Parlamentné strany minuli na voľby viac ako 10 miliónov eur

Parlamentné strany minuli na kampaň pred voľbami do Národnej rady SR spolu 10.206.299,66 eura.

BRATISLAVA. Najviac pritom do mobilizácie voličov investovala SDKÚ-DS, a to 3.119.716 eur. Vyplýva to zo záverečných správ o nákladoch na voľby, ktoré sa konali 12. júna tohto roka.

SDKÚ-DS minula najviac, teda 1.535.441 eur, na volebné nosiče a nosiče informácií. Vyše 640.000 eur investovala na platenú inzerciu a viac ako 474.000 eur na vysielanie politickej reklamy. Výjazdy, mítingy a iné propagačné aktivity stáli stranu 381.384 eur. Takmer 45.000 eur použila SDKÚ-DS na prieskumy verejnej mienky a necelých 44.000 eur predstavujú cestovné výdavky a náhrady.

Finančne stranu v predvolebnom období podporili darcovia, ktorí jej venovali spolu 85.136,10 eura. Najviac, 25.000 eur, dal SDKÚ-DS Peter Šťastný. Jedným z darcov je aj Miroslav Beblavý, ktorý stranu podporil sumou 15.136 eur. SDKÚ-DS si navyše finančné prostriedky požičala od Privat Banky, a.s. v Bratislave, a to 1.660.000 eur. Splatiť ich má najneskôr do 31. augusta tohto roka. Vďaka darom a pôžičke mala strana k dispozícii 1.745.136 eur.

Smer kampaň financoval z úveru

Druhú najväčšiu sumu minula na voľby SNS, 2.736.445 eur. Z toho najvyššiu položku predstavovala platená inzercia, do ktorej národniari investovali 968.207 eur. Volebné plagáty a iné nosiče ich vyšli na 821.006 eur a viac ako 800.000 eur stála národniarov aj politická reklama. Takmer 147.000 eur minula strana na mítingy, výjazdy a inú propagáciu.

Finančné prostriedky čerpala SNS aj z peňažného daru od Jozefa Ďuračku z Trnavy, ktorý jej venoval 3500 eur. Rovnako disponovala pôžičkou vo výške 70.000 eur od Viliama Kupca z Trnavy.

Dvojmiliónovú hranicu prekročila pri financovaní kampane aj strana Smer-SD, ktorá na predvolebné aktivity minula presne 2.148.317 eur. Najviac, 1.796.636 eur investovala strana do billboardov, plagátov, mítingov, výjazdov a iných propagačných aktivít. Inzercia stála Smer-SD vyše 164.000 eur, politická reklama necelých 160.000 eur a predvolebné prieskumy takmer 25.000 eur. Cestovné výdavky a náhrady predstavovali niečo cez 3000 eur.

Strana si v predvolebnom období zobrala v OTP Banke úver vo výške jeden milión eur so splatnosťou do 31. decembra tohto roka. Pokiaľ ide o príjmy z darov, tie Smer-SD podľa záverečnej správy v sledovanom období neevidoval.

KDH zbieralo dary

KDH investovalo do predvolebných aktivít 939.671 eur, pričom najviac, 780.452 eur, stáli stranu billboardy, mítingy, volebné noviny a ich distribúcia, ako aj rôzne reklamné predmety. Takmer 72.000 eur investovali kresťanskí demokrati do inzercie a necelých 46.000 eur do politickej reklamy. Plagáty a ich nalepovanie stálo hnutie necelých 21.000 eur a prieskumy verejnej mienky takmer 19.000 eur. Cestovné výdavky dosiahli výšku 1645 eur.

