SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Strany za televíznu reklamu zaplatia od stoviek do 3000 eur

Predvolebná kampaň sa od soboty presunie z ulíc a bilbordov aj do televízií. Priestor na politickú reklamu ponúkajú všetky celoplošné televízie, rôzne sú však podmienky či ceny, ktoré siahajú po 2950 eur.

BRATISLAVA. Aj prostredníctvom videoklipov budú môcť politici bojovať o voliča až do poslednej chvíle, keďže pri parlamentných voľbách už po druhý raz neplatí predvolebné moratórium.

Politici zrejme budú musieť najhlbšie siahnuť do vrecka, ak sa budú chcieť prezentovať vo vysielaní najsledovanejšej televízie Markíza. Za jeden 30-sekundový spot podľa hovorkyne televízie Oľgy Dúbravskej zaplatia 2950 eur. Cena je jednotná, strany si nebudú môcť vybrať, či ich reklamu odvysielajú ráno, popoludní, alebo v hlavnom vysielacom čase. "Poradie jednotlivých kandidátov bude vyžrebované pod dohľadom notára," uvádza sa v ponukovom liste televízie.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Verejnoprávna Slovenská televízia naopak zostavila cenník podľa toho, aká je jej sledovanosť v danom časovom úseku. "Cena sa pohybuje od 720 do 2500 eur na STV 1 a na STV 2 od 450 eur," napísal ČTK obchodný riaditeľ STV Robert Slezák.

Zvyšné televízie ceny nechceli zverejniť. "Na politickú reklamu je podľa platnej legislatívy pripravený špeciálny cenník a špeciálne brejky, ktoré zabezpečujú objektivitu pri prerozdeľovaní reklamného priestoru," uviedol obchodný riaditeľ TV JOJ Martin Heržo. "Každá politická strana môže nakúpiť rovnakú štruktúru reklamných brejkov podľa svojich finančných možností," dodal. Televízia TA3 zase cenník odmietla poskytnúť s tým, že ide o obchodné tajomstvo.

"Veľké strany, ktoré majú šancu dostať sa do parlamentu, tie to budú schopné zaplatiť. A tie menšie strany, tam môžu byť nejaké problémy a možnože si neobjednajú žiadny priestor," komentoval zverejnené ceny predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj keď ani pred voľbami v roku 2006 všetky televízie nezverejnili svoje cenníky, televízny priestor zrejme zlacnel. STV totiž vtedy ponúkala odvysielanie politickej reklamy za v prepočte od 664 eur do 3319 eur. Podľa analýzy agentúry TNS strany vtedy do politickej reklamy investovali 65 miliónov Sk (podľa konverzného kurzu 2,15 milióna eur).

Oficiálny začiatok predvolebnej kampane je síce v sobotu, jednotlivé strany však už na seba voličov upozorňujú niekoľko mesiacov. Ich kampaň však zatiaľ analytici i politológovia hodnotia ako nudnú. Napríklad vládny Smer-SD zvolil nápaditejšiu reklamu v čase, keď sa ešte len snažil dostať k moci. V roku 2002 súčasný premiér Robert Fico ako "majster poriadok" sľuboval, že "vyperie" škvrny, ktoré mali podobu jeho súčasného koaličného partnera Vladimíra Mečiara (ĽS-HZDS) a lídra bývalej vlády Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS).

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu, že sa oficiálna kampaň ešte nezačala, licenčná rada už dostala podnet súvisiaci s voľbami. Kandidujúci politici sa totiž prezentovali v diskusných reláciách. Nové strany Most-Híd a SaS sa však sťažovali, že ich zástupcovia nemohli vystúpiť v relácii STV O 5 minút 12.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 410
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 619
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 781
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 276
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 039
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 445
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 410
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 171
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Únia miest podporila prezidentku: Za súčasných podmienok je testovanie logistické riziko

Vláda by mala ešte prehodnotiť realizáciu plošného testovania.

Prezident Únie miest Slovenska Richard Rybníček.

Fico vyzval prezidentku, aby zastavila celoplošné testovanie

Prítomnosť vojakov na odberných miestach bude podľa neho v rozpore s ústavou.

Poslanec NR SR za stranu SMER-SD Robert Fico.

Ministerstvá zatiaľ nevedia vyčísliť, koľko bude plošné testovanie stáť

Výdavky na akciu budú vediť vyčísliť až po jej ukončení.

Zdravotník na odbernom mieste na nový koronavírus v areáli Nemocnice sv. Michala v Bratislave.

Dobre mienené rady môžu byť kontraproduktívne, reaguje na prezidentku Sulík

V tejto chvíli musia podľa Sulíka všetci ťahať za jeden koniec povrazu.

Minister hospodárstva a prvý podpredseda vlády pre ekonomiku Richard Sulík (SAS) prichádza na rokovanie vlády v Bratislave 14. októbra 2020.