SME

Politici po voľbách prestávajú blogovať, mlčal aj Sulík

Politici sa po voľbách z internetového priestoru stiahli do reálnej politiky. Ustalo blogovanie i stranícka televízia. Podľa analytika sa na web vrátia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - WORDPRESS.COM)

BRATISLAVA. Predsedovi parlamentu Richardovi Sulíkovi trvalo 19 mesiacov, aby to dotiahol na druhú najvyššiu ústavnú funkciu v štáte. Toľko totiž prešlo od založenia strany Sloboda a Solidarita (SaS). Počas tohto obdobia Sulík i strana komunikovali so svojimi voličmi najmä cez internet prostredníctvom blogov či sociálnej siete Facebook.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poslednom čase sa však Sulík na svojom blogu odmlčal. Svoj najnovší príspevok pridal až v nedeľu, mesiac po voľbách. Bolo to po tom, čo sa agentúra SITA počas minulého týždňa snažila viackrát od hovorkyne SaS Tatiany Tóthovej zistiť, či Sulík bude aj ako predseda NR SR v blogovaní pokračovať. "Počas prvých dní po voľbách som pochopil, čo to je naozaj nestíhať a nemať čas.

SkryťVypnúť reklamu

V neuveriteľnom tempe sa striedali stretnutia, telefonáty, porady, mediálne výstupy, esemesky, maily a moje dve malé deti som nevidel niekoľko dní po sebe," napísal v najnovšom blogu Sulík. Okrem vyťaženosti dôvodom poldruhamesačnej pauzy bolo aj to, že blogovaním "nechcel zasahovať do koaličných rokovaní a následného menovania vlády.“ Ubezpečil však, že bude naďalej písať blogy, komunikovať na Facebooku i osobne odpovedať na maily či esemesky.

SMER.TV nevysiela

Prestávku v komunikácii s voličmi cez internet si vybrali i v Slovenskej národnej strane a strane Smer. Na svojich internetových stránkach začali v minulosti s vysielaním straníckej televízie, po voľbách nové relácie zatiaľ nepribudli. Podľa Ľubice Končalovej z tlačového odboru strany Smer by mali v projekte SMER.TV v budúcnosti pokračovať, s istotou to však ešte nevedia. V SMER.TV bolo v minulosti možné vidieť bývalého premiéra Roberta Fica hrať futbal, či maznať sa v športovej kombinéze so slovenským znakom so psom. Naposledy sa Fico ozval deň pred voľbami, keď sa rozhorčoval nad predvolebným letákom vyzývajúcim voliť SDĽ. Ten údajne niekto rozposlal v mene Smeru.

SkryťVypnúť reklamu

Podobné je to i prípade SNS. Posledný diel ich internetovej televízie bol natočený v deň parlamentných volieb. Okrem iného zachytil predsedu strany Jána Slotu i podpredsedníčku Annu Belousovovú, ako hádžu svoj hlas do volebnej urny, či odhaľujú pamätnú tabuľu Trianonu. Podľa hovorcu SNS Dušana Štraussa bude strana vo vysielaní straníckej televízie pokračovať, ak „budeme mať príležitosť obsahovo aj technicky ukázať realitu a našu snahu o zlepšenie života slovenskej spoločnosti.“

V minulosti to znamenalo napríklad reportáž z rómskej osady pri Michalovciach, ktorá bol v médiách označená za skryto rasistickú. Bývalý vicepremiér pre menšiny a ľudské práva Dušan Čaplovič ju vtedy označil za „demagogický predvolebný manier“. Internetová televízia SNS vznikla v októbri 2009, pretože strane "chýbalo objektívne médium".

SkryťVypnúť reklamu

Prehodnocujú efektivitu

Podľa mediálneho analytika Gabriela Šípoša majú internetové televízie politických strán i blogy politikov význam, keďže ide o novú formu komunikácie, ktorá môže podchytiť aj mladšie internetové publikum. Zaberajú však najmä pred voľbami, keď sa ľudia o politiku zaujímajú viac. „Vidím to tak, že pre strany to nebola primárna aktivita a po voľbách chvíľu potrvá, kým prehodnotia, čo bolo efektívne a čo nie a v akej forme," myslí si Šípoš. Trend k internetovej komunikácii podľa neho bude rásť, tak ako rastie používanie internetu medzi voličmi.

Na Facebooku sa dlhodobo najviac darí SaS. Jej facebooková stránka má 77 602 fanúšikov, ďalší pribúdajú. SaS s nimi aktívne komunikuje. Rovnako na stránke SDKÚ-DS, ktorá združuje 6 292 fanúšikov, aj po voľbách pribúdajú novinky z diania strany. Aktívne s voličmi prostredníctvom Facebooku komunikuje aj strana Most-Híd, ktorá má 2 821 fanúšikov.

Internet

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu