Prieskum: STV v politických diskusiách zlyhala

Na portáli www.infovolby.sk sa objavil monitoring televízií z hľadiska predvolebnej kampane, ako jediná dala priestor všetkým stranám Markíza, rovnako sa táto televízia najviac zo všetkých venovala kampani

BRATISLAVA. STV zlyháva v politických diskusiách, sú neatraktívne. Uvádza sa to v monitoringu televízií na www.infovolby.sk. Tretia správa analyzuje prezentáciu subjektov kandidujúcich vo voľbách, zamerala sa na hlavné spravodajské relácie celoplošne vysielajúcich televízií od začiatku oficiálnej volebnej kampane v médiách.

"Hoci oceňujeme, že sa televízia rozhodla pre spoločné diskusie šiestich kandidujúcich strán, ich konkrétna realizácia bohužiaľ nenapĺňa všetky sľubované možnosti. Hoci poslaním STV by mala byť služba divákom a teda snaha o čo najatraktívnejší informačný formát, realita opätovne naznačuje nedostatok sebavedomia a čiastočnú rezignáciu na toto poslanie," píše sa v správe.

Formát navodzuje dojem spoločnej diskusnej relácie, pravidlá hry v podstate eliminujú interaktívnosť, pretože hlavnou náplňou je predstavenie pohľadov strán na rôzne témy, nie však ich vzájomná konfrontácia. "Na rozdiel od STV sa predovšetkým TV Markíza svojimi diskusiami snaží obohatiť klasickú programovú schému o čosi mimoriadne - zjavná je snaha o divácky atraktívny formát s účasťou viacerých kandidátov, pričom oproti STV je dôraz práve na vzájomnej interakcii, či už medzi kandidátmi alebo s moderátorom," píše sa v správe.

Markíza dala priestor každému

Všetky televízie okrem TV Joj venovali oproti minulému obdobiu omnoho väčší priestor informáciám o politických stranách, najviac v Markíze - takmer 50 minút. Markíza bola zároveň jedinou televíziou, ktorá v spravodajstve priniesla informácie o všetkých 18 kandidujúcich subjektoch. S výnimkou STV bol spomedzi strán najprezentovanejší vládny Smer-SD. Zároveň bol v súhrnne všetkých médií aj najkritizovanejší.

Celkovo prevládali informácie o vláde, ich podiel však klesol - najväčší podiel dostala vláda opätovne v STV, až 42 percent, najväčší absolútny priestor v Ta3, 22,5 minúty. Jedine STV priniesla o vláde viac pozitívnych ako negatívnych informácií. "Premiér Fico bol v spravodajstve STV prezentovaný výlučne pozitívne alebo neutrálne," píše sa v monitoringu.

Vo všetkých televíziách dominovali povodne, ktoré zasiahli Slovensko. Táto téma úplne zatienila všetky ostatné, opäť dominovala Markíza, ktorá povodniam venovala viac ako dve hodiny spravodajského priestoru, v Joj, Ta3 a STV to bolo na úrovni 1,5 hodiny. Ďalšou mediálne horúcou témou bolo predovšetkým dvojaké občianstvo, téma, ktorá bola s výnimkou spravodajstva Markíza najviac medializovanou politickou udalosťou - celkovo druhá top téma v STV a Ta3. "Hoci aj v TV Markíza išlo o tretiu najviac zobrazovanú tému, televízia sa primárne venovala samotnej kampani politických strán," uvádza sa v materiáli. Markíza kampani venovala najväčší priestor, celkovo bola druhou témou, naopak najmenší priestor dostala v Joj.

Najviac prezentovali Fica

Najviac priestoru venovali médiá lídrovi vládnej strany Smer-SD R. Ficovi, takmer 26 minút, aj keď opätovne predovšetkým v pozícií predsedu vlády. Druhou najzobrazovanejšou bola volebná líderka SDKÚ-DS Iveta Radičová, vyše 10,5 minúty. Zvýšil sa počet lídrov kandidátiek, ktorým médiá venovali pozornosť - kým predtým to boli iba predstavitelia ôsmich strán, ktoré majú podľa prieskumov verejnej mienky šancu dosiahnuť volebný prah, teraz televízie, hoci iba Markíza, venovali priestor

V predchádzajúcej správe kritizovali spôsob, akým k téme volieb pristúpila STV ako televízia verejnej služby - aspektom kampane venovala iba niečo cez štyri minúty. Počas oficiálnej volebnej kampane to bolo v súhrne viac ako 16 minút, no v porovnaní s priestorom, ktorý kampani a súvisiacim politickým otázkam venovali Markíza (viac ako 51 minút) a Ta3 (viac ako 35 minút) sa toto spravodajské pokrytie stále zdá byť nedostatočné.

"STV týždeň pred voľbami venovala celý večerný vysielací čas vysielaniu slávnosti, ktorej charakter a načasovanie vyvoláva podozrenie so zneužitia verejnej funkcie na nepriamu volebnú kampaň v prospech strany Smer-SD," píše sa ďalej v materiáli. Tento problém sa týka odhaľovania sochy Svätopluka na Bratislavskom hrade.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 794
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 543
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 019
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 487
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 911
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 662
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 500
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 307
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 874
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Štátna poisťovňa odmieta reči o opatreniach na úkor pacienta

VšZP sa chce k tejto téme podrobnejšie vyjadriť na budúci týždeň.

Základný vojenský výcvik má za sebou ďalších 192 vojakov

Vojaci sú pripravení na výkon základných funkcií.

Cirkvi chcú predstaviť vlastný návrh financovania

Predstavitelia kresťanských cirkví a židovskej náboženskej obce sa pravidelne stretávajú, aby diskutovali na rozličné témy.

PÍŠE MÁRIUS KOPCSAY

Drop sa vracia. Domov, na Slovensko

Je to jeden z najzvláštnejších vtákov. A chýbalo len málo, aby na Slovensku celkom vyhynul. Opäť sa mu však u nás začína páčiť. Kúsok od Bratislavy prečkalo zimu asi päťsto impozantných dropov veľkých


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop