Strany za televíznu reklamu zaplatia od stoviek do 3000 eur

Predvolebná kampaň sa od soboty presunie z ulíc a bilbordov aj do televízií. Priestor na politickú reklamu ponúkajú všetky celoplošné televízie, rôzne sú však podmienky či ceny, ktoré siahajú po 2950 eur.

BRATISLAVA. Aj prostredníctvom videoklipov budú môcť politici bojovať o voliča až do poslednej chvíle, keďže pri parlamentných voľbách už po druhý raz neplatí predvolebné moratórium.

Politici zrejme budú musieť najhlbšie siahnuť do vrecka, ak sa budú chcieť prezentovať vo vysielaní najsledovanejšej televízie Markíza. Za jeden 30-sekundový spot podľa hovorkyne televízie Oľgy Dúbravskej zaplatia 2950 eur. Cena je jednotná, strany si nebudú môcť vybrať, či ich reklamu odvysielajú ráno, popoludní, alebo v hlavnom vysielacom čase. "Poradie jednotlivých kandidátov bude vyžrebované pod dohľadom notára," uvádza sa v ponukovom liste televízie.

Verejnoprávna Slovenská televízia naopak zostavila cenník podľa toho, aká je jej sledovanosť v danom časovom úseku. "Cena sa pohybuje od 720 do 2500 eur na STV 1 a na STV 2 od 450 eur," napísal ČTK obchodný riaditeľ STV Robert Slezák.

Zvyšné televízie ceny nechceli zverejniť. "Na politickú reklamu je podľa platnej legislatívy pripravený špeciálny cenník a špeciálne brejky, ktoré zabezpečujú objektivitu pri prerozdeľovaní reklamného priestoru," uviedol obchodný riaditeľ TV JOJ Martin Heržo. "Každá politická strana môže nakúpiť rovnakú štruktúru reklamných brejkov podľa svojich finančných možností," dodal. Televízia TA3 zase cenník odmietla poskytnúť s tým, že ide o obchodné tajomstvo.

"Veľké strany, ktoré majú šancu dostať sa do parlamentu, tie to budú schopné zaplatiť. A tie menšie strany, tam môžu byť nejaké problémy a možnože si neobjednajú žiadny priestor," komentoval zverejnené ceny predseda Rady pre vysielanie a retransmisiu Miloš Mistrík.

Aj keď ani pred voľbami v roku 2006 všetky televízie nezverejnili svoje cenníky, televízny priestor zrejme zlacnel. STV totiž vtedy ponúkala odvysielanie politickej reklamy za v prepočte od 664 eur do 3319 eur. Podľa analýzy agentúry TNS strany vtedy do politickej reklamy investovali 65 miliónov Sk (podľa konverzného kurzu 2,15 milióna eur).

Oficiálny začiatok predvolebnej kampane je síce v sobotu, jednotlivé strany však už na seba voličov upozorňujú niekoľko mesiacov. Ich kampaň však zatiaľ analytici i politológovia hodnotia ako nudnú. Napríklad vládny Smer-SD zvolil nápaditejšiu reklamu v čase, keď sa ešte len snažil dostať k moci. V roku 2002 súčasný premiér Robert Fico ako "majster poriadok" sľuboval, že "vyperie" škvrny, ktoré mali podobu jeho súčasného koaličného partnera Vladimíra Mečiara (ĽS-HZDS) a lídra bývalej vlády Mikuláša Dzurindu (SDKÚ-DS).

Napriek tomu, že sa oficiálna kampaň ešte nezačala, licenčná rada už dostala podnet súvisiaci s voľbami. Kandidujúci politici sa totiž prezentovali v diskusných reláciách. Nové strany Most-Híd a SaS sa však sťažovali, že ich zástupcovia nemohli vystúpiť v relácii STV O 5 minút 12.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 599
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 095
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 359
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 432
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 387
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 875
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 592
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 456
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 436
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Rajtár z SaS: Kollár je liberál, Sulíka s Kotlebom by som vôbec neporovnával

Spoluzakladateľ SaS a poslanec Jozef Rajtár hovorí, že v strane sa začal opäť angažovať, aby pomohol poraziť Smer.

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

Podpora diktatúre na Slovensku poklesla

Agentúra Focus sa ľudí znova pýtala, v čom vidia alternatívu demokracie. Diktatúru podporuje menej Slovákov ako pred dvoma mesiacmi.

Majú pírsing a tetovanie. Ak dostanú žltačku C, majú sa liečiť za vlastné

Nepreplácaním liečby hepatitídy C pre niektorých pacientov chce Všeobecná zdravotná poisťovňa ušetriť peniaze. Je v strate 200 miliónov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop