AKTUALIZOVANÉ 22:57

Referendu už nerobia reklamu

Ani 30 dní pred hlasovaním SaS nerozbehla kampaň. Dá na ňu len 130­tisíc eur, bilbordy vylepí až v septembri.

(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Mesiac pred referendom o poslaneckej imunite, vládnych limuzínach či koncesionárskych poplatkoch to vyzerá, ako by žiadne nemalo byť.

Kampaň sa stále nerozbehla a ani predstavitelia SaS, ktorá referendum podnietila, ju netlačia medzi politické top témy. Predseda strany Richard Sulík všeľudové hlasovanie na tlačovej besede mesiac pred jeho konaním sám ani nespomenul a hovoril o ňom, až keď dostal otázku od SME.

Blížiace sa hlasovanie pripomínajú iba pozvánky od miestnych úradov, ktoré začali v týchto dňoch chodiť do schránok, a krátky článok na internetovej stránke SaS so včerajším dátumom.

Kampaň má nabrať obrátky

„Kampaň bude kratšia a intenzívnejšia,“ tvrdí Sulík. Idú vraj „naplno do toho“. Bilbordy vyvesia 1. septembra, teda 17 dní pred hlasovaním. To, či si zaplatia aj šoty v televízii, však ešte nevie. Sulík priznáva, že podporu referendu nevyslovila žiadna iná politická strana. SaS na kampaň vyčlenila 120­ až 130-­tisíc eur.

„Je to, samozrejme, len formálna suma. Za ňu zrejme nebude možné výraznejšie vzbudiť záujem verejnosti,“ myslí si šéf agentúry Focus Ivan Dianiška. Nepredpokladá, že hlasovať príde viac ako 50 percent voličov, referendum bude teda neplatné.

Účasť podľa Dianišku ovplyvní postoj iných strán k referendu. Zaváži najmä postoj Smeru – najmä, ak odporučí, aby sa voliči na hlasovaní nezúčastnili.

SaS podľa analytika využíva iné formy komunikácie ako bilbordy. Referendovú kampaň však masívnejšie nerozbehla ani na internete a sociálnych sieťach.

Referendá nezvyknú uspieť

„Je to žalostne málo času a žalostne málo peňazí. Za to je smiešne malá kampanička, ktorou určite nevyburcujú 50 percent ľudí,“ hovorí Marian Timoracký zo spoločnosti United Consultants. Myslí si, že na účinnú kampaň treba viac ako mesiac a téma referenda by sa mala dostať masívne do médií.

Timoracký pripomína, že jediné úspešné bolo referendum o vstupe Slovenska do Európskej únie a aj vtedy prišlo len 52 percent voličov.

Najčítanejšie na SME Domov


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 634
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 130
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 356
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 767
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 027
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 945
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 694
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 527
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 247
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 241

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

Neprehliadnite tiež

Domov

Danko nemá problém zasmiať sa na ľudovej tvorivosti aj na jeho účet

Prekáža mu, keď niektoré strany manipulujú verejnou mienkou.

Domov

Cséfalvayová: Vízia, že spojenectvo s Ruskom je cesta pre Slovensko, je nereálna

Ruská geopolitika sa podľa poslankyne zasekla v období studenej vojny.

Domov

Americký denník si všimol Spišský Hrhov. Pochválil prácu s Rómami

Dedina založila komunitné firmy, ktoré Rómov zamestnali, a pomohla im postaviť slušné domy.

Domov

Meteorológovia čakajú intenzívne zrážky, na Orave hrozia povodne

Na krajnom severe Slovenska môže v priebehu dňa spadnúť 35 až 45 mm zrážok.