V predvolebnom období strana dostala na propagačné činnosti finančný dar 17.000 eur od Dušana Makovického z Marianky a 10.000 eur od Jána Čarnogurského z Bratislavy. Finančne hnutie podporila aj spoločnosť Dipex, s.r.o. Sereď, ktorá KDH venovala 10.000 eur. Strana si ďalej zobrala z Dexia banky Slovensko, a.s., úver vo výške jeden milión eur. Splatiť ho má do 31. decembra tohto roka. Spolu tak malo KDH z týchto príjmov k dispozícii 1.037.000 eur.

Takmer 700.000 eur minula na predvolebné aktivity strana Most-Híd. Z celkovej sumy 690.186,57 eura tvorili najväčšiu položku 292.297,50 eura billboardy, volebné plagáty a iné nosiče informácií. Mítingy, výjazdy a iné náklady s tým spojené stáli stranu necelých 190.000 eur a vyše 180.000 eur minul Most-Híd na inzerciu. Do vysielania politickej reklamy investovala strana takmer 25.000 eur.

Pokiaľ ide o dary a pôžičky, Most-Híd mal z týchto príjmov k dispozícii spolu 630.433 eur. Dary, ktoré poskytli okrem iných aj Ivan Švejna, Ján Ružička či Zsolt Simon, pritom predstavovali dovedna 230.433 eur. Pôžičky v celkovej hodnote 400.000 eur Mostu-Híd poskytli Ján Genčík (300.000 eur) a predseda strany Béla Bugár (100.000 eur).

Na kandidačnej listine Mosta-Híd sa do parlamentu dostali aj štyria členovia OKS. Táto strana na predvolebnú propagáciu minula 43.485,01 eura. Podľa záverečnej správy OKS nemala v sledovanom období žiadne príjmy.

SaS dala na reklamu najmenej

Poslednou 8.47parlamentnou stranou je SaS, ktorá do kampane investovala spolu 527,91 eura. Najviac, necelých 420.000 eur, minula SaS na mítingy a s tým súvisiace náklady. Viac ako 52.000 eur ju stála politická reklama a takmer 32.000 eur platená inzercia. Cestovné výdavky a náhrady predstavovali viac ako 24.000 eur a na plagáty a iné nosiče použila SaS iba 514,80 eura. Prieskumy verejnej mienky si strana podľa záverečnej správy robiť nedala.

V predvolebnom období strana dostala dary vo výške 224.167,20 eura. Najviac, 100.000 eur, jej venoval podpredseda strany Juraj Miškov. Rovnako si SaS zobrala pôžičky, ktoré jej poskytli predseda Richard Sulík (100.000 eur), Juraj Miškov (50.000 eur) a Juraj Droba (47.000 eur). Spolu pôžičky predstavovali sumu 197.000 eur. Príjmy strany z týchto zdrojov sa vyšplhali na 421.167,20 eura.

Záverečné správy o nákladoch na voľby 12. júna 2010 zverejnené na internetovej stránke Ministerstva financií SR vypracovávali strany za obdobie od 1. februára 2010 do 12. júna 2010.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 12 065
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 165
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 197
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 131
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 474
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 968
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 941
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 882
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 361
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 209

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Parlamentné voľby v Česku 2017, Voľby

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Oligarchovia v médiách nie sú filantropi, ide im o vplyv

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

KOMENTÁRE

Držme sa my len Ruska! Veď aj tam je Západ

Váhanie a spor v otázke MiG-ov naznačujú dvojtvárnosť Slovenska.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Domov

Most-Híd navrhuje zlúčenie rôznych škôl do vzdelávacích centier

Zabezpečil by sa tak jednotný manažment vzdelávania či efektívnejšie nakladanie s financiami.

Domov

Gajdoš vylúčil nákup stíhačok z Ruska, rokuje sa s viacerými výrobcami

Keby Gajdoš chcel slúžiť ruským záujmom, konal by tak, ako dnes, myslia si v SaS.

Domov

Ochrana a spracovanie osobných údajov sa budú riadiť podľa nového zákona

Práva dotknutých osôb prispôsobili dnešnej elektronickej dobe.