SME

Referendu už nerobia reklamu

Ani 30 dní pred hlasovaním SaS nerozbehla kampaň. Dá na ňu len 130­tisíc eur, bilbordy vylepí až v septembri.

(Zdroj: SME – TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Mesiac pred referendom o poslaneckej imunite, vládnych limuzínach či koncesionárskych poplatkoch to vyzerá, ako by žiadne nemalo byť.

Kampaň sa stále nerozbehla a ani predstavitelia SaS, ktorá referendum podnietila, ju netlačia medzi politické top témy. Predseda strany Richard Sulík všeľudové hlasovanie na tlačovej besede mesiac pred jeho konaním sám ani nespomenul a hovoril o ňom, až keď dostal otázku od SME.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Blížiace sa hlasovanie pripomínajú iba pozvánky od miestnych úradov, ktoré začali v týchto dňoch chodiť do schránok, a krátky článok na internetovej stránke SaS so včerajším dátumom.

SkryťVypnúť reklamu

Kampaň má nabrať obrátky

„Kampaň bude kratšia a intenzívnejšia,“ tvrdí Sulík. Idú vraj „naplno do toho“. Bilbordy vyvesia 1. septembra, teda 17 dní pred hlasovaním. To, či si zaplatia aj šoty v televízii, však ešte nevie. Sulík priznáva, že podporu referendu nevyslovila žiadna iná politická strana. SaS na kampaň vyčlenila 120­ až 130-­tisíc eur.

„Je to, samozrejme, len formálna suma. Za ňu zrejme nebude možné výraznejšie vzbudiť záujem verejnosti,“ myslí si šéf agentúry Focus Ivan Dianiška. Nepredpokladá, že hlasovať príde viac ako 50 percent voličov, referendum bude teda neplatné.

Účasť podľa Dianišku ovplyvní postoj iných strán k referendu. Zaváži najmä postoj Smeru – najmä, ak odporučí, aby sa voliči na hlasovaní nezúčastnili.

SkryťVypnúť reklamu

SaS podľa analytika využíva iné formy komunikácie ako bilbordy. Referendovú kampaň však masívnejšie nerozbehla ani na internete a sociálnych sieťach.

Referendá nezvyknú uspieť

„Je to žalostne málo času a žalostne málo peňazí. Za to je smiešne malá kampanička, ktorou určite nevyburcujú 50 percent ľudí,“ hovorí Marian Timoracký zo spoločnosti United Consultants. Myslí si, že na účinnú kampaň treba viac ako mesiac a téma referenda by sa mala dostať masívne do médií.

Timoracký pripomína, že jediné úspešné bolo referendum o vstupe Slovenska do Európskej únie a aj vtedy prišlo len 52 percent voličov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Domov

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 092
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 367
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 311
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 033
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 727
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 183
  8. Plátené tašky a opakované použitie 2 180
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu