SME

Smer už nesľubuje. Straší

Ficova strana mení bilbordovú kampaň. Vyzýva na zastavenie opozície. V kampani pritvrdí aj KDH. Ficovi ide pripomínať korupciu a škandály.

Smer stavil na bilbordoch na agresivitu.Smer stavil na bilbordoch na agresivitu. (Zdroj: SME TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Robert Fico a jeho Smer rozbehli negatívnu kampaň podobnú českej. Z prenajatých plôch začali sťahovať doterajšie pozitívne ladené bilbordy s nápismi Chránime vás, Bezplatné školstvo, Bezplatné lieky či Trinásty dôchodok.

Nahrádzajú ich nápismi Spoplatnili zdravotníctvo, Dali moc SMK, Obrali invalidov, Rozpredali Slovensko či Zvýšili ceny energií a s dôvetkom Urobia to znova! Zastavte koalíciu SDKÚ - KDH - SMK!

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Smer v kampani postupne pritvrdzuje. Návratom bývalej koalície začal strašiť už na tlačovke z Úradu vlády 20. apríla, kde namiesto vládnych tém riešil čisto stranícke. Tam varoval aj pred údajným zastavením výstavby diaľnic. Toto varovanie preniesli aj na bilbordy.

SkryťVypnúť reklamu

„Smer­SD nepotrebuje vysvetľovať svoje posolstvá. Domnievame sa, že verejnosti sú jasné," odvetila na otázky SME o kampani a bilbordoch hovorkyňa Smeru Katarína Kližanová Rýsová.

Bilbordy Ficovej strany pripomínajú plagáty ČSSD. Tá na vrchole kampane na nich umiestnila heslá Zabráňme návratu ODS. Negatívne sa proti ČSSD vymedzila aj ODS, ktorá na nich hojne stvárňovala šéfa socialistov Jiřího Paroubka. V Česku sú voľby tento víkend.

Kampaň Smeru vedie podpredseda strany a minister kultúry Marek Maďarič. Jej kreatívnu časť podľa informácií SME nemá na starosti žiadna z renomovaných agentúr, ale firmy, ktoré so Smerom dlhodobo spolupracujú. Hlavné slovo má mať vyštudovaný dramaturg a scenárista Maďarič.

Na negatívnu kampaň pred voľbami 12. júna stavila najmä SNS. Neútočí však na politických súperov, ale na Rómov a Maďarov.

SkryťVypnúť reklamu

Spomedzi parlamentných strán sa na bilbordoch vymedzuje najmä KDH, ktoré v minulosti zvyklo viesť skôr pozitívnu kampaň. Teraz vytiahla heslá ako Táto vláda zakrýva korupciu, Sme cesta bez garážových firiem či Cesta je viac ako Smer.

KDH sľubuje, že kampaň ešte pritvrdí. „To, čo najviac ubližuje Slovensku, je rozkrádanie, rodinkárstvo a korupcia, ktoré za vlády Roberta Fica prekvitajú," povedal o plánoch do kampane šéf volebného štábu KDH Pavol Abrhan.

„Že sa Smer vymedzuje jediným spôsobom - bývalou vládou - znamená, že nemajú čo ponúknuť občanom a sú bezradní," vraví líderka SDKÚ Iveta Radičová. Jej strana pritvrdzovať nechce, odpovie vraj konkrétnymi riešeniami.

Negatívnu kampaň robieva druhý v poradí

Odborník na reklamu a marketing hovorí, že Smeru negatívna kampaň asi nepomôže.

SkryťVypnúť reklamu

BRATISLAVA. Bilbordová kampaň priamo namierená na politického súpera nie je na Slovensku obvyklá. Najviac ňou upútal práve Smer v kampani Fedora Flašíka z roku 2002, keď vytiahol napríklad aj holé zadky.

„Negatívnu kampaň robí obyčajne vyzývateľ - ten, čo je druhý v poradí - ten, čo vedie, ju obyčajne nezačína," hovorí marketingový konzultant Marián Timoracký. Takýto postup Smeru podľa analytika skôr svedčí o tom, že Smeru tečie do topánok. „Asi si spočítali veci a podľahli panike. Momentálne sú bombardovaní jednou kauzou za druhou, Gréckom a súčasne rátajú volebné preferencie."

Timoracký si myslí, že pritvrdenie Smeru nepomôže. Problémom môže byť, že otvárajú priveľa tém - okrem strašenia ide aj o Maďarsko, reagujú na kauzy a vysvetľujú problémy Grécka. Hoci strašenie na mobilizáciu vlastných voličov podľa Timorackého zaberá.

SkryťVypnúť reklamu

(knm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 256
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 049
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 820
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 878
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 704
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 323
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 061
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Štadión AS Trenčín.

Klub tvrdí, že v ohrození nie je.


Sportnet, TASR
Gennaro Gattuso počas zápasu 3. predkola Európskej konferenčnej Ružomberok - Hajduk Split

S mužstvom skončil na treťom mieste.


Reuters
Brankár Ľubomír Belko v zápase DAC Dunajská Streda - MŠK Žilina v 10. kole Niké ligy.

Ktorý mladík je mužom číslo jedna?


Carlo Ancelotti na lavičke Brazílie

Brazília remizovala na pôde Ekvádoru.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu