sme dostali my, len by sme ju mohli posunúť ďalej," hovorí naopak Strašil. Pravidlá politickej reklamy sa od tej bežnej líšia, politická reklama ani nespadá pod kódex, na ktorého základe rozhoduje Rada pre reklamu.

Beata
Balogová
