BRATISLAVA. Heslá Znížime ceny potravín, Lieky bez doplatkov, Istá práca, isté bývanie, inzercia s narážkami na drahé hodinky členov vlády. Na druhej strane stovky bilbordov, ktoré boli oblepené heslami skôr ako iné strany vôbec pomýšľali na kampaň. Tak vyzerá kampaň SDĽ, ktorú vedie neznámy manažér Marek Blaha.
O SDĽ kolujú medzi politikmi rôzne teórie - v strane Smer si myslia, že ide antistranu platenú pravicou, v opozícii zasa, že o iniciatívu podnikateľov, ktorí sa takto snažia Roberta Fica dotlačiť na spoluprácu. „To je len smiešne predvolebné politické očierňovanie. Sme noví ľudia v politike, ktorí veria v sociálnodemokratické hodnoty Slovákov," hovorí Blaha.
Strana sa snaží upútať pozornosť voličov a médií pomerne viditeľným spôsobom. V kampani používa červený poschodový „londýnsky" autobus a na neparlamentného outsidera má aj pomerne veľa mítingov. Na kandidátke má aj celebritu - kanoistu Juraja Baču.
Ako predvolebný song si vybrala upravenú verziu piesne Diridonda - naše číslo šesť, vaša správa voľba. SDĽ je tiež veľmi aktívna na internete a na webových sociálnych sieťach. Na potenciálnych voličov sa obracala aj kontroverzným spôsobom - telefonovala ľuďom domov.
„Predpokladáme, že celkové náklady na našu kampaň nepresiahnu 600tisíc eur," tvrdí jej predseda. Kto dal strane najviac peňazí, však nepovedal.
Ani masívna kampaň strany voličov zatiaľ neslovila. Podľa renomovaných agentúr Focus a MVK by dostala len 0,8 a 1,8 percenta.
Blaha tvrdí, že so stranou momentálne „sympatizuje" 7,8 percenta voličov. SDĽ podľa neho nie je produkt pre jedny parlamentné voľby a ako strana určite mienia fungovať aj po júni.

Beata
Balogová
