Prieskum: STV v politických diskusiách zlyhala

Na portáli www.infovolby.sk sa objavil monitoring televízií z hľadiska predvolebnej kampane, ako jediná dala priestor všetkým stranám Markíza, rovnako sa táto televízia najviac zo všetkých venovala kampani

BRATISLAVA. STV zlyháva v politických diskusiách, sú neatraktívne. Uvádza sa to v monitoringu televízií na www.infovolby.sk. Tretia správa analyzuje prezentáciu subjektov kandidujúcich vo voľbách, zamerala sa na hlavné spravodajské relácie celoplošne vysielajúcich televízií od začiatku oficiálnej volebnej kampane v médiách.

"Hoci oceňujeme, že sa televízia rozhodla pre spoločné diskusie šiestich kandidujúcich strán, ich konkrétna realizácia bohužiaľ nenapĺňa všetky sľubované možnosti. Hoci poslaním STV by mala byť služba divákom a teda snaha o čo najatraktívnejší informačný formát, realita opätovne naznačuje nedostatok sebavedomia a čiastočnú rezignáciu na toto poslanie," píše sa v správe.

Formát navodzuje dojem spoločnej diskusnej relácie, pravidlá hry v podstate eliminujú interaktívnosť, pretože hlavnou náplňou je predstavenie pohľadov strán na rôzne témy, nie však ich vzájomná konfrontácia. "Na rozdiel od STV sa predovšetkým TV Markíza svojimi diskusiami snaží obohatiť klasickú programovú schému o čosi mimoriadne - zjavná je snaha o divácky atraktívny formát s účasťou viacerých kandidátov, pričom oproti STV je dôraz práve na vzájomnej interakcii, či už medzi kandidátmi alebo s moderátorom," píše sa v správe.

Markíza dala priestor každému

Všetky televízie okrem TV Joj venovali oproti minulému obdobiu omnoho väčší priestor informáciám o politických stranách, najviac v Markíze - takmer 50 minút. Markíza bola zároveň jedinou televíziou, ktorá v spravodajstve priniesla informácie o všetkých 18 kandidujúcich subjektoch. S výnimkou STV bol spomedzi strán najprezentovanejší vládny Smer-SD. Zároveň bol v súhrnne všetkých médií aj najkritizovanejší.

Celkovo prevládali informácie o vláde, ich podiel však klesol - najväčší podiel dostala vláda opätovne v STV, až 42 percent, najväčší absolútny priestor v Ta3, 22,5 minúty. Jedine STV priniesla o vláde viac pozitívnych ako negatívnych informácií. "Premiér Fico bol v spravodajstve STV prezentovaný výlučne pozitívne alebo neutrálne," píše sa v monitoringu.

Vo všetkých televíziách dominovali povodne, ktoré zasiahli Slovensko. Táto téma úplne zatienila všetky ostatné, opäť dominovala Markíza, ktorá povodniam venovala viac ako dve hodiny spravodajského priestoru, v Joj, Ta3 a STV to bolo na úrovni 1,5 hodiny. Ďalšou mediálne horúcou témou bolo predovšetkým dvojaké občianstvo, téma, ktorá bola s výnimkou spravodajstva Markíza najviac medializovanou politickou udalosťou - celkovo druhá top téma v STV a Ta3. "Hoci aj v TV Markíza išlo o tretiu najviac zobrazovanú tému, televízia sa primárne venovala samotnej kampani politických strán," uvádza sa v materiáli. Markíza kampani venovala najväčší priestor, celkovo bola druhou témou, naopak najmenší priestor dostala v Joj.

Najviac prezentovali Fica

Najviac priestoru venovali médiá lídrovi vládnej strany Smer-SD R. Ficovi, takmer 26 minút, aj keď opätovne predovšetkým v pozícií predsedu vlády. Druhou najzobrazovanejšou bola volebná líderka SDKÚ-DS Iveta Radičová, vyše 10,5 minúty. Zvýšil sa počet lídrov kandidátiek, ktorým médiá venovali pozornosť - kým predtým to boli iba predstavitelia ôsmich strán, ktoré majú podľa prieskumov verejnej mienky šancu dosiahnuť volebný prah, teraz televízie, hoci iba Markíza, venovali priestor

V predchádzajúcej správe kritizovali spôsob, akým k téme volieb pristúpila STV ako televízia verejnej služby - aspektom kampane venovala iba niečo cez štyri minúty. Počas oficiálnej volebnej kampane to bolo v súhrne viac ako 16 minút, no v porovnaní s priestorom, ktorý kampani a súvisiacim politickým otázkam venovali Markíza (viac ako 51 minút) a Ta3 (viac ako 35 minút) sa toto spravodajské pokrytie stále zdá byť nedostatočné.

"STV týždeň pred voľbami venovala celý večerný vysielací čas vysielaniu slávnosti, ktorej charakter a načasovanie vyvoláva podozrenie so zneužitia verejnej funkcie na nepriamu volebnú kampaň v prospech strany Smer-SD," píše sa ďalej v materiáli. Tento problém sa týka odhaľovania sochy Svätopluka na Bratislavskom hrade.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 642
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 777
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 581
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 112
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 668
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 340
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 170
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 094
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 716
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 623

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čo sa to stalo s časom? Náramkové hodinky miznú z rúk

Bol to vynález desaťročia. Nebyť náramkových hodiniek, niektoré strategické bitky by možno dopadli inak. Dnes prehrávajú samotné náramkové hodinky.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

Domov

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

Domov

Nepovalím si vlastnú vládu, odkazuje Fico vo videu Sulíkovi

Podľa šéfa SaS Richarda Sulíka sú v súčasnosti jediným riešením predčasné voľby.

Domov

Študenti ohlásili ďalší protikorupčný pochod, bude v septembri

Protikorupčný pochod bude v Bratislave na Námestí SNP koncom septembra.

Domov

Niektoré zdravotnícke pomôcky by mohli predpisovať aj sestry

Pôjde napríklad o polohovateľné podložky, plienky či náplasti.