BRATISLAVA 19. mája (SITA) - Billboardovú kampaň pri rozhodovaní o voľbe politickej strany berie rozhodne do úvahy 9,5 percenta opýtaných. Skôr ju berie do úvahy ako nie 13,1 percenta respondentov. Tento spôsob prezentácie pri voľbe rozhodne neberie do úv
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
ahy 45,5 percenta a skôr nie ako áno 18,5 percenta ľudí. K problematike sa nevie vyjadriť 13,4 percenta opýtaných. Vyplýva to z telefonického prieskumu agentúry Polis Slovakia, ktorý uskutočnila 18. mája exkluzívne pre Slovenskú televíziu. Vzorka pozostávala z 500 respondentov nad 18 rokov, ktorí odpovedali na otázku: “Keď sa rozhodujete, ktorú politickú stranu budete voliť, beriete do úvahy aj to, akú majú politické strany billboardovú kampaň?” Viac ako 25,4 percenta opýtaných si myslí, že billboardy môžu rozhodne pozitívne ovplyvniť volebnú podporu jednotlivých strán. Podľa 23,5 percenta respondentov ju môžu skôr pozitívne ovplyvniť ako nie. Naopak, 14,5 percenta ľudí je presvedčených, že takáto prezentácia rozhodne nemôže kampaň ovplyvniť pozitívne a odpoveď skôr nie ako áno uviedlo 17,7 percenta opýtaných. Na otázku nevedelo odpovedať 18,9 percenta oslovených. Výsledky v odpovediach možno interpretovať tak, že respondenti menej pripúšťajú vplyv billboardov na ich vlastné volebné rozhodovanie sa v porovnaní s tým, aký podľa nich majú billboardy vplyv na volebné rozhodovanie sa všeobecne.