Strany za televíznu reklamu zaplatia od stoviek do 3000 eur

Predvolebná kampaň sa od soboty presunie z ulíc a bilbordov aj do televízií. Priestor na politickú reklamu ponúkajú všetky celoplošné televízie, rôzne sú však podmienky či ceny, ktoré siahajú po 2950 eur.

BRATISLAVA. Aj prostredníctvom videoklipov budú môcť politici bojovať o voliča až do poslednej chvíle, keďže pri parlamentných voľbách už po druhý raz neplatí predvolebné moratórium.

Politici zrejme budú musieť najhlbšie siahnuť do vrecka, ak sa budú chcieť prezentovať vo vysielaní najsledovanejšej televízie Markíza. Za jeden 30-sekundový spot podľa hovorkyne televízie Oľgy Dúbravskej zaplatia 2950 eur. Cena je jednotná, strany si nebudú môcť vybrať, či ich reklamu odvysielajú ráno, popoludní, alebo v hlavnom vysielacom čase. "Poradie jednotlivých kandidátov bude vyžrebované pod dohľadom notára," uvádza sa v ponukovom liste televízie.

Verejnoprávna Slovenská televízia naopak zostavila cenník podľa toho, aká je jej sledovanosť v danom časovom úseku. "Cena sa pohybuje od 720 do 2500 eur na STV 1 a na STV 2 od 450 eur," napísal ČTK obchodný riaditeľ STV Robert Slezák.

Zvyšné televízie ceny nechceli zverejniť. "Na politickú reklamu je podľa platnej legislatívy pripravený špeciálny cenník a špeciálne brejky, ktoré zabezpečujú objektivitu pri prerozdeľovaní reklamného priestoru," uviedol obchodný riaditeľ TV JOJ Martin Heržo. "Každá politická strana môže nakúpiť rovnakú štruktúru reklamných brejkov podľa svojich finančných možností," dodal. Televízia TA3 zase cenník odmietla poskytnúť s tým, že ide o obchodné tajomstvo.

"Veľké strany, ktoré majú šancu dostať sa do parlamentu, tie to budú schopné zaplatiť. A tie menšie strany, tam môžu byť nejaké problémy a možnože si neobjednajú žiadny priestor," komentoval zverejnené ceny predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík.

Aj keď ani pred voľbami v roku 2006 všetky televízie nezverejnili svoje cenníky, televízny priestor zrejme zlacnel. STV totiž vtedy ponúkala odvysielanie politickej reklamy za v prepočte od 664 eur do 3319 eur. Podľa analýzy agentúry TNS strany vtedy do politickej reklamy investovali 65 miliónov Sk (podľa konverzného kurzu 2,15 milióna eur).

Oficiálny začiatok predvolebnej kampane je síce v sobotu, jednotlivé strany však už na seba voličov upozorňujú niekoľko mesiacov. Ich kampaň však zatiaľ analytici i politológovia hodnotia ako nudnú. Napríklad vládny Smer-SD zvolil nápaditejšiu reklamu v čase, keď sa ešte len snažil dostať k moci. V roku 2002 súčasný premiér Robert Fico ako "majster poriadok" sľuboval, že "vyperie" škvrny, ktoré mali podobu jeho súčasného koaličného partnera Vladimíra Mečiara (ĽS-HZDS) a lídra bývalej vlády Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS).

Napriek tomu, že sa oficiálna kampaň ešte nezačala, licenčná rada už dostala podnet súvisiaci s voľbami. Kandidujúci politici sa totiž prezentovali v diskusných reláciách. Nové strany Most-Híd a SaS sa však sťažovali, že ich zástupcovia nemohli vystúpiť v relácii STV O 5 minút 12.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 380
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 038
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 383
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 375
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 270
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 764
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 471
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 203
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 764
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 663

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

KOMENTÁRE

Keď je na výber medzi Dúhou a Váhostavom

Kde uviazlo trestné oznámenie vyzerá ako otázka na policajných šéfov.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

Neprehliadnite tiež

Má anorexiu a 26 kilogramov. Jej manžel je zúfalý, lebo jej nikto nevie pomôcť

Povedali mi, že s takouto diagnózou nepochodíte nikde na Slovensku. Nikto vám ju nezoberie, spomína manžel na reakciu samosprávy.

Kaliňák lákal na byty za symbolické ceny

Asi tretinovú zľavu na byt dostal aj bývalý policajný viceprezident. Jeho nástupca platí v hlavnom meste nájomné 30 eur mesačne.

Langoš sa plnej sily Ústavu pamäti národa nedožil

Prvý predseda Správnej rady Ústavu pamäti národa a bývalý federálny minister vnútra Ján Langoš zahynul v polovici júna-

Petranský sa v ÚPN zabetónoval

Ivan Petranský získal v Ústave pamäti národa niekoľko silných pozícií.