BRATISLAVA.
Pre TASR to uviedol predseda združenia Jozef Dupkala v reakcii na vyhlásenie konateľky spoločnosti RK Expo Ildikó Rozsaovej, ktorá vlastní práva na logo. Rozsaová informovala 17. mája TASR, že logotyp medzinárodného veľtrhu potrieb pre dieťa a rodinu Expo dieťa a rodina použili bez povolenia jeho vlastníkov účastníci sobotného (15.5.) Pochodu za ochranu rodiny a zvrchovanosť výchovy detí proti akcii Dúhový pride Bratislava 2010.
Dupkala dodal, že združenie zatiaľ nemá svoje vlastné logo, čo vytvorilo tiež potenciálny priestor pre nedorozumenie. Konštatoval, že logo nebolo v žiadnom prípade použité vedome, ako sa domnieva konateľka firmy.
Rozsaová 17. mája zdôraznila, že firma nebola partnerom pri sobotnom podujatí, dištancuje sa od neho a podnikne kroky na ochranu svojich práv. Logotyp bol na transparentoch, mávadlách a letákoch počas protestu Združenia pre ochranu rodiny. Dupkala ďalej vysvetlil, že účastníci pochodu si z vlastnej iniciatívy vyrobili mávadlá s týmto logom, pretože je na internete dostupné. Medzi nimi boli nielen priaznivci združenia, ale aj fyzické osoby, zástupcovia iných cirkví, spoločenstiev a inštitúcii.
"Autorská konotácia s vašou organizáciou nám ako organizátorom nebola známa, dokonca sme boli s vaším logom bezprostredne konfrontovaní až po vašej sťažnosti," uvádza Dupkala okrem iného v odpovedi konateľke spoločnosti RK Expo.