Strany za televíznu reklamu zaplatia od stoviek do 3000 eur

Predvolebná kampaň sa od soboty presunie z ulíc a bilbordov aj do televízií. Priestor na politickú reklamu ponúkajú všetky celoplošné televízie, rôzne sú však podmienky či ceny, ktoré siahajú po 2950 eur.

BRATISLAVA. Aj prostredníctvom videoklipov budú môcť politici bojovať o voliča až do poslednej chvíle, keďže pri parlamentných voľbách už po druhý raz neplatí predvolebné moratórium.

Politici zrejme budú musieť najhlbšie siahnuť do vrecka, ak sa budú chcieť prezentovať vo vysielaní najsledovanejšej televízie Markíza. Za jeden 30-sekundový spot podľa hovorkyne televízie Oľgy Dúbravskej zaplatia 2950 eur. Cena je jednotná, strany si nebudú môcť vybrať, či ich reklamu odvysielajú ráno, popoludní, alebo v hlavnom vysielacom čase. "Poradie jednotlivých kandidátov bude vyžrebované pod dohľadom notára," uvádza sa v ponukovom liste televízie.

Verejnoprávna Slovenská televízia naopak zostavila cenník podľa toho, aká je jej sledovanosť v danom časovom úseku. "Cena sa pohybuje od 720 do 2500 eur na STV 1 a na STV 2 od 450 eur," napísal ČTK obchodný riaditeľ STV Robert Slezák.

Zvyšné televízie ceny nechceli zverejniť. "Na politickú reklamu je podľa platnej legislatívy pripravený špeciálny cenník a špeciálne brejky, ktoré zabezpečujú objektivitu pri prerozdeľovaní reklamného priestoru," uviedol obchodný riaditeľ TV JOJ Martin Heržo. "Každá politická strana môže nakúpiť rovnakú štruktúru reklamných brejkov podľa svojich finančných možností," dodal. Televízia TA3 zase cenník odmietla poskytnúť s tým, že ide o obchodné tajomstvo.

"Veľké strany, ktoré majú šancu dostať sa do parlamentu, tie to budú schopné zaplatiť. A tie menšie strany, tam môžu byť nejaké problémy a možnože si neobjednajú žiadny priestor," komentoval zverejnené ceny predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík.

Aj keď ani pred voľbami v roku 2006 všetky televízie nezverejnili svoje cenníky, televízny priestor zrejme zlacnel. STV totiž vtedy ponúkala odvysielanie politickej reklamy za v prepočte od 664 eur do 3319 eur. Podľa analýzy agentúry TNS strany vtedy do politickej reklamy investovali 65 miliónov Sk (podľa konverzného kurzu 2,15 milióna eur).

Oficiálny začiatok predvolebnej kampane je síce v sobotu, jednotlivé strany však už na seba voličov upozorňujú niekoľko mesiacov. Ich kampaň však zatiaľ analytici i politológovia hodnotia ako nudnú. Napríklad vládny Smer-SD zvolil nápaditejšiu reklamu v čase, keď sa ešte len snažil dostať k moci. V roku 2002 súčasný premiér Robert Fico ako "majster poriadok" sľuboval, že "vyperie" škvrny, ktoré mali podobu jeho súčasného koaličného partnera Vladimíra Mečiara (ĽS-HZDS) a lídra bývalej vlády Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS).

Napriek tomu, že sa oficiálna kampaň ešte nezačala, licenčná rada už dostala podnet súvisiaci s voľbami. Kandidujúci politici sa totiž prezentovali v diskusných reláciách. Nové strany Most-Híd a SaS sa však sťažovali, že ich zástupcovia nemohli vystúpiť v relácii STV O 5 minút 12.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 497
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 3 708
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 090
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 797
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 599
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 521
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 509
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 400
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 367
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 963

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Café Európa: Európska budúcnosť Česka a Slovenska

Aké je miesto Česka a Slovenska v Európskej únii? Sledujte diskusiu naživo.

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Robert Roth: Filmom Nina som si musel posoliť rany

Film Nina hovorí o rozvode, v úlohe rodiča hrá on.

Neprehliadnite tiež

Domov

Markíza je na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálny záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Domov

Café Európa: Európska budúcnosť Česka a Slovenska

Aké je miesto Česka a Slovenska v Európskej únii? Sledujte diskusiu naživo.

Domov

Pápež posiela na Slovensko svojho kardinála, vykoná blahorečenie Titusa Zemana

Blahorečenie Titusa Zemana pripravujú Saleziáni don Bosca – Slovenská provincia a Bratislavská arcidiecéza.

Domov

Slovenské i zahraničné protiteroristické jednotky cvičili v Lešti

Na cvičenie sa prihlásilo viac ako 20 elitných jednotiek, na Lešť prišli zástupcovia ôsmich z nich.